Connect with us

Τι ψάχνεις;

map

Features

Η αίσθηση ενός πραγματικά μεγάλου κόσμου σε open-world παιχνίδια

Την τελευταία δεκαετία παρατηρούμε πως όλο και πιο πολλοί δημιουργοί παίρνουν την απόφαση να μετατρέψουν τα παιχνίδια τους σε αυτό που ονομάζεται “open-world” θέλοντας να προσφέρουν στους παίχτες μια εντυπωσιακή εμπειρία όχι μόνο gameplay αλλά και μέσα σε πολλά εισαγωγικά “ταξιδιού”. Ταξιδιού σε άλλους κόσμους και φανταστικές περιοχές.

Όμως, ενώ πολλές φορές οι χάρτες που εισάγονται σε ένα παιχνίδι είναι πραγματικά τεράστιοι στην πράξη μοιάζουν αρκετά μικροί, ενώ συμβαίνει και το αντίθετο. Δηλαδή μικρότεροι χάρτες, έχουν την αίσθηση τεράστιων κόσμων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το GTA V. Διαθέτει έναν από τους πιο μεγάλους χάρτες που έχουν υπάρξει σε παιχνίδι, με εντυπωσιακές λεπτομέρειες και πολλά μέρη για να δει κανείς. Και όμως σε φουλ δράση, ή σε μια άσκοπη περιήγηση δίνει την εντύπωση ενός μικρού κόσμου. Ή αν προτιμάτε σε μια μικρογραφία ενός πραγματικού κόσμου. Αν το υπολογίσετε, χοντρικά πόσο χρειάζεστε για να διασχίσετε τον κόσμο του GTA V με ένα αυτοκίνητο; Πάνω από 8-9 λεπτά αποκλείεται.

Αντίθετα με το GTA V, το The Witcher 3 χρησιμοποιεί κάποια τεχνάσματα για να κάνει τον κόσμο του να φαίνεται ακόμη μεγαλύτερος. Υπάρχουν περιοχές που έχουν “βάθος”, με το μάτι σας να χάνεται σε λαγκάδια και βουνά, που όμως δεν μπορείτε να φτάσετε, ενώ ανάμεσα στα ταξίδια σας σε μεγάλες περιοχές υπάρχουν και loading screens.  Ένας κόσμος 100% ανοιχτός και χωρίς loading θα ήταν πολύ καλύτερος. Όμως, η CD Project RED με αυτό τον τρόπο δίνει την αίσθηση ενός χάρτη πολύ μεγαλύτερου από αυτόν που είναι στην πραγματικότητα.

Διαβάστε επίσης:  Η Valve ήταν «πολύ κοντά στο να χρεοκοπήσει» μέχρι που σώθηκε από μια αγωγή πριν από το Half-Life 2

Σημαντικό ρόλο σε αυτό τον τομέα παίζει και η ταχύτητα με την οποία μπορείτε να περιηγηθείτε σε έναν κόσμο. Στο GTA V, όσοι το έχετε παίξει, γνωρίζετε ότι τα αυτοκίνητα ή τα αεροπλάνα πιάνουν ασύλληπτες ταχύτητες μειώνοντας έτσι την αίσθηση του χώρου. Το ίδιο ισχύει και στα Skyrim και Oblivion που μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε παντού. Στον αντίποδα, το Dark Souls έμοιαζε τεράστιο αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα του fast travel, ενώ πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είναι στην πραγματικότητα μοιάζει και το The Division, αφού προφανώς η μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο με τα πόδια, δίνει άλλη όψη στον χάρτη του παιχνιδιού. Φυσικά και στο GTA V αν μετακινείστε πεζοί, ο κόσμος φαίνεται πραγματικά γιγάντιος.

Στην ουσία του θέματος, φαίνεται ότι δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία το πόσο μεγάλος είναι ένας χάρτης του παιχνιδιού, αλλά περισσότερο η επιλογή της εταιρίας για το πως μπορείτε να τον εξερευνήσετε. Η μείωση της ταχύτητας κίνησης του χαρακτήρα, η προσθήκη απροσπέλαστων περιοχών στο βάθος αλλά ακόμη και η προσθήκη επιφανειών νερού (όπως εύστοχα επισημαίνουν χρήστες του NeoGaf) δίνουν την αίσθηση ενός πραγματικά μεγάλου χάρτη. Ακόμη και αν αυτός δεν είναι απαραίτητα μεγάλος.

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεα

Ορισμένοι κάτοχοι του PlayStation 5 Pro αναφέρουν ότι ορισμένα παιχνίδια φαίνονται χειρότερα στη νέα κονσόλα. Οι αναφορές δείχνουν ότι το Silent Hill 2 και...

Νεα

Η Sony Interactive Entertainment αποκάλυψε τις πρώτες λεπτομέρειες για τις προσφορές της Black Friday 2024. Οι προσφορές της Black Friday θα διαρκέσουν από τις...

Features

Η Valve ως εταιρεία και ο Gabe Newell βρίσκονταν στα πρόθυρα της χρεοκοπίας τις ημέρες πριν από την κυκλοφορία του Steam και του Half-Life...

Νεα

Παρά τα ευρέως διαδεδομένα προβλήματα με την ποιότητα του βίντεο και τo buffering, ο αγώνας πυγμαχίας Μάικ Τάισον-Τζέικ Πολ που μεταδόθηκε σε ζωντανή ροή...