Σε κάθε πλατφόρμα υπάρχει έστω ένας τίτλος που περνάει απαρατήρητος από τους καταναλωτές. Μερικοί τίτλοι όμως ξεχνιούνται εντελώς που προκαλεί σε κάποιους έκπληξη σε αυτούς που είχαν την ευκαίρια να παίξουν αυτό το παιχνίδι. Ένα από αυτά τα παιχνίδια είναι το The Getaway που κυκλοφόρησε για το Playstation 2.
Σαν GTA αλλά με δικό του χαρακτήρα
Το The Getaway είναι ένα open world παιχνίδι με περιπέτεια το οποίο διαδραματίζεται στους δρόμους του Λονδίνου. Ο παίκτης μπορεί να κλέβει αυτοκίνητα, να σκοτώνει, να οδηγήσει, με λίγα λόγια είναι ένα παιχνίδι είδους Grand Theft Auto, αλλά με πολύ διαφορετικά στοιχεία.
Τα αυτοκίνητα όλα είναι πραγματικά, με μοντέλα των MG Rover Group, Jensen Motors, Saab, Peugeot, Citroën, Fiat και Lexus και άλλες πολλές γνωστές μάρκες αυτοκινήτων. Το καταπληκτικό σημείο είναι ότι οι developers έδωσαν μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, σε όλα τα σημεία του παιχνιδιού, όλα τα αξιοθέατα του Λονδίνου είναι μέσα και τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα πολύ προσεγμένα.
Στο παιχνίδι εξελίσσονται δύο ιστορίες, στις οποίες ο παίκτης θα χειριστεί και τους δύο πρωταγωνιστές τους. Ο Mark Hammond πρώην μέλος μίας συμμορίας του Soho, ο οποίος μόλις είχε αποφυλακιστεί, βρίσκεται μάρτυρας στην δολοφονία της γυναίκας του και στην απαγωγή του γιού του από μία συμμορία κάτω από το σπίτι τους.
Ο Mark έτρεξε προς την γυναίκα του, όμως πάνω στον πανικό του έπιασε το όπλο του εγκλήματος και άφησε τα αποτυπώματά του με αποτέλεσμα να ενοχοποιηθεί, το οποίο οδήγησε την αστυνομία και το κοινό να πιστέψουν ότι ήταν ο δολοφόνος της γυναίκας του και απαγωγέας του γιου του. Όταν άκουσε τα τελευταία λόγια της συζύγου του, ο Mark μπαίνει στο αυτοκινητό του και κυνηγά τους απαγωγείς, κάτι που τον οδηγεί στον Charlie Johnson o οποίος θα τον βάζει να κάνει διάφορες βρωμοδούλειες με αντάλαγμα τον γιο του.
Στο άλλο μισό του παιχνιδιού θα παίξετε την ιστορία του αστυνομικού ντετέκτιβ Frank Carter o οποίος βρίσκεται σε διαθεσιμότητα και είναι ντροπιασμένος, είναι στην Flying Squad (ομάδα μητροπολιτικής αστυνομίας) και προσπαθεί να εξοντώσει τον Charlie Johnson και την συμμορία του.
To gameplay του διαφέρει από πολλά παιχνίδια, επειδή δεν υπάρχουν γραφικά που απεικονίζουν την υγεία ή τις σφαίρες που απομένουν. Ο παίκτης θα καταλάβει την υγεία του χαρακτήρα βλέποντας την μέση και την στάση του σώματος, αν ο χαρακτήρας «σέρνεται» τότε πρέπει να σταθεί στον τοίχο και να περιμένει μερικά δευτερόλεπτα. Επιπλεόν, δεν υπάρχουν mini χάρτες μέσα στο παιχνίδι για να βλέπει που πηγαίνει ο παίκτης, η περιήγηση γίνεται με την απεικόνηση των φλας των αυτοκινήτων, τα οποία δείχνουν ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσουν οι παίκτες.
