Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο ή μικρό είναι, κάθε παιχνίδι έχει πίσω του μια ομάδα σκληρά εργαζόμενων προγραμματιστών.
Ακολουθούν τα πέντε καλύτερα στούντιο παιχνιδιών όλων των εποχών, με βάση κυρίως την δημοφιλία των παιχνιδιών που δημιούργησαν:
5. Rockstar Games
Το ιστορικό της Rockstar Games είναι άψογο. Όλα τα παιχνίδια Grand Theft Auto και Red Dead Redemption έχουν σπάσει τα ρεκόρ και έχουν θέσει νέα πρότυπα για το επίπεδο λεπτομέρειας που μπορεί να επιτευχθεί σε ένα περιβάλλον ανοιχτού κόσμου.
Είτε πρόκειται για ένα παιχνίδι που διαδραματίζεται στη σύγχρονη εποχή, όπως το GTA 5, είτε για μια ιστορία που διαδραματίζεται σε μια φανταστική Άγρια Δύση, όπως το Red Dead Redemption 2, η Rockstar έχει αποδείξει ξανά και ξανά ότι ο σχεδιασμός των παιχνιδιών της είναι απαράμιλλος. Όταν σκέφτεστε τα καλύτερα παιχνίδια που έχει βγάλει η Rockstar, είναι δύσκολο να τα κατατάξετε, αφού όλα ήταν θεαματικά για την εποχή που κυκλοφόρησαν .
Είναι κρίμα που η παραγωγή του στούντιο έχει μειωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία. Τούτου λεχθέντος, κάθε φορά που ένα νέο παιχνίδι της Rockstar βρίσκεται στον ορίζοντα, ο κόσμος πάντα συσπειρώνεται για να δει τι περιεχόμενο θα έχει. Τρανό παράδειγμα αποτελεί το GTA 6, το τρέιλερ του οποίου έχει ήδη πάνω από 170 εκατομμύρια προβολές.
4. Capcom
Η Capcom είναι ένα studio που έχει γνωρίσει τόσο καλές όσο και κακές στιγμές.
Η δεκαετία του 2000 ήταν θρυλική για την Capcom. Τα παιχνίδια Devil May Cry, Resident Evil και Street Fighter ήταν τα κορυφαία στα αντίστοιχα είδη τους και πολλοί ενήλικες παίκτες σήμερα αναγνωρίζουν σε αυτά τα franchises τη διαμόρφωση της παιδικής τους ηλικίας. Η δεκαετία του 2010 ήταν μια δύσκολη περίοδος για το στούντιο μέχρι που τα remakes του Resident Evil άρχισαν να κυκλοφορούν ,το Devil May Cry 5 αναβίωσε το είδος του hack-and-slash και το Street Fighter 6 εδραίωσε την θέση του ως το καλύτερο fighting game της αγοράς.
Με όλες αυτές τις περιόδους πως γίνεται να μην συγκαταλέγουμε την Capcom σε λίστα με τα κορυφαία studios;
3. Bethesda Softworks
Σε αντίθεση με την Capcom, η Bethesda Softworks βρίσκεται σε δύσκολη θέση μετά τη συγχώνευση του Xbox και της ZeniMax. Ωστόσο, δεν μπορείτε να αρνηθείτε ότι η Bethesda έχει διαδραματίσει τεράστιο ρόλο στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών. Τα Elder Scrolls και Fallout αποτελούν κορυφαία RPG παιχνίδια και το επίπεδο ελευθερίας και περιεχομένου που έχουν προσφέρει οι δύο σειρές παιχνιδιών τις τελευταίες 4 δεκαετίες είναι απαράμιλλο.
Τα θυγατρικά στούντιο της Bethesda δεν είναι επίσης αμελητέες ποσότητες. Ολόκληρη η οικογένεια των Bethesda Studios έχει κυριαρχήσει στη βιομηχανία παιχνιδιών από την αρχή και αν σήμερα “κολλήσετε”με ένα shooter ή RPG game, απλά να ξέρετε ότι η Bethesda έπαιξε τεράστιο ρόλο στην πραγματοποίηση και σημερινή διαμόρφωση τους.
