Η Google επιβεβαίωσε στο δικαστήριο ότι πρόσφερε στην Epic μια συμφωνία 147 εκατομμυρίων δολαρίων για να κυκλοφορήσει το επιτυχημένο παιχνίδι της Fortnite στο Google Play store του Android. Η συμφωνία, την οποία ο αντιπρόεδρος συνεργασιών Play της Google, Purnima Kochikar λέει ότι εγκρίθηκε και παρουσιάστηκε στην Epic αλλά δεν έγινε αποδεκτή, θα είχε ως αποτέλεσμα τη διανομή των χρημάτων σε μια τριετή περίοδο «αυξητικής χρηματοδότησης» (που λήγει το 2021) στον εκδότη των παιχνιδιών. Σκοπός του ήταν να ανακόψει μια πιθανή «μετάδοση» δημοφιλών εφαρμογών που παρακάμπτουν το επίσημο κατάστημα του Android, και μαζί με αυτό, τα προσοδοφόρα τέλη αγοράς εντός εφαρμογής της Google.
Η Epic κυκλοφόρησε το Fortnite σε Android το 2018 απευθείας μέσω της ιστοσελίδας της, αποφεύγοντας το Play Store. Αυτό της επέτρεψε να πουλήσει τα νομίσματα εντός παιχνιδιού V-Bucks χωρίς να πληρώσει την προμήθεια που απαιτείται για τις εφαρμογές του Play Store. Υποχώρησε το 2020, λέγοντας ότι τα «τρομακτικά, επαναλαμβανόμενα αναδυόμενα παράθυρα ασφαλείας» και άλλοι παράγοντες την είχαν φέρει σε σοβαρό μειονέκτημα.
Αλλά σε μια αγωγή που κατατέθηκε αργότερα εκείνο το έτος – και επί του παρόντος συζητείται ενώπιον ενόρκων – ισχυρίστηκε ότι η αρχική της απόφασή είχε φέρει την Google σε πανικό. Ανέφερε εσωτερικά έγγραφα που υποστηρίζουν ότι η Google φοβόταν έναν «κίνδυνο μετάδοσης» εάν άλλοι προγραμματιστές παιχνιδιών (συμπεριλαμβανομένων των Blizzard, Valve, Sony και Nintendo) ακολουθούσαν το παράδειγμα της Epic και ισχυρίστηκε ότι η Google προσπάθησε να το αποτρέψει προσφέροντας ειδικά προνόμια ή ακόμα και αγοράζοντας την Epic.
Τα έγγραφα παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο την Τρίτη, όταν ο Lawrence Koh, ο πρώην επικεφαλής της επιχειρηματικής ανάπτυξης παιχνιδιών Google Play, πήρε θέση. Προέβλεψαν τις ανησυχίες της Google ότι σχεδόν όλοι οι κορυφαίοι προγραμματιστές παιχνιδιών θα μπορούσαν να αποχωρήσουν από το Play Store μέσα σε μερικά χρόνια από την απόφαση της Epic, κοστίζοντας στην Google συνολικά δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Έγγραφα που παρουσιάζονται στο δικαστήριο προβάλλονται η απουσία του Fortnite θα μπορούσε να οδηγήσει σε άμεση απώλεια εσόδων μεταξύ 130 και 250 εκατομμυρίων δολαρίων και, στη συνέχεια, σε ευρύτερη απώλεια εσόδων έως και 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εάν γινόταν αυτή η μαζική αποστασία.
Η θέση της Google είναι ότι ανησυχούσε για την απώλεια παιχνιδιών από Play Store, αλλά ότι δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. «Θέλαμε απλώς οι προγραμματιστές να επιλέξουν το Play Store», είπε ο Kochikar — ιδιαίτερα όταν το iOS της Apple ήταν μια εναλλακτική λύση. Και η λήψη παιχνιδιών στην υπηρεσία, κατέθεσε ο Koh, «ήταν η επένδυση που πιστεύαμε ότι άξιζε όλα τα δολάρια».
Αντίθετα, η Epic χρησιμοποιεί αυτά τα έγγραφα για να υποστηρίξει ότι η Google φοβόταν τον ανταγωνισμό για τη διανομή εφαρμογών Android και έχει διατηρήσει το Play store της ως παράνομο μονοπώλιο. Η ύπαρξη αυτής της συμφωνίας δεν το αποδεικνύει αυτό — αλλά τουλάχιστον, είναι μια ενδιαφέρουσα ματιά στο πώς βλέπει η Google την επιχείρηση παιχνιδιών της.