Το 2017 ήταν μια ακόμη έντονη χρονιά για την βιομηχανία του gaming. Νέες κονσόλες κυκλοφόρησαν, πολλά νέα παιχνίδια, όμως μαζί είχαμε και πολλές αναβολές, ακυρώσεις και απογοητεύσεις.
Ας δούμε τι μας επεφύλαξε το 2017:
Τι έφερε το 2017
Η ευχάριστη έκπληξη
Μετά την παταγώδη αποτυχία του Wii – U η Nintendo πήρε τον χρόνο της για να επανακάμψει με μια νέα κονσόλα, πάντα στο πλαίσιο της καινοτομίας που έχει υιοθετήσει η εταιρία. Το Nintendo Switch είναι η πρώτη υβριδική κονσόλα, που έτυχε μεγάλης αποδοχής από τους παίχτες.
Το στοίχημα για τη νέα χρονιά είναι αναμφίβολα να συνεχιστούν οι καλές πωλήσεις, αλλά κυρίως να συνεχιστεί η υποστήριξη από τους μεγάλους developers που θα εγγυηθούν με αυτό τον τρόπο ένα διευρυμένο κύκλο ζωής και επιτυχίας της κονσόλας της Nintendo, εκεί που απέτυχε το Wii U.
Η πιο δυνατή κονσόλα
Βλέποντας την Sony να σημειώνει τρομακτική επιτυχία με το PS4 και να μπαίνει πρώιμα στην αγορά των 4K κονσολών, η Microsoft δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Το Xbox One X είναι η πιο δυνατή κονσόλα που κυκλοφόρησε ποτέ στην αγορά και αναμένεται να μας απασχολήσει αρκετά τους επόμενους μήνες.
Εντυπωσιακά παιχνίδια, νέα IPs
The Legend of Zelda : Breath of the Wild, Horizon : Zero Dawn, Assassin’s Creed : Origins και πολλά ακόμη παιχνίδια, εμφανίστηκαν εντός του 2017 καταφέρνοντας να τραβήξουν την προσοχή και να προκαλέσουν ενθουσιασμό.
Νέες ιστορίες, νέοι πρωταγωνιστές που αγαπήθηκαν αμέσως και ενδιαφέροντες gameplay μηχανισμοί, εγγυήθηκαν μια ακόμη χρονιά απόλαυσης για τους gamers.
Τι δεν έφερε το 2017
Η στασιμότητα στο κομμάτι των VR συσκευών
Κανείς δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει ότι η εικονική πραγματικότητα θα παίξει σημαντικό ρόλο στο gaming τα επόμενα χρόνια. Όμως αυτή τη στιγμή τα πράγματα μοιάζουν λίγο παγωμένα. Οι developers δεν διαθέτουν σημαντικούς πόρους σε VR παιχνίδια, ενώ και το υψηλό κόστος απόκτησης μιας τέτοιας συσκευής, δεν έχει βοηθήσει στην μεγαλύτερη διάδοσή τους μεταξύ των gamers. Η Sony έκανε το πρώτο βήμα με το PS VR headset, αφού το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι ένα PS4, και το 2018 περιμένουμε ακόμη περισσότερα στο κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας.
Ακυρώσεις και αναβολές
Λίγες είναι οι εταιρίες που όταν θα ανακοινώσουν μια συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας θα καταφέρουν να την τηρήσουν κιόλας. Και εντάξει, όταν έχουμε μια αναβολή ή καθυστέρηση για λίγες μέρες ή έστω ένα μήνα τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Όμως το 2017 είχαμε πολλούς τίτλους με μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και σημαντικές ακυρώσεις, με την μεγαλύτερη ίσως να είναι αυτή του Scalebound, που αναμενόταν με ενδιαφέρον, είχε δημιουργηθεί μεγάλο hype για αυτό και επρόκειτο να ήταν ένας τίτλος που θα βοηθούσε τις πωλήσεις του Xbox One.
Microtransactions και loot boxes
Το πιο καυτό θέμα του 2017 (τουλάχιστον όσο αφορά το δεύτερο μισό του) ήταν αναμφίβολα αυτό των loot boxes και των microtransactions. Ένα σωρό επίσημες αρχές αποφάσισαν να ασχοληθούν με το θέμα και για το αν τα loot boxes σχετίζονται με τον τζόγο, όμως ακόμα άκρη δεν έχει βρεθεί.
Το Star Wars Battlefront II όπως και το NBA 2K18 ήταν δύο από τα παιχνίδια που επικρίθηκαν περισσότερο (για το Star Wars η αντίδραση ήταν πραγματικά τεράστια) για το επιχειρηματικό τους μοντέλο που συνοπτικά περιελάμβανε την αγορά ενός τίτλου σε κανονική τιμή και την -σχεδόν- αναγκαστική καταβολή επιπλέον χρημάτων για να μπορέσει ο παίχτης να σημειώσει ικανοποιητική πρόοδο.
Η στιγμή της χρονιάς
Ο Michel Ancel είναι ο δημιουργός του Beyond Good & Evil, του παιχνιδιού περιπέτειας που πρωτοκυκλοφόρησε το 2003 και σημείωσε μεγάλη επιτυχία.
Από τότε και μέχρι σήμερα υπήρξαν πολλές φήμες και πληροφορίες, ότι το παιχνίδι θα επέστρεφε με sequel. Το 2008 είχε δημιουργηθεί concept art και ένα cinematic trailer για το παιχνίδι, αλλά έως και χθες, τίποτα δεν υπήρχε.
Μέχρι που ο Ancel βγήκε στη σκηνή στην παρουσίαση της Ubisoft στην E3 2017 για να ανακοινώσει το Beyond Good & Evil 2. Περίπου μια δεκαετία δουλειάς, επιτέλους δικαιώθηκε, και ο Ancel αντέδρασε με τον παρακάτω τρόπο:
Καλή χρονιά γεμάτη gaming σε όλους!