Η Sony αποκάλυψε το PlayStation 4 Pro δημιουργώντας αρκετές απορίες. Κυρίως για τις δυνατότητες της κονσόλας να αποδώσει ανάλυση 4K.
Ψάξαμε, αναλύσαμε, ρωτήσαμε και σας παρουσιάζουμε τι τελικά ισχύει.
Η GPU του PS4 Pro ευρέως θεωρείται ότι είναι μια downclocked παραλλαγή της AMD RX 480 συγχρονισμένη στα 911MHz. Αυτή η GPU είναι πολύ πιο ισχυρή από ό, τι η GPU του PlayStation 4.
Αλλά μπορεί να το ωθήσει σε ανάλυση 4K; Αυτό είναι ένα πιο περίπλοκο ζήτημα από ό, τι μπορεί να φαίνεται.
Το πρότυπο του 4K (τεχνικά είναι 3840 × 2160) αναφέρεται στον αριθμό των pixels που συντάσσεται επί της οθόνης. Δεν είναι μια εγγενής ποιότητα εικόνας και δεν λέει τίποτα σχετικά με το επίπεδο λεπτομέρειας σε ένα συγκεκριμένο τίτλο.
Υπάρχει αφθονία τίτλων στο PC από πολλές γενιές που θα εμφανιστούν σε 4K. Όταν η Sony λέει ότι το PS4 είναι ικανό για 4K output, δεν μας λέει τίποτα για τα είδη των παιχνιδιών που το PS4 Pro μπορεί να αποδώσει σε 4K ή τα επίπεδα λεπτομέρειας που θα προσφέρουν, όταν χρησιμοποιούν αυτή τη λειτουργία.
Η Naughty Dog, για παράδειγμα, έχει υποσχεθεί πως το The Last of Us θα τρέχει σε 4K native στο PS4 Pro. Αλλά το The Last of Us κανονικά είναι ένας PS3 τίτλος, και καθώς η εταιρεία έκανε κάποιες βελτιώσεις στο παιχνίδι όταν παραδόθηκε για το PS4, ήταν ακόμα built της προηγούμενης γενιάς στην ουσία.
Πολλές σκηνές φαίνονται αρκετά διαφορετικές αλλά άλλες είναι σχεδόν ίδιες. Το The Last of Us για το PS4 Pro θα έχει δύο διαφορετικές επιλογές: Μια είναι η 4K native έκδοση με καλύτερα γραφικά, κλειδωμένο στα 30fps και μια με χαμηλότερη ανάλυση που θα τρέχει στα 60fps.
Το Upscaling φαίνεται απλή περίπτωση: Είναι η διαδικασία της λήψης μιας εικόνας ή βίντεο που έχει εγγραφεί σε μια ανάλυση και την αναβάθμιση σε υψηλότερη ανάλυση. Ένας καλός upscaler μπορεί να πάρει ένα σήμα 1080p και να το μετατρέψει σε 4K. Ποτέ δεν μπορεί να φαίνεται τόσο καλό όσο ένα native 4K, αλλά το αν θα δείτε ή όχι τη διαφορά εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων της τηλεόρασής σας και πόσο μακριά μπορεί να κάθεστε από την οθόνη.
Οι προγραμματιστές είναι προβληματισμένοι για το πώς θα παραδώσουν το περιεχόμενο 4K στο PS4 Pro. Ο Johan Anderrson ισχυρίζεται ότι η Frostbite 3 χρησιμοποιεί μια προσαρμοσμένη μέθοδο παράδοσης 4K που δεν είναι ούτε φυσική “ή” αναβαθμισμένη, αλλά κάτι εντελώς διαφορετικό.
Είναι ξεκάθαρο πως τα παιχνίδια που παρουσίασε η Sony ως 4K-capable δεν αφορούν την native ανάλυση.