Πίσω στο 2015, o Terry Diebold είχε βρει το μοναδικό “Nintendo PlayStation“. Επρόκειτο για την πρωτότυπη κονσόλα, την οποία η Sony και η Nintendo ετοίμαζαν, πριν ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η κονσόλα όμως ,παρότι υποστήριζε CD-ROM, έπαιζε μόνο κασέτες του Super Nintendo.
Ο modder / hacker Ben Heckendorn καταπιάστηκε με το θέμα, για να ξανακάνει λειτουργική την μονάδα δίσκου CD-ROM.
Και τελικά τα κατάφερε.
Στο βίντεο που ανέβασε, εξηγεί αναλυτικά και με πολύ τεχνικούς όρους πως το πέτυχε αυτό. Εν συντομία, μπόρεσε να συνδέσει και να ενεργοποιήσει ένα “μυστήριο τσιπ” στη μητρική πλακέτα της κονσόλας. Το τσιπ είναι βασικά ένας πίνακας διανομής που επιτρέπει την αποστολή πληροφοριών σε άλλα στοιχεία της κονσόλας.
Κατά τη διάρκεια του mapping της μητρικής πλακέτας και της αντικατάστασης ορισμένων πυκνωτών, η μονάδα CD-ROM επανήλθε απροσδόκητα στη ζωή. Μετά από πολύ περισσότερη δουλειά για να σταθεροποιήσει τη λειτουργία του, ο Heckendorn μπόρεσε να παίξει CD ήχου, αλλά προσπαθώντας να παίξει ένα παιχνίδι εντόπισε ένα ακόμη, διαφορετικής φύσης, πρόβλημα:
Κανένα παιχνίδι δεν υπάρχει, τεχνικά μιλώντας.
Κανένα από τα παιχνίδια που βρισκόταν υπό ανάπτυξη δεν έχει βρεθεί, δηλαδή.
Ωστόσο, οι Homebrew developers, που ενδιαφέρθηκαν αρκετά μετά την ανακάλυψη του “PlayStation” της Nintendo, είχαν αναπτύξει μερικά μικρά παιχνίδια βασισμένα στο πως νόμιζαν ότι θα λειτουργούσε η κονσόλα.
Ο Heckendorn δοκίμασε ένα από αυτά, το Magic Floor, αφού το έγραψε σε ένα CD-ROM. Το παιχνίδι δεν λειτουργούσε όπως θα έπρεπε, όμως μετά από επικοινωνία του Heckendorn με τον προγραμματιστή, αυτός ενημέρωσε τον κώδικα του, παρέχοντας τελικά, ένα λειτουργικό αντίγραφο.
Ο Heckendorn λέει ότι εναπόκειται πλέον στους developers να το πάρουν από εδώ: “Θα έπρεπε πραγματικά να το δανείσουν σε έναν από τους developers εξομοιωτών”, λέει. “Τότε (αυτοί) θα μπορούσαν να κάνουν έναν τέλειο εξομοιωτή, για να δουλέψουν τα παιχνίδια”.
Η συγκεκριμένη κονσόλα ήταν το πρωτότυπο παράδειγμα του project Super NES CD-ROM που η Nintendo είχε προγραμματίσει για το Super Nintendo, αλλά ποτέ δεν κυκλοφόρησε. Υποτίθεται ότι ήταν ένα περιφερειακό για τα υπάρχοντα SNES, καθώς και μια αυτόνομη μονάδα όπως το πρωτότυπο που βλέπουμε εδώ. Η Sony το είχε ανακοινώσει ως “Play Station” στο Consumer Electronics Show τον Ιούνιο του 1991.
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ ολόκληρη την ιστορία, για το πως η διαφωνία μεταξύ της Sony και της Nintendo οδήγησε στην δημιουργία του Playstation.