Η νέα κονσόλα της Microsoft, Xbox One X πρόκειται να είναι η ισχυρότερη στην αγορά. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της όμως είναι το πως χρησιμοποιεί η κονσόλα την δύναμή της σε υπάρχοντα παιχνίδια που για το Xbox One.
Προκειμένου για την ίδια την Microsoft να παρουσιάσει το πόσο δυνατό είναι το Xbox One X έδειξε benchmarks στους developers από υπάρχοντα παιχνίδια στην πλατφόρμα Xbox τρέχοντας τα σε 4K ανάλυση.
Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στους developers να εκτιμήσουν πόσο μακριά μπορούν να προωθήσουν τα γραφικά χωρίς να διακυβεύσουν την ανάλυση και επίσης αποτελούν επίδειξη των δυνατοτήτων απόδοσης του Xbox One X για το ελάχιστο ποσό εργασίας που χρειάζεται για τα ports.
Αυτά τα benchmarks μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Digital Foundry στη Microsoft νωρίτερα φέτος, όταν αποκάλυψε τις προδιαγραφές του Xbox One X. Ωστόσο, η ιστοσελίδα σημειώνει ότι η Microsoft δεν έδωσε τα δεδομένα αργότερα, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προέρχονται από developers που παρεβρίσκoταν σε συναντήσεις με την Microsoft.
Στο βίντεο που θα παρακολουθήσετε λίγο παρακάτω και σε ένα μεγάλο άρθρο στο Eurogamer, το Digital Foundry ξεπερνά τα benchmarks σε εννέα τίτλους. Σημειώστε ότι τα παιχνίδια που αναφέρθηκαν δεν κατονομάστηκαν, αλλά ο ιστότοπος υποθέτει με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες για κάθε ένα από αυτά.
Αυτά τα δεδομένα δημιουργούνται από το εργαλείο ανάλυσης επιδόσεων PIX της Microsoft, βασισμένο σε καταγραφή ρυθμών καρέ της GPU. Χρησιμοποιώντας αυτό, το Digital Foundry κατάφερε να εξαγάγει το ρυθμό καρέ.
Ξεκινώντας με το Forza 7, το παιχνίδι χρησιμοποιεί το 77,8% της ισχύος GPU στο αρχικό Xbox One, το οποίο του επιτρέπει να τρέχει στα 1080p και 77fps. Αυτό δεν είναι το πραγματικό frame rate φυσικά, καθώς το παιχνίδι στοχεύει στα 60fps, αλλά είναι αυτό που επιτρέπει η GPU.
Η ίδια έκδοση, που τρέχει σε native 4K στο Xbox One X, χρησιμοποιεί 65,9% ισχύ της GPU για 91fps. Ομοίως, το Gears of War 4 βρίσκεται σε 84,1% χρήση GPU με στόχο 30fps σε 1080p για το αρχικό Xbox One. Σε ανάλυση 4K στο Xbox One X, το παιχνίδι χρησιμοποιεί το 78,1% της ισχύος της GPU και έχει μερικά καρέ «ρεζέρβα».
Έχοντας κατά νου ότι αυτά τα απλά ports δεν είναι τελειοποιημένα και το γεγονός ότι δεν χρησιμοποιούν καθόλου τα χαρακτηριστικά του Xbox One X, τα δεδομένα είναι πολύ εντυπωσιακά και δείχνουν πόσο ισχυρότερο είναι το Xbox One X από το βασικό μοντέλο. Τα δεδομένα αντιπροσωπεύουν πληροφορίες «εκτός gameplay» και όχι πραγματικές μετρήσεις από τα παιχνίδια που εκτελούνται στο μηχάνημα.
Παρόλα αυτά, οι πληροφορίες θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να συμπεράνουμε τη μορφή αναβαθμίσεων που θα λάβουν παιχνίδια όπως το Gears of War 4 και άλλα που πρόκειται να ενημερωθούν αργότερα φέτος. Βοηθά επίσης να αναδείξουμε πόσο διαφορετικά οι προγραμματιστές επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν την ισχύ της GPU στην κονσόλα.