Connect with us

Τι ψάχνεις;

Reviews

Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint Review

ghost recon breakpoint
Release Date
4 Οκτώβριος 2019
Πλατφορμες
PS4, Xbox One, PC, Google Stadia
Developer
Ubisoft Paris
Διανομη
CD Media

Το στούντιο της Ubisoft στο Παρίσι μετά την μεγάλη επιτυχία του Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands αποφάσισε να δημιουργήσει το νέο τίτλο της θρυλικής σειράς παιχνιδιών shooter τακτικής η οποία άλλαξε σε είδος αρκετές φορές με την πάροδο του χρόνου.

Το Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint είναι το νέο παιχνίδι της Open World σειράς και παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε τις εντυπώσεις μας από το πλήρες παιχνίδι στο review που ακολουθεί.

H συνέχεια μιας ιστορίας που δεν εντυπωσιάζει

To Ghost Recon Breakpoint τοποθετεί τους παίκτες λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Wildlands όπου αναλαμβάνουν για ακόμη μια φορά τον ρόλο του Nomad και θα υπηρετήσουν στην elite μονάδα του Αμερικάνικου στρατού ονόματι «Ghosts».

Τα ανώτερα στελέχη στέλνουν την μονάδα των Ghosts στο φανταστικό νησί Auroa, σε ένα αρχιπέλαγος στη μέση του Δυτικού Ειρηνικού Ωκεανού εμπνευσμένο από την τοποθεσία της Νέας Ζηλανδίας με αποστολή να εξερευνήσουν τα αίτια ενός ναυαγίου.

Η αποστολή οδηγείται σε αποτυχία αφού λίγο πριν την απόβαση των Ghosts με ελικόπτερα στο νησί, η ομάδα μισθοφόρων Wolves με ηγέτη έναν συνάδελφο από τα παλιά επιτίθενται τους Ghosts με εξοπλισμένα Drones σε μια μάχη με αρκετούς νεκρούς.

Οι παίκτες πρόκειται να εξερευνήσουν μόνοι τους ή και CO-OP με υποστήριξη μέχρι και τεσσάρων παικτών τα αίτια αυτής της απρόσμενης επίθεσης και την αφορμή πίσω από αυτή την προδοσία του άλλοτε καλού τους φίλου.

Η ιστορία όμως δεν συναρπάζει, επειδή οι ηθοποιοί πίσω από την ενσάρκωση των χαρακτήρων δεν μπορούν να τραβήξουν την προσοχή των παικτών καθώς δεν δείχνουν συναισθήματα και το συνολικό αποτέλεσμα είναι κάπως μονότονο. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες εξαιρέσεις και αυτή δεν είναι άλλη από τον ρόλο του κακού από τον ηθοποιό Jon Bernthal o οποίος είναι εξαιρετικός, αλλά αυτές οι στιγμές που έχει ανάγκη το παιχνίδι είναι ελάχιστες.

Η τεχνολογία της Auroa

H Auroa είναι η έδρα του τεχνολογικού κέντρου της Skill Tech Corporation που αναπτύσσει Drones, ΑΙ και ρομπότ και διάφορα projects για την προστασία του κόσμου μια δημιουργία από τον υποτιθέμενο δισεκατομμυριούχο Jace Skell.

Συνεπώς, θα συναντήσετε επιστήμονες, αλλά και εχθρούς οι οποίοι θέλουν να επωφεληθούν από αυτή την τεχνολογία των επιστημόνων για σκοτεινούς σκοπούς που επίσης θα χρησιμοποιηθεί εις βάρος σας στο πεδίο της μάχης.

Στην Auroa θα συναντήσετε ένα τροπικό κλίμα με πυκνή βλάστηση, πολλά δέντρα και μεγάλες οροσειρές με μεγάλη χιονόπτωση, ενώ θα δείτε εντυπωσιακά κτίρια τεχνολογικής έρευνας και κατασκευής ρομποτικών συστημάτων. Επίσης θα δείτε και θα παρατηρήσετε ότι αυτό το τεράστιο πέλαγος χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως αιολική και ηλιακή με αρκετά συστήματα να υπάρχουν τοποθετημένα στον κόσμο του παιχνιδιού.

Η Auroa είναι όμορφη και προσφέρει μεγάλη ποικιλομορφία και θα την εξερευνήσετε με τα πόδια, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα πλοήγησης με την χρήση οχημάτων όπως αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, ελικόπτερα, αεροπλάνα και βάρκες.

