
Μετά από 5 χρόνια απουσίας, η σειρά GRID επιστρέφει, με έναν τίτλο που φιλοδοξεί να θέσει νέες βάσεις για το μέλλον του franchise. Πίσω από την ανάπτυξη του τίτλου βρίσκεται η Codemasters και πάμε να δούμε τις εντυπώσεις μας από το παιχνίδι, μια ευκαιρία που μας προσέφερε η Enarxis Dynamic Media.
Ένα career mode με ελλείψεις
Το Grid περιέχει μια πληθώρα από διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να τρέξετε σε αγώνες, αρκεί φυσικά να έχετε μαζέψει χρήματα για να τα ξεκλειδώσετε. Όμως, μην περιμένετε την ίδια ποικιλία στους τύπους αγώνων, αφού είτε θα τρέξετε έναν κλασσικό αγώνα, είτε θα συμμετάσχετε σε ένα “time attack” event.
Δεν μπορείτε να αναβαθμίσετε μέρη του αυτοκινήτου σας, ούτε την συνολική του απόδοση, ενώ γενικά το career mode δεν έχει να προσφέρει μια εμπειρία που θα σας “δέσει” αφού τα πράγματα είναι αρκετά απλά: τρέχετε σε αγώνες, μαζεύετε λεφτά, ξεκλειδώνετε αυτοκίνητα, προσλαμβάνετε teammates και ξεκινάει πάλι από την αρχή ο κύκλος.
Φίλοι και “εχθροί”
Η Codemasters προσπάθησε να φέρει στο παιχνίδι δύο ενδιαφέροντες – θεωρητικά – μηχανισμούς, με βάση τις σχέσεις σας με τους άλλους οδηγούς. Από την μεριά έχουμε τους teammates που είναι φιλικοί απέναντι σας, τους προσλαμβάνετε εσείς και στόχος τους είναι να σας βοηθήσουν την ώρα του αγώνα για να φτάσετε στη νίκη, εμποδίζοντας τους αντιπάλους σας.
Μάλιστα -πάντα θεωρητικά- αυτοί έχουν ξεχωριστή προσωπικότητα ο καθένας με στατιστική όπως η επιθετικότητα, η ικανότητα και η πίστη, όμως στην πράξη, οι περισσότεροι αγώνες διαρκούν τρεις γύρους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η συνεισφορά τους είναι μηδαμινή. Παραμένουν στην πίστα σαν αυτοκίνητα που πρέπει να προσπεράσετε, και τίποτα παραπάνω.
Από την άλλη υπάρχει το Nemesis system, με βάση το οποίο αν χτυπήσετε κάποιον αντίπαλο κατά την διάρκεια του αγώνα, αυτός θα προσπαθήσει να σας το ανταποδώσει. Το θέμα είναι να σας φτάσει, γιατί τις περισσότερες φορές δεν το καταφέρνει, ενώ αν το κάνει, τότε το χτύπημα δεν είναι κάτι που θα τελειώσει τον αγώνα σας. Ακόμα και έτσι όμως, το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να σας κάνει να σκεφτείτε ξανά το πόσο επιθετική θα είναι η προσέγγιση σας κατά την διάρκεια ενός αγώνα, ειδικά αν οι αποστάσεις είναι μικρές.
Ανάμεσα στο sim και στο arcade
Πάντα το κύριο θέμα συζήτησης σε ένα racing game είναι το αν προσπαθεί να προσωμοιώσει την αληθινή οδήγηση ή αν προτιμά μια πιο arcade εμπειρία.
Η αλήθεια είναι ότι στο Grid η Codemasters καταφέρνει να διατηρεί μια ισορροπία σε αυτό το θέμα, κάνοντας το παιχνίδι προσιτό σε όλους τους παίχτες, αλλά διατηρώντας και σημεία τα οποία απαιτείται και η ικανότητα του παίχτη να ανταποκρίνεται άμεσα και σωστά στα δεδομένα της πίστας.
Γραφικά – Ήχος
Δεν υπήρχε καμιά αμφιβολία ότι η Codemasters θα μας παραδώσει ένα οπτικά άρτιο παιχνίδι, γεμάτο ζωή στις πίστες, πανέμορφα γραφικά και μοντέλα αυτοκινήτων.
Στον τομέα του ήχου, εκτός από τις μηχανές των αυτοκινήτων, στην δράση θα σας βάλουν και οι εκφωνητές που μπορείτε να ακούσετε πριν την έναρξη και στην λήξη των αγώνων, αλλά μέχρι εκεί.
Αξίζει να το αγοράσω;
Το Grid προσφέρει μια διασκεδαστική εμπειρία αγώνων ταχύτητας με μια σχετική ποικιλία διαφορετικών τύπων αυτοκινήτων και διαδρομών, όμως έχει και τα όρια του.
Σίγουρα θα μπορούσε να επωφεληθεί από περισσότερα αυτοκίνητα, επιπλέον τύπους αγώνων και γενικά περισσότερο περιεχόμενο, το οποίο οι δημιουργοί του έχουν υποσχεθεί και θα φέρουν με επί πληρωμή updates.
Είναι μια φρέσκια αρχή στη σειρά, που βάζει κάποιες βάσεις, αλλά έχει αρκετή δουλειά ακόμα μπροστά της.
