Το Call of Duty: Modern Warfare 3 και ορισμένοι από τους δημιουργούς του φέρεται να υπέφεραν από έναν βιαστικό κύκλο ανάπτυξης που οδήγησε το campaign του παιχνιδιού να πραγματοποιηθεί σε περίπου 16 μήνες.
Πάνω από δώδεκα νυν και πρώην προγραμματιστές του Call of Duty είπαν στο Bloomberg ότι το έργο ξεκίνησε αρχικά ως expansion του Modern Warfare 2 του περασμένου έτους, το οποίο θα είχε λάβει χώρα στο Μεξικό και θα μπορούσε να επιτευχθεί σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.
Ωστόσο, υποστηρίζεται ότι τα στελέχη της Activision επανεκκίνησαν αργότερα το έργο, λέγοντας στους προγραμματιστές της Sledgehammer Games ότι θα ήταν αντ ‘αυτού ένα πλήρες sequel που θα παρουσίαζε τις παγκόσμιες περιπέτειες για τις οποίες έγινε γνωστό το franchise.
Κάποιοι από το προσωπικό, το οποίο φέρεται να έπρεπε να εργάζεται νύχτες και Σαββατοκύριακα για να τελειώσει το παιχνίδι, είπε ότι ένιωθαν απογοητευμένοι επειδή τους είχαν υποσχεθεί ότι αυτό το είδος κρίσιμης κατάστασης δεν θα επαναλαμβανόταν μετά το προηγούμενο παιχνίδι του στούντιο, Call of Duty: Vanguard, που είχε έναν παρόμοιο περιορισμένο κύκλο ανάπτυξης.
Οι προγραμματιστές εξέφρασαν επίσης απογοήτευση που χρειάστηκε να ζητήσουν έγκριση περιεχομένου από τον αρχικό προγραμματιστή του Call of Duty και τον δημιουργό της υποσειράς Modern Warfare, Infinity Ward, μια διαδικασία που φέρεται να ήταν αναποτελεσματική και μερικές φορές είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν σημαντικές και ανεπιθύμητες αλλαγές.
Ένας εκπρόσωπος της Activision αρνήθηκε ότι το έργο σχεδιαζόταν αρχικά ως επέκταση, ισχυριζόμενος ότι σχεδιάστηκε από την αρχή ως «παιχνίδι premium».
Ο επικεφαλής της Sledgehammer Aaron Halon, είπε στο Bloomberg ότι ορισμένοι προγραμματιστές μπορεί να πίστευαν ότι το παιχνίδι ήταν μια επέκταση επειδή είναι “ένας νέος τύπος άμεσης συνέχειας” του Modern Warfare 2 που, για πρώτη φορά, επιτρέπει στους παίκτες να μεταφέρουν πολλά όπλα και κοσμετικά αντικείμενα από το ένα παιχνίδι στο άλλο.
Σε μια δημόσια δήλωση, ο Halon προστέθηκε: “Είμαστε περήφανοι που είμαστε η ομάδα που θα πρωτοστατήσει στο Modern Warfare III. Εργαστήκαμε σκληρά για να υλοποιήσουμε αυτό το όραμα, το οποίο έχει δημιουργηθεί εδώ και χρόνια. Οτιδήποτε λέγεται για το αντίθετο απλά δεν είναι αλήθεια – αυτό είναι το παιχνίδι μας και ανυπομονούμε να το παίξουμε online με όλους εσάς.”