H Amazon προσπάθησε να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή του Steam, αλλά απέτυχε, όπως αποκάλυψε ο πρώην αντιπρόεδρος του Prime Gaming, Ethan Evans. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εταιρεία δεν κατάφερε να «διαταράξει» την κυριαρχία της πλατφόρμας της Valve, παρά τις προσπάθειές της.
Η Amazon έχει κάνει αρκετές προσπάθειες να εισέλθει στη βιομηχανία του gaming, είτε μέσω της υπηρεσίας Prime Gaming, είτε επενδύοντας στην ανάπτυξη παιχνιδιών, όπως το New World. Ωστόσο, η δημιουργία ενός εναλλακτικού ψηφιακού καταστήματος απέτυχε.
«Αποτύχαμε πολλές φορές να διαταράξουμε την πλατφόρμα του Steam», έγραψε ο Evans σε ανάρτησή του στο LinkedIn. «Ήμασταν τουλάχιστον 250 φορές μεγαλύτεροι, δοκιμάσαμε τα πάντα. Αλλά τελικά, ο Γολιάθ έχασε.»
Φυσικά, ο Evans δεν εννοεί ότι η πλατφόρμα της Amazon ήταν μεγαλύτερη από το Steam, αλλά ότι η εταιρεία ως σύνολο είχε πολύ μεγαλύτερους πόρους. Ωστόσο, η βιβλιοθήκη του Steam είναι ασυναγώνιστη, κάτι που ακόμα και η Epic Games αντιμετωπίζει ως εμπόδιο, παρά τις αποκλειστικότητες που εξασφαλίζει.
Η πρώτη απόπειρα της Amazon έγινε μέσω εξαγοράς. «Αποκτήσαμε τη Reflexive Entertainment, ένα μικρό PC game store, και προσπαθήσαμε να το επεκτείνουμε. Δεν πήγε πουθενά», εξηγεί ο Evans. Στη συνέχεια, μετά την εξαγορά του Twitch, η Amazon δημιούργησε το δικό της κατάστημα παιχνιδιών για PC, βασιζόμενη στην υπόθεση ότι οι χρήστες του Twitch θα αγόραζαν φυσικά από την ίδια την πλατφόρμα. «Λάθος», παραδέχεται ο Evans.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι PC gamers λατρεύουν το Steam. Ακόμα και η Epic, που έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε αποκλειστικότητες, δεν έχει καταφέρει να το εκθρονίσει. Κάθε φορά που ένα παιχνίδι κυκλοφορεί αρχικά στο Epic Games Store και έπειτα στο Steam, η δεύτερη κυκλοφορία του αντιμετωπίζεται ως η πραγματική ημερομηνία κυκλοφορίας από πολλούς παίκτες.
Αυτό αποδεικνύει ότι για να ανταγωνιστεί κάποιος το Steam, δεν αρκεί να είναι μια μεγάλη εταιρεία – χρειάζεται να προσφέρει κάτι δραματικά καλύτερο. Και μέχρι στιγμής, καμία εταιρεία δεν το έχει καταφέρει.