Η Microsoft πρώτη παρουσίασε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Xbox Series X, με την Sony να ακολουθεί με την παρουσίαση αυτών του PlayStation 5, το οποίο ακόμα δεν έχουμε δει.
Πώς όμως συγκρίνονται οι δύο κονσόλες από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών; Υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο συστήματα; Ας δούμε παρακάτω:
CPU
Xbox Series X: Custom Zen 2 CPU με 8 πυρήνες στα 3.8 GHz
PlayStation 5: Custom Zen 2 CPU με 8 πυρήνες στα 3.5 GHz
Kαι οι δύο κονσόλες “φοράνε” custom versions της CPU της AMD βασισμένες στην αρχιτεκτονική Zen 2. Εκεί που διαφέρουν είναι στο πως η κάθε μια εκμεταλλεύεται την δύναμη της CPU, με το Xbox Series Χ να είναι κλειδωμένο στα 3.8GHz για παιχνίδια και “πέφτει” στα 3.66GHz για εφαρμογές.
Από την πλευρά του, το PS5, σύμφωνα με τη Sony τόσο η CPU όσο και η GPU θα λειτουργούν με μεταβλητή συχνότητα. Η κονσόλα θα παρακολουθεί συνεχώς τις απαιτήσεις του κάθε παιχνιδιού από CPU και GPU και θα προσαρμόζει ανάλογα τη συχνότητα.
GPU
Xbox Series X: Custom RDNA 2 12 TFLOPS, 52 CUs στα 1.825 GHz
PlayStation 5: Custom RDNA 2 10.28 TFLOPs, 36 CUs στα 2.23GHz (μεταβλητή συχνότητα)
Μια custom RDNA GPU της AMD διαθέτουν και οι δύο κονσόλες, αυτή του Xbox Series X να προσφέρει 12TFLOPS υπολογιστικής ισχύος έναντι των 10.28 του PS5.
Επειδή όμως τα teraflops είναι μόνο ένα κομμάτι της αρχιτεκτονικής, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα computer units που παραπάνω περιγράφονται ως “CUs”. Εδώ το Xbox Series X έχει ξανά το προβάδισμα με 52 ενώ το PS5 διαθέτει στην GPU του 36CUs.
Για να το δούμε όμως πιο πρακτικά, όπως αναφέρει το Kotaku η κάρτα γραφικών του PS5 είναι παρόμοια με μια Radeon RX5700 ενώ του Xbox Series X με μια Radeon RX Vega 56. Στο παρακάτω γράφημα μπορείτε να δείτε πως συγκρίνεται η απόδοση των δύο καρτών σε μια σειρά δημοφιλών παιχνιδιών:
Μνήμη
Xbox Series X: 16GB GDDR6 με 320mb bus | 10GB at 560 GB/s, 6GB σε 336 GB/s bandwidth
PlayStation 5: 16GB GDDR6 με 256mb bus | 448GB/s bandwidth
Και οι δύο κονσόλες περιλαμβάνουν μνήμη GDDR6 16 GB.
Το memory bus του PlayStation 5 είναι πιο μικρό, στα 256mb σε σχέση με τα 320mb του Xbox Series X, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας στο Xbox.
Αυτό που είναι επίσης διαφορετικό είναι πώς χειρίζεται το εύρος ζώνης μνήμης κάθε κονσόλα. Η μνήμη του PS5 τρέχει με ταχύτητα 448 gigabytes ανά δευτερόλεπτο. Το Xbox Series X χωρίζει τα 16GB της μνήμης του σε δύο τμήματα. Το ένα περιέχει 10GB “βέλτιστης μνήμης GPU” που τρέχει στα 560 GB / s και 6GB “τυπικής” μνήμης που τρέχει στα 336 GB / s. Μικρότερη “τυπική μνήμη” κατανέμεται σε λειτουργίες I / O και ήχου που δεν απαιτούν μεγάλη ταχύτητα, ενώ η βέλτιστη μνήμη της GPU είναι προσανατολισμένη προς την κατεύθυνση να κάνει τα πράγματα να φαίνονται πιο όμορφα. Είναι ένα ασύμμετρο σύστημα μνήμης που μπορεί να δώσει στους προγραμματιστές ενδιαφέροντα μέσα για τη διάθεση πόρων.
Εσωτερικός χώρος αποθήκευσης
Xbox Series X: 1TB Custom NVME SSD με 2.4 GB/s (Raw), 4.8 GB/s (Compressed) IO throughput
PlayStation 5: Custom 825GB SSD με 5.5GB/s (Raw), Typical 8-9GB/s (Compressed) IO throughput
Μπορεί από μια πρώτη ματιά ο SSD δίσκος του Xbox Series X να μοιάζει ελάχιστα μεγαλύτερος από αυτό τον Playstation 5, όμως αυτός της κονσόλας της Sony είναι όχι απλά γρήγορος, αλλά διαθέτει την διπλάσσια ταχύτητα από τον ανταγωνιστή του! Όπως ανέφερε και ο Mark Cerny στην παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών της κονσόλας, οι developers θα πρέπει να ρυθμίζουν έτσι τα παιχνίδια τους ώστε να επιβραδύνουν τον σκληρό δίσκο της κονσόλας και να μην φορτώνουν αυτά αστραπιαία!
Συμπέρασμα
Παρότι οι δύο εταιρίες παρατάσσουν παραπλήσια συστήματα, είναι ξεκάθαρο ότι το Xbox Series X διαθέτει “δύναμη” και ισχύ που πρώτη φορά βλέπουμε σε μια οικιακή κονσόλα. Από την άλλη, το Playstation 5 δεν είναι τόσο μακριά, ενώ πολύ ενδιαφέρον έχει η δυνατότητα μεταβλητής ρύθμισης των συχνοτήτων των GPU και CPU αλλά και ο απίστευτα γρήγορος σκληρός δίσκος του.
Η δύναμη υπάρχει και στις δύο κονσόλες και το θέμα είναι να δούμε, πως την εκμεταλλεύεται κάθε μια κονσόλα, εκεί που από το Xbox Series X έχουμε ήδη το πρώτο δείγμα.