Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Moon Studios, Thomas Mahler με ανάρτησή του στο Resetera την Τετάρτη εξέφρασε την απογοήτευσή του με αυτό που θεωρεί ως παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν πολλοί προγραμματιστές.
Τα πυρά του δέχτηκαν ο δημιουργός των Populous και Fable, Peter Molyneux, ο ιδρυτής της Hello Games και δημιουργός του No Man’s Sky, Sean Murray, και η CD Projekt Red του Cyberpunk 2077.
Σε ένα σκληρά διατυπωμένο post που ενέπνευσε μια έντονη συζήτηση, ο Mahler τους αποκάλεσε «φιδέμπορες», κατηγορώντας τους για την ψευδή διαφήμιση των προϊόντων τους.
«Όλα ξεκίνησαν με τον Molyneux», έγραψε. «Ήταν ο αρχηγός του “αντί να σου πω ποιο είναι το προϊόν μου, επιτρέψτε μου να τρελαθώ με αυτό που νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι και να σας ενθουσιάσω!”- Και αυτό ήταν εντάξει, μέχρι να βάλετε πραγματικά τα χρήματά σας και στη συνέχεια το παιχνίδι δεν ήταν τίποτα σαν αυτό που ο Peter περιέγραφε».
Ο Murray ακολούθησε τα βήματα του Molyneux με το No Man’s Sky, σύμφωνα με τον Mahler.
«Ακόμη και λίγες μέρες πριν κυκλοφορήσει το No Man’s Sky, διαφήμιζε το Multiplayer που δεν υπήρχε καν και ήταν πολύ χαρούμενος να αφήσει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι το No Man’s Sky ήταν “Minecraft στο διάστημα”, όπου θα μπορούσατε κυριολεκτικά να κάνετε τα πάντα!»
Σύμφωνα με τον Mahler, υπέφερε προσωπικά από τη διαφημιστική εκστρατεία του No Man’s Sky, η οποία ισχυρίζεται ότι «χτίστηκε πάνω σε ψέματα» και βοήθησε τον τίτλο της Hello Games να εξασφαλίσει το εξώφυλλο σε μια μεγάλη δημοσίευση εις βάρος του Ori and The Blind Forest.
Το No Man’s Sky κυκλοφόρησε το 2016 χωρίς πολλά αναμενόμενα χαρακτηριστικά, αν και η Hello Games θεωρείται πλέον ότι έχει εκπληρώσει τις αρχικές του υποσχέσεις μέσω μιας σειράς ενημερώσεων μετά την κυκλοφορία που γίνονταν για αρκετά χρόνια.
Στη συνέχεια, ο Mahler στόχευσε το Cyberpunk 2077, το οποίο κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2020 σε προβληματική κατάσταση που είχε ως αποτέλεσμα την προσφορά επιστροφών χρημάτων και το παιχνίδι αφαιρέθηκε από το PlayStation Store.
«Εδώ ολόκληρο το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων της CDPR πήρε όλα τα στοιχεία από αυτό που λειτούργησε για τους Molyneux και Murray και πήγε εντελώς μαζί τους», έγραψε. «Οι παίκτες έπρεπε να πιστέψουν ότι αυτό είναι το “Sci-Fi GTA σε First Person” ».
«Κάθε βίντεο που κυκλοφόρησε από τη CDPR σχεδιάστηκε προσεκτικά για να δημιουργήσει μια εικόνα στο μυαλό των παικτών που ήταν απίστευτα συναρπαστική. Σταμάτησαν πριν πουν ότι αυτό θα θεραπεύσει τον καρκίνο. Αυτή η στρατηγική είχε ως αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή προπαραγγελία 8 εκατομμυρίων.»
Ενώ αναγνώρισε ότι οι ενέργειες των Molyneux, Hello Games και CD Projekt Red οδήγησαν σε αντιδράσεις διαφορετικών βαθμών, ο Mahler εξέφρασε επίσης την απογοήτευσή του για την επιθυμία με την οποία αισθάνεται ότι οι παίκτες και οι δημοσιογράφοι επιλέγουν να «εμπιστεύονται και να συγχωρούν».
«Γνωρίζω ότι όλο αυτό το νήμα μπορεί να βγει ότι ακούγομαι πικρόχολος και είμαι σίγουρος ότι θα υπάρχουν μερικοί άνθρωποι που το βλέπουν σαν να ρίχνω λάσπη σε άλλους devs», έγραψε ο Mahler «Όχι, δεν είμαι. Κατηγορώ τους ψεύτες και τους ανθρώπους που είναι εντάξει με το να εξαπατούν άλλους. »
Η αρχική του ανάρτηση κατέληξε στο συμπέρασμα: «Εκεί, είπα το κομμάτι μου, ένιωσα σαν ένα τσιπ που έπρεπε να βγάλω από τον ώμο μου και νομίζω ότι αυτό είναι ένα λάθος που πρέπει να διορθώσουμε έτσι ώστε να μην ξανασυμβεί».