Πριν από δύο δεκαετίες σχεδόν αναπάντεχα, η Nintendo αποφάσισε να αναβάλλει την κυκλοφορία ενός από τα πιο πολυναμενόμενα παιχνίδια της, του Star Fox 2. Το παιχνίδι ήταν έτοιμο για κυκλοφορία, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ. 22 χρόνια μετά, θα συμπεριληφθεί στον κατάλογο παιχνιδιών του SNES mini.
Η ιστορία της ακύρωσης του Star Fox 2 δεν αφορά την ιδέα, το σχεδιασμό ή οτιδήποτε έχει να κάνει με το gameplay. Αντ ‘αυτού, ήταν η απαρχαιωμένη τεχνολογία του SNES που απλά δεν έδειχνε αρκετά καλό, με το πιο εξελιγμένο N64 να ακολουθεί σύντομα. Επιπλέον, ο ανταγωνιστής της Nintendo, η Sony ξεκίνησε το αρχικό PlayStation το Σεπτέμβριο του 1995, περίπου ένα χρόνο πριν από την κυκλοφορία του N64.
“Ήταν το καλοκαίρι του 1995 και οι αριθμοί του PlayStation αυξάνονταν ξαφνικά πολύ στην Ιαπωνία“, δήλωσε στο NintendoLife ο προγραμματιστής του Star Fox 2, Dylan Cuthbert. “Νομίζω ότι η Nintendo πήρε αυτή την απόφαση επειδή δεν ήθελαν το 3D παλαιού τύπου να κινείται εναντίον του πολύ καλύτερου 3D της επόμενης γενιάς“.
Πρόσθεσε αργότερα ότι, “το παιχνίδι ήταν περίπου κατά 95% ολοκληρωμένο”.
Ωστόσο, με το παιχνίδι τόσο κοντά στην ολοκλήρωση, μια ROM από αυτό διέρρευσε ανώνυμα αρκετά χρόνια αργότερα από έναν πρώην υπάλληλο της Nintendo. Οι οπαδοί διόρθωσαν ακόμη και αυτό το προηγμένο πρωτότυπο για να αφαιρέσουν τον κώδικα εντοπισμού σφαλμάτων, να εξαφανίσουν μερικά σφάλματα και να μεταφράσουν το παιχνίδι στα αγγλικά.
Μέσω αυτής της διαδικασίας γνωρίζουμε πολλά για το πώς παίζεται το Star Fox 2. Είναι λίγο διαφορετικό από τον προκάτοχό του, δεδομένου ότι διαθέτει έναν προηγμένο χάρτη του κόσμου όπου τα πλοία επιτίθενται σε έναν πλανήτη, το Corner, σε πραγματικό χρόνο, ενώ ο παίκτης ακολουθεί το ταξίδι του Fox McCloud στο ηλιακό σύστημα. Όταν το gameplay αφορούσε μάχες με πυραύλους ή βάσεις εχθρών σε έναν γειτονικό πλανήτη, οι παίκτες έρχονται σε ένα πιο οικείο σενάριο μάχης 3D , παρόμοιο με εκείνο του αρχικού Star Fox.
Αυτές οι μάχες χαρακτηρίζονται από αρκετές αλλαγές από το αρχικό Star Fox που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε. Το πιο αξιοπρόσεχτο ήταν τα μη γραμμικά τρισδιάστατα στάδια όπου το Arwing θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα επίγειο όχημα – κάτι που είδαμε στο Star Fox Zero.
“Όσο συναρπαστικές είναι αυτές οι διαρροές ROM, δεν απεικονίζουν ακόμα το τελικό όραμα του Star Fox 2”, σύμφωνα με τον Cuthbert. Στην πραγματικότητα έπαιξε το ολοκληρωμένο build και ισχυρίστηκε ότι υπήρχαν μερικά σημαντικά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται σε αυτό το τελικό αντίγραφο που έλειπαν από τις ανεπίσημες εκδόσεις.
Υπομονή μέχρι το Σεπτέμβριο για να δούμε πως είχε πραγματικά στο μυαλό της η Nintendo το Star Fox 2.