Η Ιταλία είναι η χώρα που έχει χτυπηθεί χειρότερα από την πανδημία του κορονοιού, ξεπερνώντας ακόμα και την Κίνα, την χώρα που ξεκίνησε η πανδημία. Έως και χθες, είχαν εντοπιστεί 63.927 κρούσματα, με τον αριθμό των νεκρών να έχει φτάσει τους 6077, ενώ 7032 συνάνθρωποι μας έχουν γίνει καλά.
Η ιταλική κυβέρνηση έχει λάβει δραστικά μέτρα για να αποτρέψει την εξάπλωση του ιού, με ένα γενικό “lockdown”, που περιλαμβάνει απαγόρευση κυκλοφορίας, δημόσιων εκδηλώσεων και κλείσιμο των επιχειρήσεων που δεν αφορούν τρόφιμα ή φάρμακα. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και οι developers και publishers παιχνιδιών της χώρας.
Η Milestone, ειδικός σε racing games και μαι από τις μεγαλύτερες εταιρίες παιχνιδιών της χώρας, είδε τα πρώτα αποτελέσματα της πανδημίας στη δουλειά της ήδη από τον Ιανουάριο όταν ένας Κινέζος εξωτερικός συνεργάτης έπρεπε να καθυστερήσει το project που είχε αναλάβει. Τον περασμένο μήνα περίπου το 15% του προσωπικού της Milestone αναγκάστηκε να μείνει στο σπίτι επειδή είχε έρθει σε επαφή με ανθρώπους στις πληγείσες περιοχές. Και μετά το lockdown, όλοι οι υπάλλλοι της εταιρείας αναγκάζονται να εργαστουν εξ αποστάσεως.
“Η δουλειά εξ αποστάσεως δεν είναι απλή,” λέει η διευθύνουσα σύμβουλος Luisa Bixio μιλώντας στο GamesIndustry. “Υπάρχουν αρκετά θέματα κυρίως σε περιοχές παραγωγής, που συνδέονται με dev kits, εκπαίδευση AI κλπ… Αλλά μπορώ να πω ότι είμαι πολύ χαρούμενη με το πώς οι άνθρωποι Milestone έχουν αντιδράσει: όλοι κάνουν το καλύτερο δυνατό και είμαστε όλοι ενωμένοι στη διαχείριση αυτής της κατάστασης όσο καλύτερα μπορούμε. ”
Από την άλλη πλευρά, η MixedBag το βρήκε λίγο πιο εύκολο να προσαρμοστεί στην απομακρυσμένη εργασία, εν μέρει επειδή υπάρχουν μόνο 11 άτομα στην ομάδα και εν μέρει επειδή έστειλε είχε προλάβει να κυκλοφορήσει το παιχνίδι της και προσπαθούσε να ασχοληθεί με νέες ιδέες.
“Η εργασία από απόσταση είναι εντάξει, προς το παρόν”, λέει ο διευθύνων σύμβουλος Mauro Fanelli. “Είμαστε σε θέση να λειτουργήσουμε αρκετά κανονικά, έχουμε μια καλή ροή και χρησιμοποιούμε ένα ευρύ φάσμα συνεργατικών εργαλείων, έτσι ώστε τώρα δεν αισθανόμαστε τον αντίκτυπο πάρα πολύ“.
Η RaceWard Studio έχει μια μεγαλύτερη ομάδα 35 ατόμων και έχει έδρα το Μιλάνο, κοντά στο επίκεντρο του ιού στην Ιταλία. Με ολόκληρο το στούντιο τώρα να εργάζεται εξ αποστάσεως, ο Διευθύνων Σύμβουλος Marco Ponte λέει ότι αναμένει μείωση της παραγωγικότητας, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό.
“Η παραγωγή βιντεοπαιχνιδιών είναι μια ομαδική προσπάθεια και ορισμένες διεργασίες είναι πιο αργές όταν γίνονται από απόσταση“, εξηγεί. “Επιπλέον, από την άποψη της διαχείρισης του έργου και της επικοινωνίας, απαιτούνται περαιτέρω προσπάθειες για την επίβλεψη, την επικύρωση και την υποστήριξη της απομακρυσμένης εργασίας που κάνει όλους τους υπευθύνουνς να έχουν μεγαλύτερο φορτίο διαχείρισης από το συνηθισμένο.”
Η αβεβαιότητα που επικρατεί στην ιταλική βιομηχανία παιχνιδιών περιορίζει την ικανότητα των εταιρειών να γνωρίζουν εάν οι διαδικασίες απομακρυσμένες πρακτικές εργασίας τους και άλλα μέτρα θα είναι αποτελεσματικά. Χωρίς να φαίνεται προς το παρόν τέλος στην παγκόσμια εξάπλωση του COVID-19, οι επιχειρήσεις της βιομηχανίας παιχνιδιών βρίσκονται αντιμέτωπες με το άγνωστο, χωρίς να μπορούν κάνουν σχεδιασμό για το μέλλον.
“Όλα εξαρτώνται από το πόσο καιρό θα παραμείνουμε σε αυτή την κατάσταση”, λέει ο Federico Brambilla, εκπρόσωπος e-sports της IIDEA. “Θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα όπως οι ταμειακές ροές ή ακόμα και την ανάγκη να αλλάξουμε το επιχειρηματικό μοντέλο μας, αλλά δεν έχω δει ποτέ την Ιταλία τόσο ενωμένη όσο σήμερα και αυτό αρκεί, είμαστε μια θαυμάσια χώρα και χάρη σε αυτή την αίσθηση ενότητας θα περάσουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση.”