Ο αρχισυντάκτης του Gizmodo Daniel Ackerman έχει μηνύσει την Apple και άλλα μέρη για την ταινία Tetris του 2023 για το Apple TV Plus, ισχυριζόμενος ότι αντιγράφει το βιβλίο του The Tetris Effect του 2016. Ο Ackerman ισχυρίζεται ότι η Apple, ο κάτοχος των δικαιωμάτων του Tetris, η Tetris Company, οι παραγωγοί της ταινίας Tetris και ο σεναριογράφος Noah Pink αντέγραψαν “ακριβώς την ίδια αίσθηση, τον ίδιο τόνο, προσέγγιση και σκηνές” από το The Tetris Effect – ιδιαίτερα την πλαισίωση της κυκλοφορίας του παιχνιδιού ως “κατασκοπευτικό θρίλερ του Ψυχρού Πολέμου”.
Η μήνυση του Ackerman, που αναφέρθηκε αρχικά από το Reuters, περιγράφει μια πολυετή αλληλογραφία με την εταιρεία Tetris καθώς έγραφε το The Tetris Effect. Ισχυρίζεται ότι η εταιρεία Tetris Company γνώριζε το έργο του και τον απείλησε με νομικές ενέργειες επειδή προσπαθούσε να επιδιώξει κινηματογραφικές και τηλεοπτικές μεταφορές του δικού του βιβλίου, μόνο και μόνο για να αντλήσει πολλά στοιχεία από τη δική του διαμόρφωση της ιστορίας του Tetris. “Η ταινία δανείστηκε αφειδώς πολυάριθμα συγκεκριμένα τμήματα και γεγονότα του βιβλίου“, υποστηρίζει ο Ackerman.
Η υπόθεση του Ackerman μπορεί να είναι δύσκολη, δεδομένου ότι τόσο το Tetris όσο και το The Tetris Effect βασίζονται σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα, τα οποία γενικά δεν προστατεύονται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων. Ως αποτέλεσμα, η αγωγή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο επιχείρημα ότι το Tetris αντιγράφει την αίσθηση του The Tetris Effect. (Υποστηρίζει επίσης ότι ορισμένες πιθανές εφευρέσεις της ταινίας -όπως ένας οδηγός που αποδεικνύεται μυστικός πράκτορας της KGB- βασίζονται σε εικασίες της αφήγησής του).
“Το βιβλίο του Ackerman ακολούθησε μια μοναδική προσέγγιση στη συγγραφή της πραγματικής ιστορίας του Tetris, καθώς όχι μόνο εφάρμοσε το ιστορικό αρχείο, αλλά και επικάλυψε τη δική του πρωτότυπη έρευνα και εφευρετικότητα για να δημιουργήσει ένα συναρπαστικό αφηγηματικό μη μυθοπλαστικό βιβλίο στο ύφος ενός κατασκοπευτικού θρίλερ του Ψυχρού Πολέμου“, αναφέρει η αγωγή. “Το λογοτεχνικό αριστούργημα του κ. Ackerman, σε αντίθεση με άλλα άρθρα και συγγράμματα, διέλυσε την έμφαση στο πραγματικό gameplay και τους οπαδούς, και αντ’ αυτού επικεντρώθηκε στην περιβάλλουσα αφήγηση, τις ακολουθίες δράσης και την αντιπαλότητα μεταξύ των παικτών … Αυτή ήταν η πανομοιότυπη προσέγγιση που υιοθέτησαν οι εναγόμενοι για την ταινία Tetris, χωρίς αξιοσημείωτη ουσιώδη διάκριση“.