2. Nintendo
Η Nintendo είναι στη βιομηχανία του gaming από τη δεκαετία του ’80. Είναι η εταιρεία που παρήγαγε τις φορητές συσκευές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο και εμβληματικές σειρές βιντεοπαιχνιδιών όπως το Mario και το The Legend of Zelda. Η Nintendo τα έχει κάνει όλα: ήταν πρωτοπόρος στα 2D παιχνίδια, δημιούργησε μερικά από τα μεγαλύτερα open-world παιχνίδια, αναζωπύρωσε το πάθος για τις φορητές συσκευές με το Switch και το πιο σημαντικό, παρά το γεγονός ότι είχε hardware χαμηλότερων επιδόσεων κατάφερε να φέρει στην πλατφόρμα της τίτλους που κόβουν την ανάσα, όπως το Tears of the Kingdom.
Χρόνο με το χρόνο η Nintendo φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Έχει ανανεώσει τα franchise της, ειδικά το Zelda και το Mario, και δεν δείχνει σημάδια ότι θα σταματήσει σύντομα. Αξίζει ξεκάθαρα να αποκαλείται ένα από τα κορυφαία στούντιο παιχνιδιών όλων των εποχών.
Μπορεί να μην έχετε στην κατοχή σας ένα Nintendo Switch ή ίσως να μην έχετε παίξει στη ζωή σας ένα παιχνίδι Zelda, Mario ή Pokémon, αλλά ένα πράγμα που δεν μπορείτε να αρνηθείτε είναι ότι η Nintendo είναι ένα από τα παλαιότερα στούντιο παιχνιδιών και καταφέρνει μέρα με τη μέρα να ικανοποιεί τους πελάτες της με εκπληκτικά βιντεοπαιχνίδια.
1. FromSoftware
Χωρίς μικροσυναλλαγές, χωρίς δισεκατομμύρια νομίσματα μέσα στο παιχνίδι, New Game +7 που περιλαμβάνεται από την πρώτη μέρα, ελάχιστα σφάλματα και μερικές φορές, ακόμη και δωρεάν DLC, όλα αυτά ακούγονται πολλά για να τα ζητά κανείς από ένα παιχνίδι στην εποχή μας, αλλά η FromSoftware είναι ένα στούντιο που τα προσφέρει όλα αυτά και πολλά άλλα. Dark Souls 2 το 2014, Bloodborne το 2015, Dark Souls 3 το 2016, Sekiro το 2019, Elden Ring το 2022, και Armored Core 6 το 2023, η FromSoftware βρίσκεται σε μια τρελή πορεία δημιουργίας αριστουργημάτων το ένα μετά το άλλο.
Είτε θέλετε να γίνετε μάγος, σαμουράι, ιππότης ή δολοφόνος, τα παιχνίδια της FromSoftware θα υποστηρίξουν τις πιο τρελές φαντασιώσεις σας. Αυτό το “Soulslike” είδος που δημιούργησε η FromSoftware γίνεται όλο και καλύτερο με κάθε νέο τίτλο που κυκλοφορεί. Καλύτερα bosses, γραφικά, artwork, ιστορίες, μεγαλύτεροι κόσμοι. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας τομέας στον οποίο να μπορείτε να ασκήσετε κριτική στη FromSoftware.
Την τελευταία δεκαετία, η FromSoftware έχει αναπτυχθεί πάρα πολύ και τα παιχνίδια της το δείχνουν αυτό. Κάθε ένα από αυτά είναι καλύτερο από το προηγούμενο και αν αυτό σημαίνει κάτι, κανένας άλλος προγραμματιστής εκτός από την FromSoftware δεν έχει κερδίσει το Game of the Year δύο συνεχόμενες φορές όταν το παιχνίδι του ήταν υποψήφιο στα Game Awards. Η FromSoftware θέτει αναμφισβήτητα τον πήχη για τα παιχνίδια single-player αυτή τη στιγμή.