Ο πρώην director του PlayStation Shawn Layden αμφισβήτησε τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του επιχειρηματικού μοντέλου του Xbox Game Pass.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του στο PlayStation, ο Layden κατείχε έναν αριθμό ανώτερων ρόλων, συμπεριλαμβανομένου του CEO της Sony Interactive Entertainment America, του VP της Sony Computer Entertainment Europe και του προέδρου της SCE Japan.
Σε μια συνέντευξη στο GamesIndustry.biz που δημοσιεύτηκε την Τρίτη, η οποία επικεντρώνεται στο πρόσφατο διορισμό του στο συμβούλιο της Streamline Media Group, ο Layden εξέφρασε σκεπτικισμό σχετικά με τη βιωσιμότητα του Xbox Game Pass και τη δυνατότητά του να επεκτείνει την αγορά της κονσόλας.
Το Game Pass κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2017 και έχει καταστεί κεντρικό σημείο στην επιχείρηση gaming της Microsoft, προσελκύοντας περισσότερους από 18 εκατομμύρια συνδρομητές από τον Ιανουάριο του 2021.
Η Sony έχει πει πολλές φορές ότι το μοντέλο Game Pass δεν θα λειτουργούσε για το PlayStation. Μιλώντας στο GI.biz τον περασμένο Σεπτέμβριο, το αφεντικό του SIE, Jim Ryan, ισχυρίστηκε ότι ένα μοντέλο τύπου συνδρομής δεν θα ήταν βιώσιμο για το PlayStation Studios, επειδή συχνά βλέπει ότι οι προϋπολογισμοί των first party games αυξάνονται σε “πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια”.