Μια νέα αναφορά ισχυρίζεται ότι ρίχνει φως στις συνθήκες που οδήγησαν στην απογοητευτική κυκλοφορία του Redfall τον περασμένο μήνα.
Μετά από αρκετές καθυστερήσεις, το πρώτο μεγάλο αποκλειστικό για Xbox από την Bethesda κυκλοφόρησε με πολλά τεχνικά ζητήματα και γενικά με όχι καλά reviews, συγκεντρώνοντας συνολικά σκορ 56 (Xbox Series X/S) και 54 (PC) στο Metacritic.
Το Redfall είναι ένα loot shooter για πολλούς παίκτες, ένα είδος που είναι καινούργιο για τους δημιουργούς των Arkane Studios, το οποίο είναι περισσότερο γνωστό για τα βραβευμένα καθηλωτικά παιχνίδια για έναν παίκτη όπως το Dishonored και το Prey.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Bloomberg, η ανάπτυξη του παιχνιδιού παρεμποδίστηκε από την έλλειψη σαφούς κατεύθυνσης, την υψηλή εναλλαγή προσωπικού και τους περιορισμένους πόρους για αυτό που τιμολογήθηκε ως παιχνίδι ΑΑΑ.
Η αναφορά, η οποία βασίζεται σε πάνω από δώδεκα ανώνυμες πηγές που εργάστηκαν για τον τίτλο, ανέφερε ότι το έργο ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2018 αφού παρουσιάστηκε στο προσωπικό ως «multiplayer παιχνίδι της Arkane».
Μερικά μέλη φέρεται να βρήκαν το έργο μπερδεμένο και δεν ένιωθαν σίγουροι ότι το είδος του παιχνιδιού για το οποίο ήταν γνωστή η Arkane θα μεταφραζόταν καλά σε co-op σκηνικό.
Το παιχνίδι φέρεται να υπέφερε επειδή η ομάδα ανάπτυξής του ήταν συνεχώς υποστελεχωμένη, με το studio της Arkane στο Austin να απασχολεί λιγότερα από 100 άτομα και την ανεπαρκή υποστήριξη εξωτερικής ανάθεσης που προσέφερε η Bethesda.
Πολλοί έμπειροι προγραμματιστές που δεν ενδιαφέρθηκαν να κάνουν ένα παιχνίδι για πολλούς παίκτες φέρεται να αποχώρησαν από το στούντιο, με σχεδόν τα τρία τέταρτα του προσωπικού του Austin που είχε δουλέψει στο Prey του 2017 να λένε ότι είχαν φύγει από το Arkane μέχρι να τελειώσει το Redfall.
Λέγεται ότι η Arkane αντιμετώπισε δυσκολίες στην κάλυψη των κενών θέσεων, με χαμηλότερους από τον μέσο όρο μισθούς, την τοποθεσία της στο Τέξας και την επιθυμία των υποψήφιων υπαλλήλων να εργαστούν σε παιχνίδια για έναν παίκτη να θεωρούνται ως παράγοντες που συνέβαλλαν στο πρόβλημα.
Όταν ξεκίνησε η ανάπτυξη του παιχνιδιού, η τότε μητρική εταιρεία της Bethesda, ZeniMax, φέρεται να πίεζε τα στούντιο της να αναπτύξουν ζωντανούς τίτλους υπηρεσιών και σύμφωνα με το Bloomberg, το Redfall είχε ένα σημαντικό σχέδιο μικροσυναλλαγών σε εφαρμογή για τρία χρόνια προτού καταργηθεί το 2021.
Την ίδια χρονιά, η Microsoft εξαγόρασε τη ZeniMax σε μια συμφωνία 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κάποιο προσωπικό της Arkane φέρεται να ήλπιζε ότι ο κατασκευαστής του Xbox θα μπορούσε να ακυρώσει το Redfall ή να το επανεκκινήσει ως παιχνίδι για έναν παίκτη.
Ωστόσο, η Microsoft υιοθέτησε κάτι σαν μια απλή προσέγγιση στα στούντιο ανάπτυξης παιχνιδιών της Bethesda, όπως αναγνώρισε το αφεντικό του Xbox Phil Spencer σε μια πρόσφατη συνέντευξη του
«Δεν κάναμε καλή δουλειά από νωρίς στο να δεσμεύσουμε την Arkane Austin για να τους βοηθήσουμε πραγματικά να κατανοήσουν τι σήμαινε να είσαι μέρος του Xbox και μέρος του πρώτου μέρους και να χρησιμοποιήσουμε μερικούς από τους εσωτερικούς μας πόρους για να τους βοηθήσουμε να προχωρήσουν σε αυτό το ταξίδι ακόμη και πιο γρήγορα», είπε.
«Τους αφήσαμε να δουλέψουν για το παιχνίδι… είναι μια πολύ ταλαντούχα ομάδα – μου αρέσει αυτή η ομάδα, και εξακολουθώ να την αγαπώ, και θα στοιχηματίσω απόλυτα σε αυτούς να κάνουν άλλο ένα υπέροχο παιχνίδι.»
Ο Spencer είπε ότι πίστευε ότι ο κάτοχος της πλατφόρμας «έκανε καλύτερη δουλειά» με την άλλη κυκλοφορία της Bethesda το 2023, το επερχόμενο sci-fi RPG Starfield, όσον αφορά την υποβοήθηση της ανάπτυξης, επειδή το παιχνίδι ήταν πιο νωρίς σε στάδιο παραγωγής όταν το απέκτησε το Xbox.