Ο χάρτης του Red Dead Redemption προφανώς δημιουργήθηκε πριν καν ξεκινήσει η ανάπτυξη της έκδοσης για PS3 και ένα νέο σχόλιο από έναν πρώην βετεράνο της Rockstar Games μπορεί να μας δώσει κάποιες πληροφορίες για το γιατί.
Ένα νέο DF Direct βίντεο από το Digital Foundry μιλάει για την περιπέτεια δράσης της Rockstar Games του 2010 που επιτέλους έφτασε στο PC, αλλά αναφέρει επίσης την αρχική του ανάπτυξη και τις εργασίες για την έκδοση PS3 που προφανώς έγιναν αργότερα από την έκδοση Xbox 360. Διευκρινίζοντας μια δήλωση στο Twitter, το Digital Foundry ισχυρίζεται: «Αυστηρά μιλώντας, το σχόλιο από παλιά ήταν ότι ο χάρτης δημιουργήθηκε πριν από την ανάπτυξη της έκδοσης για το PS3. Οπότε, όχι ακριβώς “αργά στην ανάπτυξη”».
Στο ίδιο νήμα του Twitter, ο πρώην διευθυντής της Rockstar, Obbe Vermeij – ο οποίος έφυγε από το στούντιο το 2009, σχεδόν ένα ολόκληρο χρόνο πριν από την κυκλοφορία του Red Dead Redemption – εξηγεί ότι η συνεργασία με το Xbox 360 ήταν πιο εύκολη σε σύγκριση με το PS3. Γράφει: «Το Xbox 360 χρησιμοποιούσε το DirectX. Αυτό σημαίνει ότι το υλικό ήταν κρυμμένο πίσω από ένα στρώμα λογισμικού. Αυτό έκανε εύκολη την ανάπτυξη για το 360. »
«Για να έχει καλή απόδοση το PS3, ο προγραμματιστής έπρεπε να φτάσει σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Να προγραμματίσει τα τσιπ γραφικών στη μητρική τους γλώσσα. Αυτό ήταν δύσκολο και χρονοβόρο», συνεχίζει. «Γι’ αυτό το λόγο ήταν πιο λογικό να ηγηθούμε στο 360 για εμάς».
Με τα χρόνια, πολλοί θεωρούσαν ότι η έκδοση του Red Dead Redemption για το PS3 ήταν η χειρότερη από τις δύο αρχικές πλατφόρμες. Ακόμα κι αν δεν είναι κακή, αυτή καθαυτή, η έκδοση του Xbox 360 είναι σχεδόν πάντα η αγαπημένη χάρη στο ότι τρέχει λίγο καλύτερα, και με την εξήγηση του Vermeij στο μυαλό, αυτό βγάζει πολύ νόημα.