Οι Developers της From Software αποκάλυψαν γιατί το στούντιο προσπέρασε την ιδέα για το Doom 4.
Σε ένα νέο επεισόδιο του GameSpot ο παραγωγός Danny O’Dwyer, και ο σχεδιαστής της ID Software Kevin Cloud, που έκαναν πολλές υψηλού επιπέδου και δημιουργικές αποφάσεις για το παιχνίδι, είπαν πως το Doom 4 δεν έμοιαζε στο πραγματικό Doom και δεν έπρεπε να συμπεριληφθεί στην σειρά λόγω της ιστορίας και τον σκοπό που είχε.
“Εξερευνήσαμε μια κατεύθυνση και σε ένα ορισμένο σημείο νιώσαμε πως δεν αυτό που πραγματικά θέλαμε. Δεν φαινόταν πως θα ήταν ένα δυνατό Doom και αυτό που οι οπαδοί θα θέλανε,” είπε.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του παιχνιδιού ήταν πως ο παίχτης είχε καλύτερη αίσθηση της σύνδεσης με τον κόσμο του παιχνιδιού.
Ο παραγωγός Marty Stratton αναγνώρισε ότι το Doom 4 είχε μια αίσθηση που θύμιζε Call of Duty.
“Ήταν πολύ πιο κοντά σε κάτι σαν αυτό το είδος του παιχνιδιού“, είπε. “Πιο κινηματογραφικό, περισσότερη ιστορία σε αυτό. Περισσότεροι χαρακτήρες τριγύρω σου. Σίγουρα διαφορετικό, που θα έπαιρνε μέρος στην Γη.”
“Το Doom 4 θα είχε απίστευτες τιμές παραγωγής, αλλά το παιχνίδι δεν θα είχε την αίσθηση ενός Doom παιχνιδιού.”
Τέλος, ο Hugo Martin, Creative Director του παιχνιδιού, είπε, “Ήταν πολύ ωραίο, αλλά ήταν πιο ρεαλιστικό”. Ήταν περισσότερο για την παγκόσμια επίδραση μιας εισβολής της κόλασης. Αυτό θα ήθελα και εγώ να το εξερευνήσω αν δεν ήταν όμως Doom παιχνίδι. Το Doom είναι σχετικά με έναν άνθρωπο που εμπλέκεται σε μεγάλα πράγματα. Το Doom 4 ήταν για τα μεγάλα πράγματα.”
Η Bethesda επιβεβαίωσε τον Απρίλιο του 2013 πως η ανάπτυξη του παιχνιδιού ξεκίνησε από την αρχή. Η νέα έκδοση, απλά ονομάστηκε Doom, και κυκλοφόρησε τον Μάιο με τα reviews να είναι αρκετά καλά.