Το Overwatch ήταν εξαρχής προσανατολισμένο για τη σκηνή των eSports, με το ανταγωνιστικό ύφος του παιχνιδιού και τους άκρως διαφορετικούς χαρακτήρες. Ήταν μάλιστα πολλοί εκεί που προεξοφλούσαν την επιτυχία του ως μια πλατφόρμα για eSports πολύ πριν την κυκλοφορία του. Ωστόσο, η σημερινή κατάσταση του Overwatch όσο αφορά τον χαρακτήρα του ως eSport απέχει από το να θεωρηθεί ιδανική, στο βαθμό που ορισμένοι οργανισμοί έχουν εγκαταλείψει τις ομάδες τους.
Σύμφωνα με έρευνα του Eurogamer, ο αριθμός των Overwatch LAN events μειώθηκε δραματικά το 2017, κάτι που αποτυπώθηκε και στο κομμάτι του streaming.
Πλέον είναι λιγότεροι οι παίκτες που επενδύουν χρόνο στο Overwatch, και όλο και περισσότεροι διοργανωτές τουρνουά δεν δείχνουν την επιθυμία να υποστηρίξουν σχετικές εκδηλώσεις.
Για παράδειγμα FACEIT και ELEAGUE, συνεργάστηκαν για την διεξαγωγή του Overwatch Open το 2016 με το συνολικό χρηματικό έπαθλο να φτάνει τα $300.000. Ενώ το event σημείωσε επιτυχία δεν υπήρξε ανάλογο event από τότε. Καθώς μειώνεται αυτή η υποστήριξη, δεν υπάρχουν και τα κίνητρα για διαχείριση επαγγελματικών ομάδων στο Overwatch.
“Όταν το DreamHack ανακοίνωσε ότι δεν θα διεξήγαγαν σημαντικά events, αυτή ήταν η μεγάλη μας στιγμή να αποφασίσουμε“, εξήγησε ο Marty Strenczewilk, Διευθύνων Σύμβουλος της Splyce. “Δεν εγκαταλείπουμε πλήρως το παιχνίδι, αλλά δεν μπορώ να πληρώσω για ένα παιχνίδι που είναι το τρίτο πιο ακριβό και το δέκατο σε αριθμό προβολών. Αυτό συμβαίνει επειδή δεν υπάρχει τίποτα να παρακολουθήσετε, όχι επειδή δεν υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να το παρακολουθήσουν. Δεν υπάρχουν απλά αγώνες.”
Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η έρευνα δείχνει ως αιτία του προβλήματος την ίδια την Blizzard. Ενώ το στούντιο έκανε τολμηρά αρχικά βήματα παρουσιάζοντας την Overwatch League στο Blizzcon, η πραγματική εφαρμογή ήταν απίστευτα προσεκτική – η κανονική περίοδος δεν θα ξεκινήσει ούτε καν μέχρι το 2018. Και ενώ η Blizzard σίγουρα θα μπορούσε να εργάζεται στο παρασκήνιο, η έλλειψη σχεδίων έχει σταματήσει ολόκληρη την ανταγωνιστική κοινότητα.
“Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι απογοητευμένοι από τον τρόπο με τον οποίο η Blizzard σχεδίασε ολόκληρη την Overwatch League, σταματώντας το οικοσύστημα, σταματώντας την κοινότητα, τίποτα δεν συμβαίνει πραγματικά“, δήλωσε ο Hicham Chahine, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας των eSports Ninjas in Pajamas στο Eurogamer. “Με την ανακοίνωση της Overwatch League που συνέβη τότε, χωρίς συνέχεια, χωρίς διαφάνεια, νομίζω ότι ήταν σε μια διαφορετική πορεία που φαινόταν ότι θα αποτύχει. Αυτή ήταν η φήμη, ήθελαν να βάλουν τους μεγάλους χορηγούς παιχνιδιών, να τους δώσουν πολλά χρήματα. Δεν νομίζω ότι οι άνθρωποι αυτοί το έκαναν, έτσι τώρα κάνουν μια μικρή παράκαμψη.”
Ίσως τελικά αυτό σημαίνει ότι το πρόβλημα του Overwatch στα eSports μπορεί να καθοριστεί και τελικά να λυθεί ως εξής: το ενδιαφέρον του θεατή παραμένει ισχυρό, οπότε η κοινότητα χρειάζεται απλώς περισσότερα τουρνουά eSports για να πάρει και πάλι τα πάνω του.