O Matt Phillips δούλεψε για χρόνια πάνω στο Tanglewood, ένα νέο παιχνίδι για τις κονσόλες Sega Mega Drive, 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία της κονσόλας.
Το project ήταν μία δύσκολη δοκιμασία για τον δημιουργό του κάτι που δεν τον “πτόησε” και σίγουρα θέλει να το ξανακάνει για το επόμενο παιχνίδι του.
Το Tanglewood είναι ένα retro platformer από την εταιρεία του Phillips, Big Evil Corporation.
To παιχνίδι χρηματοδοτήθηκε μέσω του Kickstarter το 2016. Ο στόχος του δημιουργού ήταν να ξαναφέρει στο προσκήνιο ένα αυθεντικό Sega Mega Drive παιχνίδι από την αρχή, με έμπνευση την τέχνη και την κίνηση παιχνιδιών όπως τα Another World και The Lion King. Οι κασέτες ήταν προγραμματισμένες να κυκλοφορήσουν τον περασμένο Νοέμβριο, όμως το project συνάντησε κάποια εμπόδια.
O Phillips σε συνεντευξή με το BBC μίλησε για τους λόγους που δούλεψε σε ένα παιχνίδι για μία κονσόλα που σταμάτησε η υποστήριξη της μετά από 20 χρόνια και πώς ήταν η εμπειρία του πίσω από αυτό το εγχείρημα.
Ο προγραμματιστής είπε ότι ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο από τότε πού ήταν μικρός. Δεν θα ήταν χαρούμενος αν το έφτιαχνε μόνο για το PC όπως κάνουν πολλοί indie προγραμματιστές. Στόχευσε να ολοκληρώσει το όνειρό του το οποίο είχε από μικρός όταν δεν μπορούσε να το κάνει. Δεν ήταν όμως κάτι εύκολο για τον ίδιο.
Ο Phillips είπε στο BBC:
«Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που έχω να αντιμετωπίσω είναι ότι ο παλιός εξοπλισμός δεν δουλεύει πλέον σωστά, είχα κάνει πολλές επισκευές σε αυτό το dev-kit που δεν θυμάμαι τον ακριβή αριθμό».
Χρησιμοποίησε το πρωτότυπο Sega Mega Drive development kit μαζί με ένα υπολογιστή που έχει λειτουργικό σύστημα Windows 95 ώστε να προγραμματίσει το Tanglewood. Πριν δουλέψει στο project του, έφτιαξε τις δικές του εκδόσεις σε κλασικά παιχνίδια όπως το Pong και το Tetris ώστε να μάθει την τεχνολογία. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετώπισε ήταν η εύρεση τρόπων βελτιστοποίησης κώδικα και η ενσωμάτωση τεχνικών συμπίεσης.
Ο Phillips μίλησε και για το hardware στο ειδησεογραφικό δίκτυο λέγοντας ότι επικοινώνησε με ένα εργοστάσιο στην Κίνα το οποίο έφτιαξε τα καλούπια για την παραγωγή των περιορισμένων Sega κασετών. Για τις πλακέτες όπου το παιχνίδι θα τρέχει μίλησε με μία επαφή του στο Καναδά που είναι μηχανικός και ιδιοκτήτης ενός δικτύου με retro hardware DB Electronics ο οποίος έφτιαξε τις πλακέτες με το Tanglewood.
Τα μέρη που πρέπει να είναι προσεκτικός ένας προγραμματιστής για την παραγωγή ενός παιχνιδιού σε παλιό hardware είναι επίσης και τα volt (Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικές πληροφορίες εδώ). O προβληματισμός ήρθε από έναν υποστηρικτή της καμπάνιας στο Kickstarter και είναι κάτι που ο Phillips ήρθε αντιμέτωπος στο παρελθόν.
Ο δημοσιογράφος του BBC ρώτησε τον Phillips αν επικοινώνησε με την Sega και τις πιστεύει για αυτό. Ο Phillips είπε ότι επικοινώνησε με την Sega ώστε να προσπαθήσει να αδειοδοτήσει επισήμως το παιχνίδι. Δυστυχώς, η Sega τον είπε ότι δεν έχει πλέον τους κατάλληλους πόρους ώστε να δοκιμάσει και να διαβεβαιώσει την ποιότητα του παιχνδιού (Quality Assurance), όμως τον ευχήθηκαν ανεπίσημα καλή επιτυχία με το project.
Τέλος, ο Phillips είπε στο BBC ότι το παιχνίδι «πήρε ένα κομμάτι από την πνευματική του υγεία» και επιπλέον είπε ότι έχει στα σχέδια του να χρησιμοποιήσει την γνώση που πήρε από το Tanglewood ώστε να δημιουργήσει ένα άλλο αυθεντικό retro παιχνίδι. Επιπλέον, το Tanglewood θα κυκλοφορήσει σε HD στο PC όταν τελειώσει η διαδικασία παραγωγής της έκδοσης για το Sega Mega Drive.
Για την ώρα, μπορείτε να δείτε παρακάτω ένα βίντεο τεσσάρων λεπτών με gameplay του Tanglewood από την alpha έκδοση του που κυκλοφόρησε πέρυσι στο YouTube: