Ένα από τα πράγματα που θεωρούνται ως “δεδομένα” στα gaming χειριστήρια, και ιδιαίτερα σε αυτά των Playstation και Xbox, δεν είναι άλλο από την λειτουργία της δόνησης. Για να φτάσουμε όμως σε αυτό το σημείο, Sony και Microsoft οδηγήθηκαν στα δικαστήρια και αναγκάστηκαν να πληρώσουν εκατομμύρια ως αποζημίωση.
Όλα ξεκίνησαν το 2002, όταν η Immersion μήνυσε τις Sony και Microsoft για παραβίαση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας της, για την λειτουργία της δόνησης στα χειριστήρια τους. Όπως η εταιρία μπορούσε να αποδείξει, η εφαρμογή αυτής της λειτουργίας στα χειριστήρια των δύο εταιριών, βασιζόνταν σε μια δικιά της κατατεθειμένη στην Αμερική πατέντα από το 1995.
Η Microsoft συμβιβάστηκε γρήγορα εξωδικαστικά με την Immersion, αγοράζοντας το 10% των μετοχών της. Από την άλλη πλευρά όμως η Sony συνέχισε δικαστικά, βασιζόμενη στην απόκτηση μιας πατέντας για ένα τέτοιο χειριστήριο από την Logitech το 1998. Το δικαστήριο σε πρώτη φάση καταδίκασε την Sony, ζητώντας της να πληρώσει στην Immersion 82 εκατομμύρια δολάρια για τα 7 χρόνια που το Dualshock ήταν στην αγορά, ενώ της επέβαλε και την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλως των χειριστήριων που χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία της Immersion, συμπεριλαμβανομένων όλως των πακέτων των Playstation και Playstation 2.
Η Sony έκανε έφεση και έτσι συνέχισε των πώληση των δύο κονσολών, μέχρι την τελεσίδικη απόφαση. Κάπως έτσι φτάνουμε στην E3 2006, ένα χρόνο μετά την αποκάλυψη του Boomerang χειριστηρίου του PS3 και των αντιδράσεων που αυτό προκάλεσε, με την Sony να παρουσιάζει ως βασικό χειριστήριο του PS3 το Sixaxis, που προφανώς δεν είχε λειτουργία δόνησης, με την εταιρία να ισχυρίζεται για να δικαιολογήσει την απόφαση της, ότι η δόνηση θα παρεμπόδιζε τη λειτουργία ανίχνευσης κίνησης του χειριστηρίου, προσπαθώντας να αποσυνδέσει την απουσία δόνησης με την δικαστική διαμάχη που είχε σε εκκρεμότητα.
Την 1η Μαρτίου όμως, οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν ότι ήρθαν σε συμβιβασμό και συμφώνησαν να “εξερευνήσουν τρόπο ώστε να συμπεριληφθεί η τεχνολογία της Immersion στα προιόντα Playstation”, με την Sony να πληρώνει κοντά στα 150 εκατομμύρια δολάρια για να κλείσει μια και καλή την υπόθεση με τις άδειες.
Μερικούς μήνες μετά, παρουσίασε το Dualshock 3, τον διάδοχο του Sixaxis, που φυσικά περιελάμβανε και λειτουργία δόνησης.