Την προηγούμενη εβδομάδα,ο Διευθύνων Σύμβουλος της Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, ανακοίνωσε ότι το πολυαναμενόμενo Red Dead Redemption 2 θα χάσει το αρχικά προγραμματισμένο παράθυρο κυκλοφορίας για το 2017 και θα φτάσει, κάποια στιγμή στο 2ο τρίμηνο του 2018.
Ο εκδότης επανέλαβε την πίστη του στους προγραμματιστές της Rockstar Games και ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση είναι απαραίτητη για να εξασφαλιστεί η τήρηση των προτύπων ποιότητας.
Αυτή η εμπιστοσύνη είναι κατανοητή
Η Rockstar Games παραμένει ένα από τα πιο σεβαστά και αξιόπιστα studios ανάπτυξης, με κάθε ένα από τα πέντε τελευταία παιχνίδια του στούντιο να σημειώνει στο Metacritic μέσο όρο πάνω του 85%. Ωστόσο, μέχρι την κυκλοφορία του Red Dead Redemption 2 το επόμενο έτος, σχεδόν πέντε χρόνια θα έχουν περάσει από την τελευταία τους κυκλοφορία το Grand Theft Auto V.
Παρόλο που η Rockstar Games αναφέρεται συνήθως ως μοναδική εταιρεία, η εταιρεία, στην πραγματικότητα είναι ένας οργανισμός με έξι πυρήνες στούντιο που διαδίδονται σε όλο τον κόσμο και υποστηρίζονται από τρία επιπρόσθετα QA στούντιο για τοπικοποιήσεις. Όπως και στη Ubisoft, μία ομάδα οδηγεί κατά κανόνα την ανάπτυξη σε κάθε τίτλο, με τα επιπλέον στούντιο να προσφέρουν εξωτερική υποστήριξη όπου είναι απαραίτητο.
Για το Grand Theft Auto V επικεφαλής ήταν η Rockstar North, ενώ ο κύριος developer του Red Dead Redemption 2 είναι άγνωστος προς το παρών, αν και ευρέως υποτίθεται ότι είναι η Rockstar San Diego χάρη στο έργο της ομάδας για τον προηγούμενο τίτλο Red Dead. Παρόλο που αυτό το στούντιο συνέβαλε στο Grand Theft Auto V, το επίκεντρο της εργασίας τους ήταν το Red Dead Redemption 2 από το 2010, το οποίο σημαίνει ότι το παιχνίδι θα έχει έναν κύκλο ανάπτυξης οκτώ ετών μέχρι την κυκλοφορία του. Η Rockstar San Diego είναι επίσης το σπίτι της RAGE Technology Group, της ομάδας που αναπτύσσει την μηχανή των παιχνιδιών της, τη Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), υποδεικνύοντας υψηλή τεχνική επάρκεια και είναι έτοιμη για υποστήριξη σε τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά την διάρκεια της ανάπτυξης.
Κατά τη μετάβαση από το PlayStation 2 στο PlayStation 3 και στο Xbox 360, ο προγραμματιστής έκανε μικρά βήματα, χρησιμοποιώντας το Rockstar Games Presents Table Tennis ως δοκιμαστικό πεδίο της RAGE πριν κάνει μεγαλύτερα βήματα.
Το Midnight Club: Los Angeles ήρθε πρώτο, ακολουθούμενο από το Grand Theft Auto IV, μετά το Red Dead Redemption, το Max Payne 3 και το τεχνικό θαύμα Grand Theft Auto V: κάθε παιχνίδι πιο φιλόδοξο, εντυπωσιακό και πιο τεχνολογικά απαιτητικό από το προηγούμενο.
Αυτό το σενάριο έχει αλλάξει στην τρέχουσα γενιά
Αντί να ξεκινήσει με μικρά βήματα, ο developer «τα έδωσε όλα», μεταφέροντας πρώτα το Grand Theft Auto V σε PC, PlayStation 4 και Xbox One ως έναν τρόπο να αποδείξει ότι η μηχανή τους είναι έτοιμη για την τρέχουσα γενιά, πριν αποκαλύψει το εκπληκτικά φιλόδοξο Red Dead Redemption 2 με το ατμοσφαιρικό trailer τον Οκτώβριο του 2016. Στη συνέχεια, έπεσε απόλυτη σιωπή.