Όμως πρέπει να σημειωθεί πώς το μοντέλο χειρισμού των οχημάτων αποτελεί πρόβλημα για το Breakpoint επειδή ο έλεγχος των οχημάτων είναι αρκετά δύσκολος και ανυπάκουος και δεν υπάρχει αρκετή αίσθηση της ταχύτητας όσο θα έπρεπε. Επιπλέον, η φυσική των αυτοκινήτων και των μοτοσυκλετών δεν δουλεύει σωστά, για παράδειγμα αν χτυπήσετε με την μοτοσυκλέτα πάνω σε έναν βράχο με μεγάλη ταχύτητα υπάρχει η πιθανότητα να μην πέσετε κάτω στο έδαφος όπως και θα ήταν το ιδανικό.

Βήματα πίσω

To Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint έκανε «αρκετά βήματα πίσω» σε ότι έχει να κάνει με το gameplay και σε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά.

Μία από τις πιο αμφιλεγόμενες αλλαγές για την κοινότητα είναι ότι το Ghost Recon Breakpoint απαιτεί συνεχόμενη σύνδεση στο διαδίκτυο για να παιχτεί ακόμη και το Story, κάτι αρκετά συνηθισμένο για αυτή την εποχή αλλά πρωτόγνωρο για την σειρά.

Δυσάρεστη είναι επίσης και η απόφαση της απουσίας AI ως team-mates για τους παίκτες που θέλουν να παίξουν μόνοι τους. Η εταιρεία δηλώνει όμως πώς θα τα προσθέσει αργότερα μέσω update.

Η Ubisoft ακολούθησε την ίδια συνταγή του Wildlands για την ανάπτυξη του Gameplay με κάποιους νέους μηχανισμούς που ευνοούν τις Stealth συνθήκες, αλλά το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε οι εχθροί να σας εντοπίζουν αυτόματα και όταν γίνεται αυτό τότε επικρατεί πανδαιμόνιο όπως είναι φυσικό και καλούνται ενισχύσεις αλλάζοντας εντελώς την προσέγγιση της σειράς για ακόμη μια φορά.

Ο μηχανισμός που επηρεάζει αρνητικά το παιχνίδι είναι ότι τα Drones χρησιμοποιούνται συνέχεια από τους εχθρούς και μόλις προσπαθήσετε να κάνετε κίνηση για να εισβάλλετε σε κάποια βάση ή κτίριο με stealth τότε εκεί βρίσκεται κάποιο Drone για να σας «χαλάσει όλη την δουλειά» και αυτόματα όλοι μπαίνουν σε συναγερμό οδηγώντας όλες τις προσπάθειες σας για Stealth «στο κάδο των αχρήστων». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το στυλ «Guns Blazing» να είναι μονόδρομος, μία προσέγγιση η οποία δεν αντιπροσωπεύει την σειρά Ghost Recon που είναι γνωστό για τις στρατηγικές του μάχες.

Ο νέος μηχανισμός Stealth που πρόσθεσε η Ubisoft είναι το Prone Camo όπου μπορείτε «να γίνετε ένα με το έδαφος» με καμουφλάζ, αλλά δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε ποτέ σε δράση την πραγματική προοπτική του μηχανισμού στο πεδίο μάχης για όλους αυτούς τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω.

Επίσης ο χαρακτήρας σας έχει στην κατοχή του και ένα Drone το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείτε τις θέσεις των εχθρών σας, αλλά και να πάρετε μία πιο γενική εικόνα στα σημεία όπου βρίσκεστε.

Να σημειώσουμε επίσης πως η ΑΙ του παιχνιδιού είναι αρκετά δυνατή ανάλογα με την επιλογή δυσκολίας που θα κάνετε από τις τέσσερις συνολικά που επηρεάζουν αισθητά την νοημοσύνη των εχθρών και την αντίσταση του χαρακτήρα σας στα εχθρικά πυρά.

Υπάρχει επίσης μία νέα προσέγγιση στην διαχείριση των όπλων, του εξοπλισμού και των ικανοτήτων. Με την ολοκλήρωση δράσεων και αποστολών θα συλλέγετε XP και θα αυξάνετε το Gear Level και το Rank των τεσσάρων διαφορετικών στυλ από τα οποία θα επιλέξετε και θα αποκτήσετε επίσης με την πρόοδό σας και Skill Points για να τα χρησιμοποιήσετε στο ξεκλείδωμα ικανοτήτων από ένα Skill Tree το οποίο προσφέρει διάφορες σημαντικές ικανότητες στην κίνηση και στον έλεγχο των όπλων.

Επιπροσθέτως θα συλλέγετε Loot από θήκες-μπαούλα που βρίσκονται διασκορπισμένα στη Auroa ή και από πεσμένους εχθρούς που περιέχουν όπλα με διαφοροποιημένα στατιστικά τα οποία μπορείτε να τροποποιήσετε με την χρήση του Gunsmith τοποθετώντας εξαρτήματα που θα βρείτε παρομοίως στις ίδιες θήκες. Επιπροσθέτως, θα συλλέξετε και Blueprints για διάφορα όπλα τα οποία σας δίνουν την ικανότητα να τα αγοράσετε από το κατάστημα αφού πρώτα τα συλλέξετε.