Πρόγονος του L.A Noire
Το The Getaway είχει δημιουργηθεί από την Team Soho (τώρα πλέον Sony London Studio) με διευθυντή παραγωγής τον Brendan McNamara o οποίος είναι πολύ γνωστός για την δουλειά του στο L.A. Noire και την τεχνολογία motion capture που χρησιμοποιήσε. Τότε αυτή η τεχνολογία ήταν στα αρχικά στάδια και τη χρησιμοποιήσε ο Brendan στο The Getaway, με αποτέλεσμα όλες αυτές τις καταπληκτικές λεπτομέρειες που υπάρχουν μέσα στο παιχνίδι, το οποίο τότε θεωρούνταν πολύ μπροστά από την εποχή του.
Το παιχνίδι έχει πάρα πολλά θετικά, αλλά δεν λείπουν και τα προβλήματα. Τα αυτοκίνητα δεν εκρύγνονται, επειδή οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν συμφωνήσει ότι δεν θέλουν να χαλάσουν την εικόνα τους, για αυτό τα αυτοκίνητα απλά αρπάζουν πυρκαγιά, αν προσπαθήσετε να τα διαλύσετε.
Από την άλλη, πολλοί παίκτες παραπονέθηκαν για την απουσία κάποιου mini-map, διότι το εικονικό Λονδίνο είναι κυριολεκτικά τεράστιο.
Η καθυστέρηση, το πρόβλημα με το marketing και οι χαμηλές πωλήσεις του sequel
Το μόνο ερώτημα είναι αφού αυτό το παιχνίδι ήταν τόσο καλό, γιατί χάθηκε τόσο σύντομα αμέσως μετά την κυκλοφορία του;
Η Sony είχε κάποια θέματα με το marketing του παιχνιδιού είχαν σχεδιάσει να το κυκλοφορήσουν με το λανσάρισμα του PlayStation 2 το 2000, αλλά ακύρωσαν τα πλάνα, διότι ο τίτλος ήθελε ακόμη παραπάνω δουλειά. Το κυκλοφόρησαν στις 11 Δεκεμβρίου το 2002, δηλαδή δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του Grand Theft Auto Vice City, μια όχι και τόσο σοφή επιλογή.
Παρόλο αυτά το The Getaway κατάφερε να πουλήσει 1 εκατομμύρια αντίγραφα μέσα στα Χριστούγεννα του 2002, αλλά έχασε την μάχη με το Grand Theft Auto.
Το μέλλον αυτής της σειράς ήταν πολύ θολό, λόγω των χαμηλών πωλήσεων, αλλά και πάλι η Sony δεν έμαθε από το λάθος της. Tο sequel του με την ονομασία The Getaway: Black Monday κυκλοφόρησε στην Ευρώπη στις 12 Νοεμβρίου το 2004, δηλαδή έναν μήνα μετά την κυκλοφορία του Grand Theft Auto San Andreas! Την εξέλιξη την καταλαβαίνετε…
Η εμφάνιση στην E3 και η εξαφάνιση
Το Μάιο του 2005 η Sony στην E3 έβγαλε ένα tech demo γιο το Playstation 3 το οποίο έδειχνε πως θα μπορούσε να είναι ο τρίτος τίτλος της σειράς, αλλά τελικά ακύρωσε την παραγωγή του The Getaway 3 για επικεντρωθεί στην παραγωγή των Eyepet και Singstar τίτλων! Δεν έχουμε ακούσει κάνενα νέο από τότε για την σειρά.
Το The Getaway ήταν ένας τίτλος που έκανε τις κονσόλες PlayStation 2 να τρέχουν στο μέγιστο της δυναμής τους, ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα που κατάφερε η Team Soho.
Όμως έπεσε μεγάλο θύμα των marketing σχεδίων της Sony, που ήθελε να ανταγωνιστεί τη σειρά Grand Theft Auto, με αποτέλεσμα να ξεχαστεί από το κοινό πριν καλά-καλά την κυκλοφορία του.
Αποτελεί ένα από τα χειρότερα πλάνα marketing εκείνης της εποχής. Μακάρι να δούμε σύντομα ένα sequel ή έστω ένα remaster, διότι το αξίζει και με το παραπάνω.