Τακτική, όπλα, καταστροφές. Όλα αυτά μας υποσχέθηκε το Rainbow Six Siege. Τα καταφέρνει;
Η τακτική απαιτεί επικοινωνία
Το Rainbow Six : Siege ίσως είναι το πρώτο first person shooter που βασίζεται τόσο πολύ στην τακτική. Οι αμυντικές και επιθετικές ομάδες που δημιουργούνται, απαιτούν συνοχή και σωστή επιλογή, από τις περίπου 20 επιλογές χαρακτήρων, ο καθένας εκ των οποίων έχει και μια διαφορετική λειτουργία στο πεδίο της μάχης.
Μια μάχη, που ενώ συνήθως περιλαμβάνει και έναν σκοπό που χρειάζεται να επιτελέσουν οι δύο πλευρές, καταλήγει να τελειώνει αρκετά νωρίτερα, αφού με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το αποτέλεσμα καθορίζεται από την ικανότητα των παιχτών στην χρήση των όπλων.
Οι δέκα αρχικοί χάρτες του παιχνιδιού, είναι σωστά σχεδιασμένοι, και αφού τους μάθετε σχετικά γρήγορα, τότε ξεκινά το κομμάτι της τακτικής. Ο σωστός σχεδιασμός της ομάδας, και φυσικά η σωστή εκτέλεση του σχεδίου, μπορούν να καθορίσουν την πορεία της ομάδας σας.
Φυσικά κάτι τέτοιο απαιτεί συνεχή επικοινωνία μεταξύ των παιχτών, κάτι που είναι ταυτόχρονα πλεονέκτημα και μειονέκτημα του παιχνιδιού. Όταν βρεθείτε σε ομάδα που οι συμπαίκτες σας επικοινωνούν σωστά και μεταφέρουν τα δεδομένα της μάχης, τότε οι αγώνες σας είναι πραγματικά απολαυστικοί. Στην αντίθετη περίπτωση, και ειδικά όταν δεν έχουν όλοι μικρόφωνα και headsets, τότε μοιάζετε να πηγαίνετε στα λεφτά, λειτουργώντας περισσότερο σαν “ήρωες” και λιγότερο σαν ομάδα. Η Ubisoft προσπάθησε να διορθώσει το πρόβλημα εισάγοντας οπτικά σύμβολα, όμως, αυτό ακόμη δεν αρκεί.
Πολύ περισσότερο, όταν λείπει η δυνατότητα για την δημιουργία clan, ώστε οι παίχτες που παίζουν συχνά μαζί, να μην αναγκάζονται να ψάχνουν ατελείωτες ώρες τους συμπαίχτες τους.
Η καινοτομία
Το Rainbow Six Siege σε αντίθεση με τα περισσότερα shooters, δεν αφήνει τους παίχτες που πεθαίνουν κατά την διάρκεια της μάχης απλά να παρακολουθούν τους συμπαίχτες τους. Αντίθετα, τους επιτρέπει να μετακινούνται ανάμεσα στις κάμερες ασφαλείας ή τα drones, ώστε να ειδοποιήσουν τους συμπαίχτες τους για τις κινήσεις των εχθρών. Αυτή η δυνατότητα κρατά τους παίχτες σε εγρήγορση και δεν αφαιρεί ούτε κατ ελάχιστο το ενδιαφέρον τους. Μια έξυπνη προσθήκη από την Ubisoft.
Τα προβλήματα
Η σειρά Rainbow Six μέχρι τώρα ήταν γνωστή για το βάθος του customization, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το Siege. Καθώς παίζετε κερδίζετε Renown, το in-game νόμισμα του παιχνιδιού. Με αυτό μπορείτε να ξεκλειδώσετε νέους operatives, skins και διάφορα εξαρτήματα για τα όπλα σας. Αφού πάντως τα ξεκλειδώσετε , δεν υπάρχει κάτι παραπάνω, κάτι που τελικά αποδίδεται στην απόφαση της Ubisoft για “ισορροπία” μεταξύ των παιχτών, αλλά ταυτόχρονα, αφαιρεί την όποια προοπτική οι παίχτες, να αφοσιωθούν στην εξέλιξη του χαρακτήρα τους.
Περνώντας στα προβλήματα που έχουν αναφερθεί, ίσως το σημαντικότερο είναι το hit detection system. Άλλη αίσθηση και αντίληψη έχετε την ώρα που συμβαίνουν τα γεγονότα και άλλα βλέπετε στην kill cam. Η εταιρία κάποια στιγμή θα το διορθώσει, αλλά πότε;
Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην πλήρη έλλειψη single-player campaign, κάτι που θεωρούνταν δεδομένα για τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Πλέον, υπάρχουν οι σύντομες και ανιαρές tutorial mission, και το διάσημο Terrorist Hunt mode, το οποίο υποτίθεται θα αναπλήρωνε αυτό το κενό, και στο οποίο μπορείτε να παίξετε με έως 5 φίλους. Αλλά είπαμε, “υποτίθεται”…
Γραφικά – Ήχος
Εξαιρετικός φωτισμός, απίθανη αναπαράσταση ενός περιβάλλοντος που μπορεί να καταστραφεί κάθε στιγμή. Ο οπτικός τομέας του Siege αριστεύει και εντυπωσιάζει.
Τα ίδια ισχύουν και για τον ήχο, με εκκωφαντικές εκρήξεις, απειλητικά βήματα εχθρών και μοναδικά΄μουσικά κομμάτια, να σας βάζουν για τα καλά στο κλίμα της μάχης.
Αξίζει να το αγοράσω;
Το Rainbow Six Siege ποντάρει τα ρέστα του στο multiplayer κομμάτι του, σε μια προσπάθεια να μεταφέρει το κλίμα μιας επιχείρησης των ειδικών δυνάμεων, με την στρατηγική, την επικοινωνία και την αντίληψη να παίζουν κομβικό ρόλο.
Δυστυχώς η έλλειψη των modes, τα περιορισμένα customization και progression systems, δεν το βοηθούν.
Πάντως, παραμένει η μόνη επιλογή της αγοράς, για τους παίχτες που ψάχνουν να βρουν ένα first person shooter με μεγάλη δόση στρατηγικής.