Περισσότεροι από έξι μήνες πέρασαν για κάποιο σχετικό νέο μέχρι την επίσημη ανακοίνωση της καθυστέρησης. Η μικρή συσσώρευση γίνεται μια παράδοση της Rockstar, αλλά η αναβολή του Red Dead Redemption 2, παράλληλα με την παρατεταμένη περίοδο ανάπτυξης, δημιουργεί ανησυχίες.
Από την κυκλοφορία και την εκπληκτική επιτυχία του Grand Theft Auto V, η Rockstar φαίνεται να έχει αλλάξει την εστίασή της
Αφού συμπεριλήφθηκε ανάμεσα στους κορυφαίους δημιουργούς περιπετειών ενός παίκτη, η Rockstar εγκατέλειψε προφανώς τα σχέδια για story expansion για το GTA V, προτιμώντας να δώσει μεγαλύτερο βάρος στο Grand Theft Auto Online. Αυτή η τακτική φαίνεται να αποδίδει (τα έσοδα είναι τεράστια από τις in-game συναλλαγές αλλά και από τις συνεχιζόμενες μεγάλες πωλήσεις του παιχνιδιού), αλλά η επιτυχία θέτει επίσης ερωτήματα σχετικά με την κατάσταση του RDR 2.
Ίσως ο λόγος για τη μακρά παραγωγή είναι η μετατόπιση της μέσης δημιουργίας από το single player στο multiplayer
Αν αυτό πραγματικά ισχύει, το έργο και το ευρύτερο μέλλον της Rockstar Games είναι απρόβλεπτο, καθώς οι αλλαγές της ανάπτυξης έχουν αποδειχθεί συχνά ένα προειδοποιητικό σημάδι για τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια των franchises στο παρελθόν.
Η συνεχιζόμενη κρίση ταυτότητας του Final Fantasy XIII, ο αγώνας του Assassin’s Creed για συσχέτιση που άρχισε με το Blackflag και η ευρεία αμφισβήτηση για το Resident Evil μεταξύ 2008 και 2016, μπορούν να αποδοθούν στους προγραμματιστές που αγνοούν τι έκαναν τα παιχνίδια τους ελκυστικά για τους οπαδούς τους από την αρχή. Ευτυχώς, εκτός από την ανακοίνωση του Red Dead Online, δεν προέκυψε καμία απόδειξη για κάποια τέτοια απόκλιση από την εστίαση στην εμπειρία του single-player του προηγούμενου παιχνιδιού.
Η Rockstar Games, φημίζεται για τις μεγάλες παραγωγές της που χρειάζονται αρκετό χρόνο για να δημιουργηθούν, τα παιχνίδια της έχουν μεγάλη επιτυχία, όταν το στούντιο ακολουθεί αυτό τον δρόμο.
Η ποιότητα των παιχνιδιών επιτρέπει στον developer να παίρνει αναβολές για την κυκλοφορία, πληγώνοντας χιλιάδες fans, αλλά όλοι ξέρουν ότι μόλις κυκλοφορήσει ένα από τα παιχνίδια τους, η αναμονή θα αξίζει και με το παραπάνω.
Η συνεχιζόμενη δημοτικότητα του Grand Theft Auto V εξασφαλίζει ότι η Rockstar Games βρίσκεται στην καλύτερη οικονομική θέση και σίγουρα μια υψηλή θέση στα charts των πωλήσεων.
Η εταιρεία ίσως διανύει τις καλύτερες στιγμές της ιστορίας της και δεν τίθεται κανένα θέμα, επειδή το Red Dead Redemption 2 αναβλήθηκε για το 2018 παρότι σχεδόν πέντε χρόνια θα έχουν περάσει χωρίς καμία νέα κυκλοφορία.