Η IMGN. PRO κυκλοφόρησε το Kholat, έναν adventure – horror τίτλο, το οποίο διαδραματίζεται στην ανατολική πλευρά του βουνού, Kholat Syakhl. Η υπόθεση του παιχνιδιού βασίζεται σε αληθινή ιστορία, όπου εννέα πεζοπόροι άφησαν εκεί την τελευταία τους πνοή.
Το συμβάν αυτό έμεινε στην ιστορία γνωστό ως ”The Dyatlov Incident”, ενώ το πέρασμα που ακολούθησαν στις 2 Φεβρουαρίου του 1959 ονομάστηκε ”The Dyatlov Pass”, λόγω του ονόματος του αρχηγού, Igor Dyatlov.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως οι σκηνές των πεζοπόρων ήταν διαλυμένες, ενώ αποδείχθηκε, μέσα από τα ίχνη στο πυκνό χιόνι, ότι έτρεχαν ξυπόλυτοι για να γλιτώσουν. Οι τοπικές αρχές δεν μπόρεσαν να δικαιολογήσουν τον χαμό των πεζοπόρων. Ορισμένοι από αυτούς έφυγαν, λόγω κατάγματος στο κρανίο.
Gameplay
Στο Kholat ελέγχουμε έναν άνθρωπο, που επισκέπτεται το βουνό μετά από αρκετά χρόνια, προκειμένου να ανακαλύψει την αλήθεια σχετικά με τους πεζοπόρους. Ακολουθώντας τα ίχνη και όντας οπλισμένος με τα διάφορα στοιχεία που ανακαλύπτει στον δρόμο του, καθώς και τις διηγήσεις του Sean Bean,καλούμαστε να λύσουμε το μυστήριο.
Κατά την διάρκεια της πορείας σας, θα συναντήσετε ορισμένες αόρατες φιγούρες, που θέλουν να σας σκοτώσουν και μπορείτε να τις παρατηρήσετε μόνο από τις πορτοκαλί πατούσες που φαίνονται στο χιόνι. Χαρακτηριστικό όμως του παιχνιδιού είναι το γεγονός ότι είναι αρκετά εύκολο να αποφύγεις τους εχθρούς, καθώς και τις παγίδες για τα ζώα. Για παιχνίδι που ανήκει στο horror genre, αυτό δεν είναι κάτι που θα περιμέναμε.
Το μόνο πράγμα που μπορεί να σε βοηθήσει στην εξέλιξη της ιστορίας είναι ο χάρτης, στον οποίο ο χαρακτήρας σας δεν φαίνεται που ακριβώς βρίσκεστε. Εμφανίζονται μόνο συντεταγμένες και checkpoints.
Γενικά υπάρχει μια “δημιουργική ασάφεια”, για να δανειστούμε και σύγχρονους όρους, όσο αναφορά το gameplay. Περισσότερο ο παίχτης πρέπει να βασιστεί στο ένστικτο του και ακόμα περισσότερο στην…τύχη παρά σε κάποια νοηματική εξέλιξη. Το ίδιο το παιχνίδι προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην περιπέτεια και στον τρόμο αλλά αυτό αποδεικνύεται ότι δεν είναι και τόσο εύκολο, αφού στο τέλος καταλήγει να κάνει μια μείξη των δύο χωρίς αποτέλεσμα.
Από μια ήδη αρκετά τρομακτική ιστορία, θα περιμέναμε να παράγει ακόμα περισσότερο αίσθημα φόβου-τρόμου, παρά να σε κάνει να αφήσεις τα πράγματα στην τύχη.
Γραφικά-Ήχος
Μπορεί το gameplay γενικά να μην εντυπωσιάζει, αλλά αρκετή δουλειά έπεσε στον τομέα των γραφικών. Δημιουργείται μια πανέμορφη ατμόσφαιρα, και μεγαλώνει την ανάγκη να βρείτε γρήγορα καταφύγιο, για να γλιτώσετε από το κρύο. Είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα που δημιουργεί ένα μελαγχολικό κλίμα.
Και ο ήχος είναι σε υψηλά επίπεδα ποιότητας. Συνδυάζεται άριστα με τα γραφικά, και είναι τα μόνα στοιχεία που δίνουν χαρακτήρα στο παιχνίδι. Το βουητό του ανέμου, οι φωνές και τα ουρλιαχτά στο σκοτάδι συντελούν στην δημιουργία κλίματος τρόμου.
Αξίζει να το αγοράσω;
To Κholat πάσχει κυρίως από έλλειψη ταυτότητας. Είναι μια αρκετά προσεγμένη δουλειά, αλλά η προσπάθεια των δημιουργών του να αναμείξουν διάφορα είδη αφήγησης προσθέτοντας μέσα στην ιστορία τρόμο και περιπέτεια το οδήγησε να μην καταφέρνει καλά τίποτα από τα δύο.
Ίσως εκείνο που αξίζει περισσότερο στο παιχνίδι, είναι η λύση της μυστηριώδους ιστορίας του. Αλλά για να καταφέρει να φτάσει κάποιος μέχρι το τέλος θα πρέπει να υπομείνει τις χωρίς φαντασία αποστολές και τους “δυσκίνητους” μηχανισμούς του.