Ένα από τα χαρακτηριστικά του firmware update 4.5 στο PS4 είναι ότι προσθέτει κάτι που ονομάζεται Boost mode.
Στις πιο πρόσφατες αναλύσεις, το Digital Foundry τοποθέτησε έναν αριθμό original τίτλων του PS4 σε ένα τέστ, για να δουν τι όφελος έχει το Boost mode.
Η ομάδα επιβεβαιώνει ότι το Boost mode δεν είναι η “μαγική σφαίρα” όπως κάποιοι ήλπιζαν ότι θα ήταν. Για παράδειγμα, τα παιχνίδια με ένα ήδη κλειδωμένο frame-rate και μια σταθερή απόδοση, δεν θα τα δείτε να έχουν αρκετό όφελος από αυτό. Αντ ‘αυτού, το boost mode λειτουργεί καλύτερα σε καταστάσεις όπου το παιχνίδι είχε προβλήματα να φθάσει το frame-rate που είχε στόχο, ή, στις περιπτώσεις όπου το frame-rate ήταν ξεκλείδωτο.
Ο τρόπος που το boost mode λειτουργεί είναι ότι επιτρέπει τα unpatched παιχνίδια να έχουν πρόσβαση σε υψηλότερη ταχύτητα ρολογιού της GPU του PS4 Pro, αλλά όχι στην πλήρη ισχύ. Από την άλλη πλευρά, η CPU στο boost mode τρέχει με την ίδια ταχύτητα και δύναμη του ρολογιού με το native στο PS4 Pro. Αυτή η αναβάθμιση στην CPU βοηθά επίσης με τους χρόνους φόρτωσης για ορισμένα παιχνίδια.
Μερικά από τα παιχνίδια που βλέπουν καλές βελτιώσεις είναι το Assassin’s Creed Unity, το οποίο τρέχει περισσότερο διάστημα σε 30fps σε σχέση με πριν. Το Battlefield 4 και το Mirror’s Edge Catalyst είναι παιχνίδια της Forstbite engine που έχουν καλύτερο frame-rate χάρη στο Boost mode, συγκεκριμένα σε matches που οι παίχτες φτάνουν μέχρι και 64 άτομα.
Το Project Cars είναι ένα ακόμη παράδειγμα για το πόσο καλύτερη απόδοηση έχει όταν το boost mode είναι σε λειτουργία. Όταν το παιχνίδι έχει ως στόχο τα 60fps αλλά κανονικά δεν τα πλησιάζει, το boost mode βοηθάει να κερδίσει ακόμα 35% με 38% αύξηση στο frame-rate.
Γενικά, η ανάλυση συμπεραίνει πως επιτρέποντας στα παιχνίδια να έχουν πρόσβαση σε περισσότερη επεξεργαστική ισχύ της CPU απ’ ότι της GPU ήταν η κατάλληλη κίνηση, καθώς κανονικά τα παιχνίδια είχαν προβλήματα.