Στο παιχνίδι υπάρχει μία μεγάλη γκάμα από όπλα που θα χρησιμοποιήσετε από όλα τα είδη όπως M4A1, MP7, AK47, 805 Bren, A2, G36C, L86A1, P90, L115A3, KSG12, Desert Eagle, SVD-63 και άλλα πολλά.

Στο Ghost Recon Breakpoint έχετε επίσης την επιλογή να τροποποιήσετε τον χαρακτήρα σας, να συλλέξετε διάφορα είδη ρουχισμού από κράνη, στολές μέχρι και μπότες τα οποία προσφέρουν διάφορα στατιστικά και ικανότητες.

Το σύστημα διαχείρισης Loot του Breakpoint είναι πανομοιότυπο με αυτό του The Division 2 δίχως όμως να υπάρχουν οι επιπλέον επιλογές ταξινόμησης και διαγραφής του εξοπλισμού, ωστόσο μπορούν να αναπτυχθούν περισσότερο με την live εξέλιξη του παιχνιδιού.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε την ύπαρξη των Microtransactions η οποία επιτρέπει στους παίκτες να ξοδέψουν πραγματικά χρήματα για την απόκτηση Ghost Coins που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απόκτηση περισσότερου εξοπλισμού και οχημάτων από τα ήδη υπάρχοντα που μπορούν να ξεκλειδωθούν με την κανονική πρόοδο στο παιχνίδι, αλλά η απόκτηση είναι τυχαία από την φύση του Loot συστήματος.

Αποστολές και το PvP

Στο Ghost Recon Breakpoint πρόκειται να ολοκληρώσετε διάφορες αποστολές της βασικής ιστορίας όπου θα σας ζητηθεί να κάνετε διάφορα πράγματα όπως για παράδειγμα να πάτε σε διάφορα σημεία, να συλλέξετε πληροφορίες, να σκοτώσετε άτομα, να χακάρετε συστήματα και άλλα διάφορα.

Το χαρακτηριστικό κομμάτι του Breakpoint είναι ότι μερικές αποστολές ζητούν από τους παίκτες να βρουν μόνοι τους την επόμενη τοποθεσία με βάση τις πληροφορίες που έχουν συλλέξει ή έχουν ακούσει από τον διάλογο κάτι που φυσικά είναι μια πρόκληση για έναν παίκτη αφού μιλάμε για έναν μεγάλο κόσμο. Φυσικά και υπάρχει η επιλογή Guided Mode, η οποία αποκαλύπτει όλες τις τοποθεσίες σε όσους παίκτες δεν αρέσει αυτός ο μηχανισμός.

Εκτός από τις κύριες αποστολές υπάρχουν και τα Auroa Missions οι οποίες είναι ουσιαστικά δευτερεύουσες αποστολές και δίνονται συνήθως από τους NPCs που πρόκειται να βοηθήσετε για διάφορες αμοιβές. Το περιεχόμενο διαφέρει και προσθέτει ποικιλία στο gameplay, αλλά όπως και με την ιστορία δεν είναι ενδιαφέρουσες ως προς το σενάριο.

Υπάρχουν και τα Faction Missions οι οποίες είναι αποστολές που αλλάζουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της Ubisoft και αυτές δίνονται από τους ηγέτες της κάθε ομάδας που θα συναντήσετε στο παιχνίδι. Όσες Faction αποστολές ολοκληρώσετε τόσες πιο πολλές αμοιβές θα κερδίσετε στο παιχνίδι.

Στο Ghost Recon Breakpoint επίσης υπάρχει και ένα Social Hub όπου εκεί βρίσκεται «η βάση επιχειρήσεων σας» και εκεί είναι το μενού για τις περισσότερες αποστολές και τα modes του παιχνιδιού. Εκεί επίσης μπορείτε να αγοράσετε και να πουλήσετε τα όπλα σας, ενώ στο Bivouac (υπάρχουν και σε διάφορες τοποθεσίες του χάρτη διασκορπισμένα) μπορείτε να δημιουργήσετε διάφορα αντικείμενα και να ξεκουραστείτε ώστε να αποκτήσετε ωφέλιμα boosters για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Επίσης μπορείτε να δείτε και άλλους παίκτες Online εκεί αλλά δεν προσφέρεται κάποια άλλη δραστηριότητα.

Το παιχνίδι προσφέρει και το PvP mode το Ghost War όπου οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες 4v4 και δίνουν μάχες σε δύο διαφορετικά modes Elimination και Sabotage σε έξι διαφορετικούς χάρτες από τοποθεσίες της Auroa.

