Η επόμενη γενιά hardware ξεκινά και επίσημα μέσα στην Χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2020 με την Microsoft και την Sony να ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν στην αγορά τα Xbox Series X και PlayStation 5 αντίστοιχα.
Αυτή την φορά και οι δύο κονσόλες θα προσφέρουν Backwards Compatibility κάτι που σημαίνει πώς οι καταναλωτές θα μπορούν να παίξουν τα παιχνίδια τους δίχως να χρειαστεί να κάνουν μία καινούργια αρχή.
Η Microsoft «το πάει» ένα βήμα παραπέρα αφού προσφέρει Backwards Compatibility για όλες τις γενιές Xbox κονσολών και επίσης όπως επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από τον επικεφαλής των στούντιο της Microsoft Matt Booty σε συνέντευξη του στο MCV τα παιχνίδια first-party του Xbox Series X θα είναι διαθέσιμα και για τις κονσόλες Xbox One για τα επόμενα χρόνια.
«Όλο το περιεχόμενο μας που θα κυκλοφορήσει μέσα στην επόμενη χρονιά και την μεθεπόμενη θα παίζει πάνω και κάτω σε όλη την οικογένεια των συσκευών μας όπως το PC. Θέλουμε να διαβεβαιωθούμε πώς αν κάποιος θέλει να επενδύσει στην Xbox από τώρα μέχρι το Series X να νιώσουν πώς έκαναν μία καλή επένδυση και ότι είμαστε δίπλα τους με περιεχόμενο».
Η Microsoft έχει προσφέρει υλικό από δύο παιχνίδια first-party μέχρι στιγμής τα οποία θα κυκλοφορήσουν και στο Xbox Series X και αυτά δεν είναι άλλα από τα Halo Infinite της 343 Industries και το Senua’s Saga: Hellblade 2 της Ninja Theory. To marketing της εταιρείας επικεντρώνεται περισσότερο στην νέα κονσόλα όπου παρουσιάζει τις νέες δυνατότητες όπως τα φωτορεαλιστικά γραφικά που επιτυγχάνονται με το Ray Tracing.
Η απόφαση στην στήριξη όλων αυτών των κονσολών από την πρώτη έκδοση του Xbox One του 2013 μέχρι και το Xbox One X του 2017 είναι ευχάριστα νέα για τους χιλιάδες ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν σκέφτονται ή δεν είναι έτοιμοι να κάνουν το βήμα για την νέα κονσόλα Xbox Series X.
Όμως στην συζήτηση μπαίνει και το ερώτημα αν ο σχεδιασμός των παιχνιδιών και οι φιλοδοξίες των first-party σχεδιαστών για τις νέες κονσόλες πέσουν στο κενό ή αν θα πρέπει να κάνουν κάποιες θυσίες και αν ναι πόσες για να τρέχουν και στα τρέχων συστήματα της Microsoft τα οποία είναι εξοπλισμένα με hardware επταετίας.
Από την άλλη μεριά του νομίσματος, η υποστήριξη συστημάτων με διαφορετικές τεχνικές προδιαγραφές δεν διαφέρει και πολύ από αυτό που συμβαίνει μέχρι και σήμερα στην αγορά του PC όπου τα παιχνίδια σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπεται η προσαρμογή τους και σε συστήματα με αδύνατες ή μέτριες τεχνικές προδιαγραφές.
Ο Booty διαβεβαίωσε επίσης πώς οι προγραμματιστές των τίτλων δουλεύουν ώστε να εφαρμόσουν τα παιχνίδια τους στο Xbox Series X ώστε να παρουσιάσουν την δύναμη της κονσόλας και τέλος είπε πώς η 343 Industries κάνει κάποια σπουδαία πράγματα ώστε να εκμεταλλευτεί το νέο hardware για το Halo Infinite».