Τα παιχνίδια αθλητικού περιεχομένου από την ΕΑ βλέπουμε πλέον πώς έχουν ιστορίες. Το πλάνο της EA Sports από εδώ και πέρα θα είναι αυτό για τα μελλοντικά της παιχνίδια. Αξίζει να δούμε πως ξεκίνησε αυτή η αλλάγη για τα αθλητικά παιχνίδια της EA.
Ήταν το 2009 όταν ο Cam Weber δούλευε στο Fight Night Champion, τον πέμπτο τίτλο της Boxing σειράς της EA. Ήταν σχεδιασμένο να κυκλοφορήσει σε ασταθείς μέρες, επειδή τo πραγματικό σπορ ήταν ήδη στάσιμο στο κοινό και η EA δεν ήξερε πώς θα αντιδράσει η αγορά. Τον χειμώνα του επόμενου έτους κυκλοφόρησε η ταινία “The Fighter” σε σκηνοθεσία του Davis O. Russell η οποία κέρδισε 7 Βραβεία και δύο νίκες στην Ακαδημία και ακολούθησαν αργότερα και σειρές όπως το “Lights Out” οι οποίες συγκέντρωσαν εξαιρετικές κριτικές και την αγάπη των θεατών.
Ο Weber είπε στο Waypoint ότι:
«Αναγκαστήκαμε να πούμε για το καλό της σειράς Fight Night ότι πρέπει να χτίσουμε τη δικιά μας Blockbuster Boxing ταινία και να αφήσουμε τους παίκτες να παίξουν».
Το Fight Night Champion κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2011. To κεντρικό σημείο του παιχνιδιού ήταν το mode ιστορίας το “Champion” στο οποίο οι παίκτες είχαν στον έλεγχό τους έναν φανταστικό boxer που ονομάζοταν Andre Bishop o οποίος από την φυλακή προσπαθούσε να γίνει κατακτητής πρωταθλήματος στην κατηγορία βαρέων του boxing. O Weber κοιτάζοντας το παρελθόν, αποκαλεί το παιχνίδι στάσιμο, «μία ρουτίνα η οποία διασπείρει cutscenes και match του Box». Ο Weber συνέχισε λέγοντας «Ήταν όμως μία αρχή αφού το παιχνίδι συγκέντρωσε θετικές κριτικές και ξεκίνησα να βλέπω το Champion ως ένα μεγάλο σχέδιο που μπορεί να ακολουθήσει η βιομηχανία».
Είπε χαρακτηριστικά:
«Ήμουν πεπεισμένος πώς είναι το μέλλον των αθλητικών παιχνιδιών».
Εφτά χρόνια αργότερα, ο Weber είναι πλέον Αντιπρόεδρος στην EA Sports ως υπεύθυνος στην επιτήρηση της παραγωγής των τίτλων. Το όραμα του για τα αθλητικά παιχνίδια έγινε πλέον πραγματικότητα για την εταιρεία.
Πέρσι, στο FIFA 17 έκανε το ντεμπούτο του το “The Journey” το οποίο βασίζεται στον Alex Hunter ο οποίος προσπαθεί να φτάσει στην κορυφή της αγγλικής Premier League. Ήταν επιτυχία, αφού σύμφωνα με την EA το FIFA 17 ήταν κορυφαίο σε πωλήσεις στις κονσόλες πέρσι. To “The Journey” επιστρέφει και αυτή τη χρονιά στο FIFA 18 με πρωταγωνιστή και πάλι τον Alex Hunter.
Την ίδια ρότα ακολουθεί και το Madden NFL 18 το οποίο έχει το συνηθισμένο gameplay και τις αλλαγές στο Roster του Αμερικάνικου Ποδοσφαίρου. Αυτή την χρονιά το παιχνίδι περιέχει το “Longshot” mode, μία ιστορία δύο παικτών του ποδοσφαίρου από μία μικρή πόλη στο Τέξας οι οποίοι φτάνουν στο NFL Draft για να κυνηγήσουν τα όνειρά τους. Ένας από τους δημιουργός του παιχνιδιού, ο Mike Young είπε ότι «αυτή η ιστορία ήταν έμπνευση από παιχνίδια όπως το The Last of Us και το Telltale’s The Walking Dead». Το budget για την δημιουργία του “Longshot” έφτασε σε εφταψήφια νούμερα, αφού έγιναν γυρίσματα σε 45 σκηνές και περιείχε 45 ηθοποιούς.
Το μέλλον των αθλητικών παιχνιδιών είναι πλέον η αφήγηση ιστοριών αφού είναι κάτι φρέσκο για τους παίκτες και πολύ επιτυχές για την εταιρείες, όπως αποδείχθηκε. Η ΕΑ Sports θα συνεχίσει να δημιουργεί ιστορίες στα αθλητικά της παιχνίδια όμως το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα ακολουθήσουν και οι άλλες εταιρείες της βιομηχανίας που παράγουν αθλητικά παιχνίδια.