Στο Elimination θα αντιμετωπίσετε την αντίπαλη ομάδα και νικήτρια ομάδα θα αναδειχθεί αυτή με τα περισσότερα kills, ενώ στο Sabotage η μία ομάδα θα προσπαθήσει να βάλει μία βόμβα σε διάφορες ζώνες και ή άλλη θα παλέψει να την αποτρέψει. Αν και το PvP είναι αρκετά διασκεδαστικό για λίγες ώρες φαίνεται ότι υπάρχει αρκετός χώρος για περεταίρω εξέλιξη αυτών των modes.

Γραφικά – Ήχος

Η Ubisoft για την ανάπτυξη του Ghost Recon Breakpoint χρησιμοποίησε την μηχανή AnvilNext η οποία προσφέρει εκπληκτικά γραφικά στα περιβάλλοντα και στα μοντέλα των χαρακτήρων που είναι ευχάριστα στο μάτι ακόμη και στα συστήματα χαμηλών τεχνικών χαρακτηριστικών.

Ωστόσο υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα με τα animations και κάποια σοβαρά bugs που δείχνουν προχειρότητα όπως για παράδειγμα προβλήματα με τα textures, αλλά και τις κινήσεις του χαρακτήρα ειδικά πάνω σε οχήματα.

Η απόδοση του τίτλου στις κονσόλες δυστυχώς δεν είναι σταθερή καθώς παρουσιάζονται αρκετές πτώσεις καρέ οι οποίες είναι ορατές στο μάτι ειδικά όταν παίζουν τα effects του συστήματος καιρού ή όταν υπάρχει μεγάλη κίνηση από εχθρούς στην οθόνη.

Θα θέλαμε να σημειώσουμε επίσης πώς το UI είναι αρκετά καλό και λεπτομερές και θα το χρησιμοποιήσετε συνέχεια για να δείτε τις αποστολές σας, να διαβάσετε υλικό, και να επιλέξετε τα όπλα σας και τον εξοπλισμό σας, αλλά όπως αναφέραμε παραπάνω απουσιάζουν βασικές επιλογές ταξινόμησης του loot που μπορούν να προστεθούν αργότερα.

Ο ήχος του Ghost Recon Breakpoint είναι σε γενικές γραμμές καλός με τα όπλα να ακούγονται υπέροχα και τα special effects των περιβαλλόντων να είναι εξαιρετικά. Θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε την ζωή στην φύση της Auroa όπως για παράδειγμα κελαηδήματα από πουλιά, τον ήχο της θάλασσας η οποία σας περιβάλλει και διάφορα ζώα που βρίσκονται τριγύρω.

Αξίζει να το αγοράσω;

Το Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint περιέχει έναν όμορφο Open World κόσμο για εξερεύνηση, αλλά υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα αλλά και σχεδιαστικά τόσο με την ιστορία η οποία δεν είναι τόσο ενδιαφέρουσα, όσο και με το gameplay το οποίο οδηγεί σε μονόδρομο τους παίκτες αφού πρέπει να σκοτώσουν όποιον βρουν μπροστά τους δίχως την χρήση Stealth μηχανισμών λόγω των Drones που τους εντοπίζουν πολύ εύκολα.

Υπάρχουν αρκετές αποστολές και πολλά πράγματα για να κάνουν οι παίκτες, ενώ η Ubisoft υπόσχεται περισσότερο δωρεάν περιεχόμενο ιστορίας, νέους χάρτες για το Ghost War αλλά και νέα modes όπως Raid, αλλά και DLC επί-πληρωμή όπως και έκανε με την σπουδαία υποστήριξη του Wildlands για τρία έτη.

Το παιχνίδι όμως φαίνεται πώς κυκλοφόρησε πιο γρήγορα απ΄ότι έπρεπε και τώρα η εταιρεία καλείται να διορθώσει τα προβλήματα με ενημερώσεις, αν και το καλύτερο για όλους θα ήταν να αναβληθεί η κυκλοφορία ώστε να μην υπήρχε τέτοιο θέμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεα

Η Niantic, γνωστή για τα δημοφιλή παιχνίδια της όπως το Pokémon Go και το Monster Hunter Now, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση του...

Νεα

Η Valve προχώρησε σε μια τεράστια ενημέρωση του Source SDK, δίνοντας στους modders πλήρη πρόσβαση στον κώδικα του Team Fortress 2. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν...

Νεα

Ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της PlayStation, Shuhei Yoshida, αποκάλυψε πρόσφατα σε συνέντευξή του ότι η απόφασή του να ηγηθεί της νέας πρωτοβουλίας indie της...

Νεα

Έχουν περάσει έξι και πλέον χρόνια από τότε που η Bethesda παρουσίασε το πρώτο teaser του Elder Scrolls 6, και τώρα έχουμε μια επίσημη...