Connect with us

Τι ψάχνεις;

Νεα

Speedrunner κατηγορήθηκε για cheat επειδή έχει καλή οθόνη

Ο στόχος των speedrunners είναι να ολοκληρώνουν παιχνίδια όσο πιο γρήγορα γίνεται. Σίγουρα κάποιος μπορεί να είναι πιο γρήγορος από τους άλλους. O εξοπλισμός μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τρέχει ένα παιχνίδι, ειδικά όσο αφορά την ταχύτητα εκτέλεσης του.

Ο Mathias από την Δανία είναι ένας speedrunner o οποίος μεταδίδει ζωντανά στο Twitch τις προσπάθειες speedrunning που κάνει. Πριν απο λίγες μέρες, ολοκλήρωσε με χρόνο ρεκόρ το παιχνίδι Blameless, προσπερνώντας τον προηγούμενο χρόνο του 1 λεπτού και 54 δευτερόλεπτων με διαφορά 10 δευτερολέπτων. Αυτό το ρεκόρ προκάλεσε αντιδράσεις από την μικρή κοινότητα του παιχνιδιού, με μερικά άτομα να κατηγορούν τον Mattias για cheat.

Ο Mathias είχε έτοιμη την απάντηση στο Reddit:

Μην με κατηγορείτε για cheat χωρίς να υπάρχει βάση σε αυτή την εξωφρενική κατηγορία.

Η κοινότητα προσπάθησε να βρει εξήγηση για τον χρόνο ρεκόρ του Mathias και τελικά κατέληξε: Δεν υπήρχε cheat, αιτία ήταν η οθόνη του Mathias. O ρυθμός ανανέωσης (refresh rate) της οθόνης του μικραίνει τους χρόνους φόρτωσης και έτσι η προσπάθεια του Mattias ήταν πιο γρήγορη από ότι κανονικά.

Για να κατανοήσουμε το πρόβλημα, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι σημαίνει ο ρυθμός καρέ (frame rate). Ο ρυθμός καρέ είναι η συχνότητα στην οποία παρουσιάζεται ένα κομμάτι ψηφιακού μέσου, καθορίζοντας τον αριθμό των διαδοχικών εικόνων. Εάν ο ρυθμός καρέ είναι υψηλός τότε η ποιότητα της εικόνας μπορεί να φαίνεται πιο ομαλή καθώς υπάρχουν λιγότερα κενά μεταξύ των εικόνων που εξάγονται σε μια οθόνη.

Διαβάστε επίσης:  Η επόμενη κονσόλα Xbox θα φέρει σημαντικές αλλαγές

Ένας παράγοντας που περιπλέκει την επίδραση των ρυθμών καρέ στα παιχνίδια είναι ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης. Ο ρυθμός ανανέωσης μιας οθόνης καθορίζει πότε η οθόνη εμφανίζει νέα δεδομένα. Το πρότυπο έχει μεταβληθεί με την πάροδο του χρόνου, αλλά οι περισσότερες οθόνες έχουν προεπιλεγμένο ρυθμό ανανέωσης 60Hz, ενημερώνοντας τα δεδομένα τους εξήντα φορές σε ένα δευτερόλεπτο. Οι νεώτερες οθόνες μπορούν να πάνε υψηλότερα από αυτό. Είναι συχνά δημοφιλές για τους ανταγωνιστικούς παίκτες παιχνιδιών να ρυθμίζουν τα ποσοστά ανανέωσης τους υψηλότερα για να αποφύγουν την καθυστέρηση εισόδου στην κίνηση και τις ενέργειές τους. Όσο ταχύτερα έχετε ενημερωμένες πληροφορίες, τόσο πιο γρήγορα μπορείτε να αντιδράσετε σε αυτό. Αλλά, ο ακατέργαστος ρυθμός καρέ παράγεται από το hardware, η επιπρόσθετη ταχύτητα που προσφέρουν οι ταχύτερες οθόνες μπορεί να έχoυν δραστικά αποτελέσματα.

Στην περίπτωση του Mathias, η οθόνη τον βοήθησε να κατακτήσει τον καλύτερο χρόνο ολοκλήρωσης του Blameless. Ο Mathias πρόσθεσε λέγοντας ότι «ο ρυθμός ανανέωσης δεν θα έπρεπε να είναι ένας παράγοντας στο speedrunning σε καμία περίπτωση. Αλλά, δεν είμαι εγώ που δημιούργησε τις κατηγορίες ή τους κανόνες του speedrunning».

Προς το παρόν, το ρεκόρ του Mathias βρίσκεται στην κορυφή του leaderboard, ενώ η υπόλοιπη κοινότητα εξετάζει τη δυνατότητα κλειδώματος του speedrunning σε 60 FPS για να αποφύγει τέτοια ζητήματα στο μέλλον. Η μικρή παράλειψη του τρόπου εκτέλεσης του Blameless με τις οθόνες μπορεί να οδηγήσει σε μια νέα αλλαγή των κανόνων.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεα

Η Niantic, γνωστή για τα δημοφιλή παιχνίδια της όπως το Pokémon Go και το Monster Hunter Now, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την πώληση του...

Νεα

Η Valve προχώρησε σε μια τεράστια ενημέρωση του Source SDK, δίνοντας στους modders πλήρη πρόσβαση στον κώδικα του Team Fortress 2. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν...

Νεα

Ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της PlayStation, Shuhei Yoshida, αποκάλυψε πρόσφατα σε συνέντευξή του ότι η απόφασή του να ηγηθεί της νέας πρωτοβουλίας indie της...

Νεα

Έχουν περάσει έξι και πλέον χρόνια από τότε που η Bethesda παρουσίασε το πρώτο teaser του Elder Scrolls 6, και τώρα έχουμε μια επίσημη...