Το Mass Effect Andromeda ήρθε αντιμέτωπο με ανάμεικτες κριτικές από κοινό και κριτικούς, αλλά όπως φαίνεται υπήρχαν θέματα που παρουσιάστηκαν κατά την ανάπτυξή του.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα του Kotaku σχετικά με τη μεγάλη διάρκεια ανάπτυξης του Andromeda, επρόκειτο για ένα project που κατασκευάστηκε από ένα μη δοκιμασμένο στούντιο, σε μια μηχανή που δεν είναι ακόμα κατάλληλη για την ανάπτυξη RPG. Το μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού ολοκληρώθηκε σε μια χρονική περίοδο περίπου 18 μηνών.
Τα πρώτα χρόνια του Andromeda “ξοδεύτηκαν” για να αποφασιστεί η τοποθέτηση του τόσο χρονικά όσο και χωρικά. Χρονικά τοποθετήθηκε μετά το Mass Effect 3 (υπήρχε και η σκέψη να αποτελεί prequel), όμως σε θέμα τοποθεσίας για πολύ καιρό ο προσανατολισμός ήταν να υπάρχει ένας γαλαξίας στο στυλ του No Man’s Sky, με τον κόσμο του να δημιουργείται προοδευτικά. Κάπως πρόωρα, αυτή η ιδέα τελικά εγκαταλείφθηκε καθώς δεν φαινόταν διασκεδαστική, όμως είχε γίνει ήδη πολύ δουλειά στη δημιουργία του και στην προσπάθεια να καταλάβουν πώς το αφηγηματικό πλαίσιο της BioWare μπορεί να ταιριάξει γύρω του.
Μια παρόμοια περικοπή έγινε με την διαστημική πτήση που ελέγχεται από τον παίκτη – κάτι για το οποίο η ίδια η BioWare μίλησε στο παρελθόν.
Όλο αυτό το καιρό, η ομάδα ανάπτυξης της BioWare Montreal πάλευε να συμβαδίσει με τις αλλαγές, ειδικά στο κομμάτι των animations του παιχνιδιού. Η έρευνα αναφέρει ότι αυτό το τμήμα της ομάδας έπασχε συνεχώς από έλλειψη προσωπικού. Το Andromeda επικρίθηκε έντονα για τα animations του προσώπου, κάτι που είχε επισημανθεί ως ζήτημα και εσωτερικά.
Μια άλλη πηγή αποπροσανατολισμού στην ανάπτυξη του παιχνιδιού ήταν η αποχώρηση του αρχικού director του. Το project ανέλαβε αρχικά ο Gérard Lehiany, υπεύθυνος των παιχνιδιών Spider-Man της Activision στην Beenox, μέχρι που ο έμπειρος συγγραφέας του Mass Effect, Mac Walters, ανέλαβε δράση. Αυτή η αλλαγή στην ηγεσία θεωρήθηκε από την BioWare Montreal σαν άμεση παρέμβαση στο έργο της από τα κεντρικά γραφεία της Bioware στο Edmonton. Εκεί, υπήρχε η αίσθηση ότι το Andromeda χρειαζόταν κάποιου τύπου διάσωση.
Αυτοί ακριβώς είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους υπέφερε το Andromeda στο κομμάτι της ανάπτυξης του, ενώ υπάρχουν αρκετοί ακόμα όπως περιγράφονται στο Kotaku.