Ο David Brevik, ο επικεφαλής σχεδιαστής του αρχικού Diablo και ένας από τους ανθρώπους που πιστώνονται τη δημιουργία της δημοφιλούς σειράς ARPG, δεν φαίνεται να είναι μεγάλος θαυμαστής των σύγχρονων Action RPGs.
Σε συνέντευξή του στο VideoGamer, ο Brevik εξέφρασε έντονα την αντίθεσή του με τον φρενήρη ρυθμό που έχουν υιοθετήσει πολλά σύγχρονα ARPGs. Αν και δεν ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα, τα σχόλιά του φαίνεται να στοχεύουν το Diablo 4 και, ίσως, το Path of Exile 2.
«Πιστεύω ότι τα ARPGs γενικά έχουν αρχίσει να βασίζονται στο να εξολοθρεύεις τεράστιες ομάδες εχθρών σε δευτερόλεπτα», δήλωσε ο Brevik. «Οι παίκτες καταστρέφουν αμέτρητα πράγματα για να αποκτήσουν περισσότερα αντικείμενα, να ανεβούν επίπεδα, και η οθόνη γεμίζει με πράγματα που δεν έχουν καμία σημασία.»
Αν και το Diablo ανέκαθεν είχε στο επίκεντρό του την εξόντωση εχθρών, ο Brevik υποστηρίζει ότι ο ρυθμός ήταν πιο αργός και σκόπιμος όταν εκείνος εργαζόταν στη Blizzard. «Δεν βρίσκω αυτή την εμπειρία προσωπική ή ρεαλιστική, όπως στο Diablo 2. Ο ρυθμός του Diablo 2 είναι υπέροχος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αντέξει στον χρόνο», τόνισε.
Σύμφωνα με τον Brevik, η «μαζική εξόντωση εχθρών με αστραπιαίο ρυθμό» και η συνεχής εναλλαγή αντικειμένων δεν συνθέτουν μια ελκυστική εμπειρία. «Το βρίσκω κάπως γελοίο», δήλωσε, προσθέτοντας ότι προτιμά μια πιο συγκρατημένη προσέγγιση, που αφήνει χώρο για ατμόσφαιρα και εμπλοκή.
Η καριέρα του Brevik μετά τη Blizzard
Ο Brevik εγκατέλειψε τη Blizzard το 2003 και στη συνέχεια εργάστηκε ως σύμβουλος για την κινεζική έκδοση του Path of Exile, του μεγαλύτερου ανταγωνιστή του Diablo. Στη συνέχεια ίδρυσε τη δική του εταιρεία, Graybeard Games, και κυκλοφόρησε το It Lurks Below, ένα action-RPG που έλαβε θετικές κριτικές.