Οι περισσότεροι οπαδοί παιχνιδιών αναρωτιούνται γιατί οι σχεδιαστές μοιράζονται με το κοινό λίγα πράγματα σχετικά με τα παιχνίδια τους. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ένας σχεδιαστής βιντεοπαιχνιδιών έδωσε την δικιά του άποψη πάνω σε αυτό το θέμα στο Twitter.
O σχεδιαστής και προγραμματιστής Charles Randall o οποίος δούλεψε σε γνωστές εταιρείες όπως η Ubisoft και η Bioware, έγραψε μία μεγάλη σειρά από tweets στο Twitter ισχυριζόμενος πώς η τοξική συμπεριφορά των ανθρώπων δεν επιτρέπει τους developers να είναι πιο ανοικτοί και ειλικρινής με τους παίκτες για τα παιχνίδια τους.
The other day a friend commented to me "I wish game developers were more candid about development." He was surprised when I said we are.
— Charles Randall (@charlesrandall) September 24, 2017
O Charles Randall είπε στο Twitter:
«Την περασμένη μέρα ένας φίλος μου ειπε ‘Μακάρι οι developers παιχνιδιών να ήταν πιο ειλικρινής με τις παραγωγές τους’. Ήταν μεγάλη έκπληξη γι’αυτόν όταν τον είπα ότι είμαστε. Το πρόβλημα είναι ότι είμαστε ειλικρινής με άλλους ανθρώπους της βιομηχανίας. Αυτό γίνεται επειδή η gaming κουλτούρα είναι τόσο τοξική που είναι πολύ επικίνδυνο να είσαι ειλικρινής στο κοινό. Για παράδειγμα δείτε το πρόσφατο tweet σχετικά με τα μυστικά που κρύβουν οι developers στα παιχνίδια τους που είναι γεμάτο με εξαγριωμένους παίκτες οι οποίοι νιώθουν ότι εξαπατήθηκαν με κάποιο τρόπο. (αναφέρεται σε αυτό το θέμα το οποίο έχουμε καλύψει και εμείς πρόσφατα).
Τα Forums και τα σχόλια είναι γεμάτα με ‘ειδικουσ’ του μίσους περιμένοντας να βρουν λόγους να μισήσουν δημιουργούς παιχνιδιών. Δείτε ένα οποιοδήποτε θέμα θέλετε όπου πάντα υπάρχει ένας β@#%ας που γράφει ‘πόσο εύκολο θα ήταν να… ας πούμε να προσθέσουμε multiplayer ή να αλλάξουμε μηχανές. Όταν ένας δημιουργός προσπαθεί να μιλήσει ειλικρινά σχετικά με την δυσκολία κάποιου πράγματος, απλά γίνεται στόχος από ένα μεγάλο κύμα παικτών οι οποίοι στοχεύουν να τον παρενοχλήσουν ή ακόμη και χειρότερα.
Υπάρχουν ακόμη θέματα στα οποία δεν μπορώ να μιλήσω, επειδή ήμουν ειλικρινής μία φορά με αποτέλεσμα να υπάρχουν ηλίθιοι τίτλοι στα ΜΜΕ, παρεξηγήσεις και παρενόχληση. Θα μπορούσα να μιλήσω ειλικρινά για κάποια ορισμένα θέματα αυτή τη στιγμή – Ξέρω ότι αν το κάνω αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να ενεργοποιήσω ένα ακόμη μάτσο μ#%@#$ς πετώντας λάσπες προς εμένα. (Προφανώς, ο Randall μιλάει για τα tweets του σχετικά με τους developers του Middle Earth: Shadow of Mordor με την κατηγορία ότι χρησιμοποίησαν κώδικα και animations από το Assassin’s Creed II).
Αλλά εδώ βρίσκεται το θεμα: όλα τα πράγματα τα οποία ήθελες να μάθεις σχετικά με την παραγωγή των παιχνιδιών θα δημοσιοποιουνταν, αν η κουλτούρα των gamers δεν ήταν τόσο τοξική. Εμείς σαν developers αγαπάμε να μιλάμε για την παραγωγή, τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουμε, τα προβλήματα που λύνουμε, τις παρακάμψεις που χρησιμοποιούμε. Αλλά στο τέλος δεν αξίζει ποτέ.
Έκανα μία δημόσια συζήτηση σε ένα δωμάτιο γεμάτο με παιδιά από όλες τις ηλικίες, και αργότερα ένα παιδί ήρθε προς το μέρος μου και με έλεγε διάφορα πράγματα. Αυτό το παιδί (κάπου στην ηλικία των 13-16) αρχίζει και λέει πόσο κακοί είναι οι devs, λόγω ενός youtuber που παρακολουθεί και πόσο άπληστοι είναι, και πόσο απαίσιες μηχανές χρησιμοποιούν και διάφορα άλλα πράγματα. Έμεινα σοκαρισμένος.
Έκανα ότι μπορούσα να τον κάνω να καταλάβει ότι όλα αυτά τα πράγματα στα οποία ο κόσμος φρικάρει είναι κανονικά και μπορούν να δικαιολογηθούν. Ελπίζω να με κατάλαβε λίγο. Όμως νομίζω ότι επέστρεψε πίσω στην κατανάλωση τοξικής συμπεριφοράς μέσω προσωπικοτήτων του YouTube, και κάποια μέρα θα παρενοχλήσει κάποιον developer για άσχετα πράγματα».
Ο Randall φυσικά στις απαντήσεις του θέματος που είχε ανοίξει βρέθηκαν πολλοί παραγωγοί παιχνιδιών που συμφώνησαν μαζί του, υπήρχαν και όμως, όπως σωστά μαντέψατε και «άνθρωποι που έγιναν μία γροθιά» για να αντιμετωπίσουν τον developer με την ακατάλληλη συμπεριφορά τους.
Είναι σίγουρα ένα θέμα που ίσως θα χρειαστεί να σκεφτεί και να αναλογιστεί η gaming κουλτούρα μας, αλλά και η κοινωνία μας στο σύνολό της.