Από το πιο πολυαναμενόμενο παιχνίδι της χρονιάς, στο πιο πολυσυζητημένο παιχνίδι και όχι για καλό λόγο. Το Cyberpunk 2077 στις last-gen εκδόσεις του, δηλαδή σε αυτές που προορίζονται για PS4 και Xbox One όχι μόνο δεν εντυπωσιάζει, αλλά αντίθετα απογοητεύει ακόμα και τους πιο ένθερμους υποστηρικτές του. Εκείνους που θα μπορούσαν να προβλέψουν τα περισσότερα ( αν όχι όλα) προβλήματα του, αν η εμπειρία τους ήταν τουλάχιστον φυσιολογική.
Αυτό όμως δεν συμβαίνει, και σίγουρα υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα για το γιατί έγινε όλο αυτό.
Πώς μια εταιρεία γνωστή για την προσοχή που δίνει στα παιχνίδια της και την πολύ καλή σχέση που έχει αναπτύξει με την κοινότητα παιχτών της, προσφέρει ένα προιόν χαμηλής ποιότητας;
Μια τηλεδιάσκεψη που πραγμοποιήθηκε μεταξύ των επικεφαλής της εταιρείας και των επενδυτών, από την οποία πολλά κομμάτια δημοσιοποιήθηκαν, “έριξε φως” στην υπόθεση.
Οι ερωτήσεις περιστρέφονταν γύρω από το πώς πέρασαν τα προβλήματα απαρατήρητα, πώς πίστευε η ομάδα ότι θα μπορούσαν να τα κρύψουν από το κοινό και τι θα μπορούσε να είχε γίνει για να αποφευχθούν αυτά.
Ο Michal Nowakowski, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της CD Projekt Red, ανέφερε στην απάντηση του πως “είναι περισσότερο για εμάς να κοιτάζουμε – όπως αναφέρθηκε προηγουμένως – στην απόδοση στο PC και την επόμενη γενιά κονσολών παρά στην τρέχουσα γενιά. Σίγουρα δεν ξοδέψαμε αρκετό χρόνο να το κοιτάξουμε. Δεν θα έλεγα ότι αισθανθήκαμε εξωτερική ή εσωτερική πίεση για κυκλοφορία κατά την προγραμματισμένη ημερομηνία – εκτός από την κανονική πίεση, η οποία είναι τυπική για οποιαδήποτε κυκλοφορία. Αυτό δεν ήταν η αιτία. “
“Όσον αφορά τη διαδικασία ελέγχου ποιότητας και τα τρίτα μέρη – αυτό είναι σίγουρα από την πλευρά μας. Μπορώ υποθέτω μόνο ότι εμπιστεύτηκαν ότι θα διορθώσουμε τα πράγματα κατά την κυκλοφορία και ότι προφανώς δεν έγιναν ακριβώς όπως είχαμε προγραμματίσει.”
Αν και κανείς δεν περίμενε απόδοση νέας γενιάς σε συστήματα παλαιάς γενιάς, πολλοί ανέφεραν ότι το παιχνίδι είναι σχεδόν αδύνατο να παιχθεί λόγω μεγάλων τεχνικών προβλημάτων, αλλά και γραφικών που θυμίζουν περισσότερο το PS3.
Εδώ η απάντηση του CEO της CDPR είναι σοκαριστικά ειλικρινής, αλλά δείχνει και τον κακό τρόπο που σκέφτηκε η εταιρεία: κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο Iwinski παραδέχεται ότι ενώ έδειξαν πλάνα από την έκδοση του παιχνιδιού για κονσόλες, το βίντεο που είδαμε δεν ήταν ποτέ αληθινό gameplay σε κονσόλες προηγούμενης γενιάς!
Ο λόγος σύμφωνα με τον Iwinski ήταν ότι “εξακολουθούσαν να ενημερώνουν το παιχνίδι μέχρι την τελευταία στιγμή”, ο οποίος είναι επίσης ο λόγος για τον οποίο καθυστέρησαν την αποστολή του παιχνιδιού στους reviewers!
Οι αποκαλύψεις αυτές σίγουρα δεν τιμούν την CD Projekt Red, και μπορεί η εταιρεία να δεσμεύεται ότι θα διορθώσει τα μεγάλα προβλήματα του παιχνιδιού, όμως ίσως θα ηταν καλύτερα να καθυστερήσουν για ακόμη μια φορά την κυκλοφορία του Cyberpunk 2077, παρά να κρύψουν τα προβλήματα του, σε μια προσπάθεια για να μην διαταραχθούν οι πωλήσεις του.