Ο Robert Eggers, οραματιστής δημιουργός ταινιών τρόμου όπως το The Witch και του Nosferatu του 2024, αποκάλυψε πρόσφατα γιατί προτιμά να σκηνοθετεί ιστορικές ταινίες αντί για σύγχρονες. Παρά την αναγνώριση και την επιτυχία που έχουν γνωρίσει τα έργα του, ο Eggers δηλώνει πως δεν έχει καμία πρόθεση να στραφεί σε ιστορίες που εκτυλίσσονται στη σύγχρονη εποχή, λόγω του πώς αυτές τον κάνουν να νιώθει.
Σε συνέντευξή του στο Rotten Tomatoes, ο Eggers μίλησε για το Nosferatu, αλλά η συζήτηση γρήγορα επικεντρώθηκε στη μοναδική του προτίμηση για ιστορικά έργα. Όταν ρωτήθηκε αν θα τον ενδιέφερε να σκηνοθετήσει μια σύγχρονη ταινία, η απάντησή του ήταν κατηγορηματική:
“Η ιδέα να φωτογραφίσω ένα αυτοκίνητο με αρρωσταίνει. Και η ιδέα να φωτογραφίσω ένα κινητό τηλέφωνο είναι θάνατος. Για να αφηγηθείς μια σύγχρονη ιστορία, πρέπει να φωτογραφίσεις κινητό — είναι απλά μέρος της ζωής — και αυτό με κάνει να νιώθω αποστροφή.”
Όταν ο δημοσιογράφος τον ρώτησε για το αν υπάρχει κάποιο “όριο” στη χρονολογία που θα μπορούσε να φτάσει με τις ταινίες του, ο Eggers παραδέχτηκε ότι είναι λίγο πιο ανοιχτός, αλλά και πάλι προτιμά να αποφεύγει την απεικόνιση των σύγχρονων εποχών:
“Ίσως να φτάσω μέχρι το 1950, αλλά η περίοδος πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο είναι πολύ πιο ελκυστική για τη φαντασία μου.”
Μέχρι σήμερα, όλες οι ταινίες του — Nosferatu, The Northman, The Lighthouse και The Witch — είναι ιστορικά δράματα τρόμου που απαιτούν ενδελεχή αναπαράσταση παρελθουσών εποχών. Ο Eggers συνεργάζεται στενά με τους σχεδιαστές παραγωγής για να αποδώσει με αυθεντικότητα την καθημερινότητα αιώνων πριν. Για παράδειγμα, το The Northman, η πιο φιλόδοξη παραγωγή του μέχρι σήμερα, λαμβάνει χώρα στη Σκανδιναβία του έτους 895, βυθίζοντας το κοινό σε έναν κόσμο τριψήφιων αριθμών.
Ο Eggers παραμένει πιστός στην τέχνη του και στη μοναδική του προσέγγιση, προσφέροντας στο κοινό ταινίες που ξεφεύγουν από τη σύγχρονη πραγματικότητα και εστιάζουν σε κόσμους που ζωντανεύουν μέσα από τη φαντασία και την ιστορία.