Η επιτυχία της σειράς Assassin’s Creed μάλλον περισσότερο κακό παρά καλό έκανε στη σειρά. Η Ubisoft κυκλοφορούσε πλέον ετήσια παιχνίδια, δημιουργώντας ένα χάος και δικαιολογημένα παράπονα από τους fans της σειράς.
Η εταιρία τους άκουσε, και κάνοντας ένα διάλειμμα, μας προσφέρει φέτος ένα ανανεωμένο Assassin’s Creed, το Origins.
Πριν τους Assassins και τους Templars
Το παιχνίδι μας εξιστορεί την ιστορία του Bayek, του προστάτη της πόλης Siwa. Ο Bayek είχε μια συγκλονιστική προσωπική τραγωδία, την οποία προκάλεσε μια ομάδα μασκοφόρων, πολύ υψηλά ιστάμενων στην διοίκηση της Αιγύπτου, και ανθρώπων πολύ κοντά στον Φαραώ.
Βασικό σημείο της ιστορίας είναι το Μήλο της Εδέμ και οι δυνάμεις που αυτό κουβαλά.
Ο Bayek ορκίζεται εκδίκηση και μαζί με την γυναίκα του Aya ξεκινούν ταξίδι τους στην αχανή Αίγυπτο.
Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι πραγματικά τεράστιος και αποκαλύπτεται σταδιακά. Κάθε περιοχή έχει το δικό της καθορισμένο level για το πότε μπορείτε να την επισκεφθείτε, και σε αυτό βοηθά η εξέλιξη των main story quests, αφού μαζί με την ιστορία ξεκλειδώνονται και οι περιοχές.
Μιλώντας για τα main story quests, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα απαραίτητα πλέον side quests. Ξεχάστε τα βαρετά side quests, που υπήρχαν απλά για να…υπάρχουν. Στο Origins κάθε side quest κρύβει το δικό του κομμάτι ιστορίας, ενώ ταυτόχρονα είναι και απαραίτητο για να ανεβάσετε level τον χαρακτήρα σας.
Γενικά, στο Assassin’s Creed Origins υπάρχει ένας πραγματικά ζωντανός κόσμος, με ένα σωρό πράγματα να κάνετε, πράγματα που θα σας ανταμείψουν με items (όπλα, πανοπλίες, ασπίδες, λεφτά, υλικά για crafting κλπ) αλλά και πολύτιμο XP.
Για να επιστρέψουμε στα της ιστορίας, πρέπει να πούμε κάτι ακόμα: η χρονική τοποθέτηση του παιχνιδιού είναι αρκετά πριν τη δημιουργία των Assassins και των Templars, επομένως το μόνο κίνητρο του Bayek είναι η εκδίκηση, παρότι στην πορεία του ανακαλύπτει επικά μυστικά της Αρχαίας Αιγύπτου.
Η αλλαγή του συστήματος μάχης
Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού έχει αναθεωρηθεί για τα καλά, και αν και έχει γίνει πιο απλό, κρατά έναν δικό του χαρακτήρα, απαιτώντας την προσοχή σας και το πάτημα των κουμπιών την κατάλληλη στιγμή.
Η σωστή άμυνα και αντεπίθεση είναι κομβικά σημεία, ενώ ταυτόχρονα το dodge την κατάλληλη στιγμή απέναντι σε πολύ ισχυρούς εχθρούς, θα σας πάρει λίγο χρόνο να το συνηθίσετε αλλά όταν καταφέρετε να το κάνετε ομαλά, σαν μια χορογραφία, τότε δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα.
Οι “ειδικές δυνάμεις” του χαρακτήρα σας, όπως είναι η μπάρα αδρεναλίνης ή το supercharge μεγαλύτερων όπλων, έχουν χρόνο φόρτισης που εξαρτάται από τα combos που εκτελείτε, αλλά ταυτόχρονα είναι και θανατηφόρα.
Όσο αφορά τα όπλα, έχουμε το νέο σύστημα σπανιότητας το οποίο μαρκάρει κάθε όπλο. Τα όπλα χωρίζονται σε common, rare, epic και legendary. Κάθε όπλο έχει το δικό του μετρητή damage / δευτερόλεπτο, μετατρέποντας έτσι το κυνήγι καλύτερου όπλου σε παιχνίδι…επιβίωσης.
