Μια νέα μελέτη από το Ινστιτούτο Διαδικτύου της Οξφόρδης ισχυρίζεται ότι δεν έχει βρει καμμιά σύνδεση μεταξύ του χρόνου που ξοδεύει ένα έφηβος στα βίαια βιντεοπαιχνίδια και της αυξημένης επιθετικής του συμπεριφοράς.
Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Royal Society Open Science, θεωρείται ως “μία από τις πιο οριστικές μέχρι σήμερα” σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Ενώ πολλές μελέτες έχουν κάνει παρόμοιες και αντίθετες αξιώσεις, ο επικεφαλής ερευνητής Andrew Przybylski είπε ότι «η ιδέα ότι τα βίαια βιντεοπαιχνίδια οδηγούν στην επιθετικότητα στον πραγματικό κόσμο είναι δημοφιλής, αλλά δεν έχει δοκιμαστεί στην πάροδο του χρόνου».
Σύμφωνα με το πανεπιστήμιο, η μελέτη αυτή διαχωρίζεται από προηγούμενες εργασίες, όπου οι ερευνητές δημοσιεύουν την υπόθεσή τους, τις μεθόδους και την τεχνική ανάλυσης πριν ξεκινήσουν την έρευνα.
“Μέρος του προβλήματος στην τεχνολογική έρευνα είναι ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι ανάλυσης των ίδιων δεδομένων, τα οποία θα έχουν διαφορετικά αποτελέσματα“, δήλωσε ο Przybylski.
“Ένα υποκειμενικό αποτέλεσμα μπορεί να προσθέσει υπερβολικό βάρος στον ηθικό πανικό γύρω από τα βιντεοπαιχνίδια” συμπλήρωσε.
Αυτό υποστήριξε και η Dr. Netta Weinstein από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, η οποία δήλωσε: «Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι οι προκαταλήψεις των ερευνητών ενδέχεται να έχουν επηρεάσει προηγούμενες μελέτες για το θέμα αυτό και έχουν παραμορφώσει την κατανόησή μας για τα αποτελέσματα των βιντεοπαιχνιδιών».
Μια κοινή κριτική σε προηγούμενη έρευνα στον τομέα αυτό είναι η υπερβολική εξάρτησή της από την αυτο-αναφορά. Ωστόσο, αυτή η τελευταία μελέτη χρησιμοποίησε έναν συνδυασμό υποκειμενικών δεδομένων και πληροφοριών από γονείς και κηδεμόνες.
Αν και δεν υπήρξε καμία συσχέτιση μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών και της επιθετικής συμπεριφοράς στους εφήβους, οι ερευνητές σημείωσαν ότι τα παιχνίδια μπορούν να προκαλέσουν συναισθήματα θυμού ή νευρικές αντιδράσεις.
“Ανεξάρτητα, βλέπετε πράγματα όπως οι βρισιές, η ανταγωνιστικότητα και το trolling στις κοινότητες παιχνιδιών που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως αντικοινωνική συμπεριφορά”, λέει ο Przybylski. “Αυτό θα ήταν μια ενδιαφέρουσα οδός για περαιτέρω έρευνα”.
Η μελέτη χρησιμοποίησε αντιπροσωπευτικό δείγμα Βρετανών ηλικίας 14 και 15 ετών και ίσο αριθμό κηδεμόνων, φτάνοντας σε δείγμα 2.008 ατόμων.
Η έρευνα αυτή έρχεται σε κρίσιμη στιγμή για τη βιομηχανία καθώς η συζήτηση σχετικά με την επίδραση των βίαιων βιντεοπαιχνιδιών επέστρεψε με ανανεωμένη αυξημένη δυναμική τους τελευταίους 12 μήνες.
