Το PS5 Pro είναι επίσημο. Μετά από μήνες διαρροών, η Sony μόλις ανακοίνωσε μια πιο ισχυρή κονσόλα PS5 κατά τη διάρκεια μιας ειδικής παρουσίασης. Ο Mark Cerny, ο επικεφαλής αρχιτέκτονας της κονσόλας PS5, λέει ότι το PS5 Pro βελτιώνει την αρχική κονσόλα με τρεις βασικούς τρόπους: μεγαλύτερη GPU, προηγμένο ray tracing και προσαρμοσμένη αναβάθμιση με βάση την τεχνητή νοημοσύνη.
Το PS5 Pro θα κυκλοφορήσει στις 7 Νοεμβρίου, με τιμή 799,99 ευρώ, και μοιάζει με τη λεπτή έκδοση του PS5 – όπως ακριβώς έδειχναν οι πρόσφατες διαρροές. Έχει τρεις λωρίδες στο πλάι και δεν συνοδεύεται από μονάδα δίσκου. Θα μπορείτε να αγοράσετε ξεχωριστά μια μονάδα δίσκου 4K Blu-ray και προαιρετικά καλύμματα της κονσόλας.
«Είναι η πιο ισχυρή κονσόλα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ», λέει ο Cerny. Οι αναβαθμίσεις υλικού στο εσωτερικό θα έχουν ως αποτέλεσμα 45% ταχύτερη απόδοση, σύμφωνα με τον Cerny, και θα πρέπει να βελτιώσουν τη λεπτομέρεια ορισμένων παιχνιδιών και τους ρυθμούς καρέ. Ένας από τους βασικούς λόγους για το PS5 Pro είναι να επιτραπεί στους παίκτες να μην χρειάζεται να επιλέγουν λειτουργίες απόδοσης αντί για λειτουργίες πιστότητας. «Οι παίκτες επιλέγουν την απόδοση περίπου στα τρία τέταρτα του χρόνου», λέει ο Cerny.
Η Sony έχει αναβαθμίσει την GPU στο εσωτερικό του PS5 Pro με 67% περισσότερες υπολογιστικές μονάδες από την τρέχουσα κονσόλα PS5, ενώ διαθέτει και 28% ταχύτερη μνήμη. Όλα αυτά συνθέτουν την κατά 45 τοις εκατό ταχύτερη απόδοση των παιχνιδιών και τη δυνατότητα βελτίωσης των ρυθμών καρέ σε τίτλους χωρίς να χρειάζεται να χαθεί η οπτική πιστότητα.
Αυτή η πρόσθετη ισχύς θα πρέπει επίσης να βελτιώσει τα ray-traced παιχνίδια, με τη Sony να προτείνει ότι οι προγραμματιστές θα μπορούν να επιτρέπουν «τις ακτίνες να ρίχνουν με διπλάσιες, και μερικές φορές τριπλάσιες, ταχύτητες σε σχέση με την τρέχουσα κονσόλα PS5».
Το PS5 Pro περιλαμβάνει επίσης τη νέα λειτουργία PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) της Sony με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία είναι ουσιαστικά μια τεχνική upscaling παρόμοια με το DLSS της Nvidia ή το FSR της AMD για τη βελτίωση των ρυθμών καρέ και της ποιότητας εικόνας για τα παιχνίδια PlayStation. Αυτή η προσαρμοσμένη αναβάθμιση PSSR έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την υπάρχουσα εφαρμογή χρονικού anti-aliasing ή upsampling ενός παιχνιδιού.
Η Sony περιλαμβάνει επίσης την επιλογή «Game Boost» του PS5 Pro, η οποία θα ισχύει για περισσότερα από 8.500 παιχνίδια PS4 συμβατά προς τα πίσω για το PS5 Pro. «Αυτή η λειτουργία μπορεί να σταθεροποιήσει ή να βελτιώσει τις επιδόσεις των υποστηριζόμενων παιχνιδιών PS4 και PS5», λέει ο Hideaki Nishino, CEO του Platform Business Group της Sony Interactive Entertainment. «Η βελτιωμένη ποιότητα εικόνας για παιχνίδια PS4 είναι επίσης διαθέσιμη για τη βελτίωση της ανάλυσης σε επιλεγμένα παιχνίδια PS4».
Το PS5 Pro θα υποστηρίζει επίσης συνδεσιμότητα Wi-Fi 7, VRR και αναλύσεις 8K, ενώ ο Scott Stein του CNET, ο οποίος πήρε νωρίς στα χέρια του την κονσόλα, λέει ότι τώρα έρχεται με μεγαλύτερη μονάδα δίσκου 2TB και ανταλλάσσει μία από τις πίσω θύρες USB-A με μία επιπλέον θύρα USB-C. Θα εξακολουθεί επίσης να περιλαμβάνει μια επιπλέον υποδοχή SSD για επέκταση, επίσης, λέει.
Τα παιχνίδια θα χρειαστεί να λάβουν patch για να επωφεληθούν από ορισμένες από τις δυνατότητες του PS5 Pro και η Sony λέει ότι οι προγραμματιστές ετοιμάζουν δωρεάν ενημερώσεις λογισμικού για τους υπάρχοντες τίτλους που θα χαρακτηρίζονται ως PS5 Pro Enhanced games – έως και 50 από αυτά μέχρι την κυκλοφορία του στις 7 Νοεμβρίου, σύμφωνα με το CNET.
Τα πρώτα PS5 Pro Enhanced παιχνίδια θα περιλαμβάνουν τα Alan Wake 2, Assassin’s Creed Shadows, Demon’s Souls, Dragon’s Dogma 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart, The Crew Motorfest, The First Descendant και The Last of Us Part II Remastered.
Οι προπαραγγελίες για το PS5 Pro θα ξεκινήσουν στις 26 Σεπτεμβρίου, πριν από την κυκλοφορία στα καταστήματα λιανικής πώλησης στις 7 Νοεμβρίου.