Η ανακάλυψη ενός legendary όπλου και η αρπαγή του από έναν νεκρό στρατηγό, θα σας δώσει ένα αίσθημα περηφάνιας και ικανοποίησης. Αν πάλι έχετε βρει ένα κοινό όπλο, το οποίο όμως σας βολεύει, δεν πρέπει να ανησυχείτε για τα level του: οι blacksmiths στις πόλεις είναι έτοιμοι να το αναβαθμίσουν, αρκεί να πληρώσετε το κατάλληλο (και αρκετά υψηλό) αντίτιμο.
Η παράξενη ισορροπία του stealth
Επειδή όμως μιλάμε για έναν Assassin’s Creed τίτλο, το stealth είναι ένα βασικό συστατικό του πυρήνα του, που και αυτό έχει αλλάξει στο Origins.
Από την μια πλευρά οι stealth προσεγγίσεις έχουν γίνει πιο δύσκολες. Τα εργαλεία έχουν μειωμένη αποτελεσματικότητα (δεν μπορείτε για παράδειγμα να δηλητηριάσετε έναν εχθρό από απόσταση, πρέπει να πλησιάσετε αρκετά κοντά), ενώ και η χρήση του τόξου από κρυμμένες περιοχές θα οδηγήσει αρκετές φορές στην αποκάλυψή σας από τους εχθρούς.
Παρόλα αυτά, (και εδώ έρχεται μια ακόμη αλλαγή) και να σας εντοπίσει κάποιος φύλακας, αν προλάβετε να τον σκοτώσετε θα συνεχίσετε ήσυχοι την αποστολή σας, αλλά ακόμη και αν δεν τον σκοτώσετε, θα ψάξει μόνος του να σας βρει (ίσως και με μια μικρή βοήθεια 2-3 εχθρών) και δεν θα χρειαστεί να έρθετε αντιμέτωποι με μια…λεγεώνα εχθρών όπως σε προηγούμενα παιχνίδια.
Ακόμα όμως και αν τίποτα από τα παραπάνω δεν λειτουργήσει για εσάς, και αποφασίσετε ότι σαν άλλος Μονομάχος, μπείτε από την κεντρική είσοδο και αρχίσετε να “θερίζετε” εχθρούς (μια στρατηγική που για προφανείς λόγους δεν μπορεί να λειτουργήσει), μπορείτε να υπαναχωρήσετε, να κρυφτείτε και να επανέλθετε όταν οι φρουροί επιστρέψουν σε ήρεμη κατάσταση.
Ο συνδυασμός των παραπάνω δημιουργεί μια ισορροπία στο stealth κομμάτι του παιχνιδιού, που το κάνει προσιτό ακόμη και για όσους δεν είναι συνηθισμένοι να κρατούν χαμηλούς τόνους στις αποστολές τους.
Γραφικά – Ήχος
Η Αίγυπτος του Assassin’s Creed Origins είναι μια πανέμορφη περιοχή, με πανέμορφα κτήρια, τεράστια αγάλματα θεών, μεγάλα κομμάτια ερήμου, αλλά και οάσεις γεμάτες βλάστηση.
Ο σχεδιασμός του ήχου είναι όπως πάντα υψηλού επιπέδου, αφού εκτός από την επική ορχηστρική μουσική, τα εφέ των όπλων και η βαβούρα των πόλεων από τον κόσμο που περπατά σε αυτές, δεν θα σας αφήσουν παραπονεμένους. Για το τελευταίο, μια βόλτα στην Αλεξάνδρεια θα σας πείσει.
Παρόλα αυτά δε λείπουν και μικροπροβλήματα, όπως η πτώση του framerate σε cutscenes και ορισμένες περιοχές.
Αξίζει να το αγοράσω;
Το Origins αποτελεί σίγουρα ένα βήμα μπροστά για την σειρά Assassin’s Creed , σε σχέση με τους τελευταίους τίτλους της. Φέρνει διάφορες αλλαγές αλλά κυρίως βελτιώσεις σε κομμάτια που θεωρούνταν προβληματικά.
Προσφέρει μια χορταστική εμπειρία 40+ ωρών σε έναν αληθινά ζωντανό και εντυπωσιακό κόσμο, στον οποίο πάντα θα έχετε πράγματα να κάνετε, διατηρώντας βέβαια τον χαρακτήρα της σειράς, αλλά όντας ταυτόχρονα και προσιτό (μέσω της απλοποίησης των μηχανισμών) σε χρήστες που δεν είχαν δοκιμάσει προηγούμενα παιχνίδια της.