Connect with us

Τι ψάχνεις;

Features

Πώς οι λάτρεις της σειράς Sonic δούλεψαν με την Sega για την δημιουργία του Sonic Mania

Για δεκαετίες, η σειρά Sonic έχει αποκτήσει πολλούς οπαδούς που παρέμειναν πιστοί. Οι fans δημιουργούν εντυπωσιακά έργα ζωγραφικής, μουσική και ακόμη και παιχνίδια για να αποτίσουν φόρο τιμής στην σειρά και στους χαρακτήρες της. Κάποιες από αυτές τις δημιουργίες είναι τόσο εντυπωσιακές που η Sega προσέλαβε λάτρεις της σειράς για να δημιουργήσουν το νέο Sonic παιχνίδι “Sonic Mania” το οποίο κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα.

Το Sonic Mania δεν τράβηξε την προσοχή πολλών παικτών επειδή είναι μία επιστροφή στα 2D παιχνίδια, αλλά επειδή υπάρχει η συνεργασία της εταιρείας με τους λάτρεις της σειράς. H συνεργασία με τους fans ξεκίνησε με τα remasters των Sonic CD, Sonic 1 και Sonic 2 τα οποία έχτισαν από την αρχή και έγιναν η βάση για το Sonic Mania.

O Christian Whitehead, άρχισε να δουλεύει στο remake του Sonic CD, όταν είδε μια κλήση από τη SEGA ζητώντας από τους παίκτες ποια παιχνίδια ήθελαν να δουν στο κινητό. Ο Whitehead έδειξε στη SEGA ένα demo του Sonic CD τρέχοντας σε ένα iPod Touch, χρησιμοποιώντας τη μηχανή που ονόμαζε Retro Engine. Η ίδια η Retro Engine είχε εξελιχθεί από τις πολλές προσπάθειες του Whitehead στη δημιουργία Sonic παιχνιδιών.  Πέρασε από αρκετές αλλαγές, φτάνοντας τελικά στην έκδοση που χρησιμοποιήθηκε για το Sonic CD, η οποία επέτρεπε υψηλότερο frame-rate, χτυπήματα με στροφές τύπου Sonic 2, ευρεία οθόνη και την δυνατότητα εναλλακτικών χαρακτήρων στην διάθεση των παικτών.

Αυτό ήταν εφικτό χάρη στον Simon Thomley ή αλλιώς Stealth. Είναι ένα σεβαστό μέλος της Hacking κοινότητας Sonic, και τον κάλεσαν για  βοήθεια στη λειτουργία της Retro Engine. Η δουλειά του Thomley ήταν να σιγουρευτεί ότι τα remaster έπαιζαν όσο το δυνατόν πιο κοντά στα αρχικά παιχνίδια. Οι γνώσεις του Thomley τους επέτρεψε να δημιουργήσουν τα physics, την τέχνη και τα επίπεδα όπως ήταν στα αρχικά παιχνίδια, χωρίς να περιοριστούν στην εξομοίωση των πρωτοτύπων.

Κάλεσαν τον Thomley πάλι για τα άλλα remaster όπου οι γνώσεις του επιτάχυναν την φάση παραγωγής, αλλά τους επέτρεψε να προσθέσουν αρκετά έξτρα πράγματα στα αρχικά παιχνίδια όπως χτυπήματα με spin (spin dashing) και την δυνατότητα οι παίκτες να παίξουν σαν τον Knuckles. Αυτές οι δυνατότητες δεν προστέθηκαν ποτέ από την Sega λόγω του περιορισμού της RAM και των χρωμάτων. Όμως ο Thomley κατάφερε να προσθέσει όταν κυκλοφόρησε τον οδηγό του για ROM Hacking, τον Knuckles στο Sonic 1. H νέα μηχανή ευτυχώς δεν είχε τους περιορισμούς που αντιμετώπιζε η Sega και το παιχνίδι μπορούσε να χτισθεί από την αρχή για την υποστήριξη αυτών των λειτουργιών.

