To modding του Dark Souls έφτασε σε νέα ύψη, επτά χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του στο PC.
Κάποιοι modders προσπαθούσαν εδώ και πολλά χρόνια να προσθέσουν custom χάρτες μέσα στο παιχνίδι και μόλις πρόσφατα τα κατάφεραν.
Ο πρώτος νέος χάρτης είναι ο Crossfire από το Half-Life και έχει μεταφερθεί με επιτυχία στο Dark Souls όπως μπορείτε να δείτε από το παρακάτω βίντεο του modder Dropoff.
Αν και το Dark Souls έχει πολλά mods, η modding κοινότητα είχε «βρεθεί σε αδιέξοδο» με τα custom maps. O χρήστης του Reddit Katalash προσφέρει μια γενική εικόνα πίσω από τα εμπόδια.
«Το κυρίως πρόβλημα με τους custom χάρτες στο Dark Souls είναι ότι όλα τα Souls παιχνίδια χρησιμοποιούν την μηχανή Havok για physics και εντοπισμό collision, και όλα τα δεδομένα του collision είναι αποθηκευμένα σε ένα εξειδικευμένο format της Havok και οι developers πρόσθεσαν τις δικές τους παραμετροποιήσεις επάνω σε αυτό το format. Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα αφού το format αρχείων και τα αποθηκευμένα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς παιχνίδι σε παιχνίδι. Το collision δημιουργήθηκε με την χρήση μιας παλιάς έκδοσης των εργαλείων της Havok τα οποία κυκλοφόρησαν δημοσίως για ένα μικρό διάστημα πριν η εταιρεία σταματήσει την διάθεση νέων εκδόσεων αυτών των εργαλείων. Τα εργαλεία παράγουν collision το οποίο είναι συμβατό με τα Dark Souls και Dark Souls 2 αλλά δεν δουλεύει με το Dark Souls Remastered ή το Dark Souls 3».
Οι modders Meowmaritus και Horkrux έκαναν κάποια τεράστια βήματα που οδήγησαν σε αυτή την επιτυχία, όπως εξηγεί στο Twitter ο modder Zullie. Ο Meowmaritus δημιούργησε εργαλεία τα οποία μπορούσαν να μεταφέρουν μοντέλα δίχως collision, ενώ ο Horkrux ανακάλυψε έναν τρόπο να δημιουργήσει χάρτες με collision.
Αξίζει να σημειωθεί, πώς πριν μεταφερθεί ο χάρτης Crossfire στο Dark Souls η modding κοινότητα έφτασε κοντά με την μεταφορά των χαρτών του Demon’s Souls.
Όπως προειδοποιεί ο Katalash μην περιμένετε την μεταφορά περισσότερων χαρτών ακόμη, καθώς αυτός ο χάρτης δεν περιέχει εχθρούς και NPCs αυτή την στιγμή, επειδή αυτά απαιτούν διάφορα πλέγματα αρχείων τα οποία δεν μπορεί να φτιάξει αυτή την στιγμή η κοινότητα και ψάχνει να βρει μια λύση.
Παρ’ όλα αυτά φαίνεται πώς έγινε σημαντική πρόοδος στο modding του Dark Souls και είναι εκπληκτικό να βλέπουμε πώς η κοινότητα ασχολείται ακόμη με το παιχνίδι παρόλο που δεν υπάρχει άλλη επίσημη υποστήριξη από τους developers.