Ενώ ο Knuckles στο Sonic 1 ήταν εντυπωσιακός, οι γνώσεις που αποκτήθηκαν από αυτά τα hacks κορυφώθηκαν όταν ο Thomley συνεργάστηκε με άλλους ταλαντούχους hackers για να δημιουργήσει το Sonic Megamix. Το Megamix είναι ένα από τα πιο εκτεταμένα hack των Sonic ROM που έγινε ποτέ και χρησιμοποιεί το Sonic 1 ως βάση. Η διαφορά είναι ότι το Megamix έχει διαφορετικές παλέτες χρωμάτων, νέες μορφές επιπέδων, προσαρμοσμένους ήχους, προσαρμοσμένα γραφικά και νέους χαρακτήρες με μοναδικές ικανότητες και κινήσεις. Το παιχνίδι ήταν τόσο εντυπωσιακό που μάλιστα εμφανίστηκε σε λίγα σημεία ως κασέτα (physical cartridge), που μπορούσε να αναπαραχθεί σε πραγματικό hardware (ήταν σε πώληση από πειρατές χωρίς την άδεια της ομάδας).

Στο Sonic Megatrix κάποιος μπορεί να παρατηρήσει μηχανισμούς οι οποίοι εμφανίζονται σε έναν μεγάλο αριθμό από άλλα Hacks στα επίσημα παιχνίδια. Ο πιο εμφανές μηχανισμός είναι η επαναχρησιμοποίηση και η ενσωμάτωση artwork (τέχνης) και μηχανισμών από το Sonic CD. To hack επίσης επαναφέρει περιεχόμενο το οποίο δεν κυκλοφόρησε ποτέ σε άλλα Sonic παιχνίδια.

Το κομμένο περιεχόμενο περιέχει κάποια μυστικά, οπότε δεν αποτελεί εντύπωση που οι οπαδοί του προσπαθούν να το επαναφέρουν. Κάποια hacks όπως τα Sonic 2 Delta και Sonic 3 Complete προσφέρουν ερμηνείες για το πώς θα φαινόταν το περιεχόμενο στη δράση. Τα επίπεδα που αναστήθηκαν επισήμως στα remaster του iOS και το Sonic Mania είναι το Hidden Palace και το Dust Hill.

To Ηidden Palace εμφανίστηκε σαν μυστικό επίπεδο στο Sonic 2, ενώ το Dust Hill ήταν σχεδιασμένο να προστεθεί σαν ένα νέο επίπεδο στο remaster του Sonic CD με όνομα Desert Dazzle, αλλά και πάλι ακυρώθηκε πριν την κυκλοφορία. Όλη αυτή η δουλειά κυκλοφόρησε σε ένα επίπεδο του Sonic Mania του οποίου εμφανίζονται μερικοί μηχανισμοί από το Dust Hill και το Desert Dazzle.

H Sega στο υλικό πριν την κυκλοφορία του Sonic Mania παρουσίασε το Green Hill Zone Act 2, το οποίο μοιάζει με πρωτότυπα του Sonic 1. Τα animations του Sonic για το τρέξιμο στο Sonic Mania περιέχουν στροβιλισμό παρόμοιο με το animation του Sonic 2 Beta σε project φτιαγμένα από τους fans. Όταν τελειώσει ο παίκτης ένα επίπεδο, ο Sonic κάνει ένα μικρό άλμα παρόμοιο με ένα animation το οποίο κόπηκε από το Sonic CD. Τα επίσημα παιχνίδια Sonic έχουν πολλούς μηχανισμούς οι οποίοι τελικά δεν κατάφεραν να μπουν στα τελικά προιόντα.

H Sega δείχνει ότι ακούει την κοινότητα Sonic και δούλεψε με πάρα πολλούς οπαδούς της σειράς, καλλιτέχνες, hackers, δημιουργούς παιχνιδιών που δημιούργησαν έργα και παιχνίδια πάνω στη σειρά ή εμπνευσμένα από τη σειρά για το νέο της τίτλο “Sonic Mania”. Αυτό βέβαια, είναι επίσης και ένα θετικό βήμα για την βιομηχανία και το πώς θα πρέπει να προσεγγίζει τις δημιουργίες των οπαδών και ενθαρρύνει άλλες εταιρείες και ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νεα

Το Star Wars φαίνεται να βρίσκει επιτέλους ξανά τη φόρμα του στο Disney+ με το Skeleton Crew, μια από τις σειρές με την υψηλότερη...

Νεα

Ο μέσος παίκτης του Steam πιθανότατα πέρασε τις περισσότερες ώρες παιχνιδιού του από το 2024 για να σβήσει παιχνίδια από το backlog του –...