Σύμφωνα με νέα έκθεση, η μακροχρόνια υγεία του PlayStation 5 απειλείται από τους scalpers.
Η Sony αντιμετωπίζει ήδη προκλήσεις που αφορούν την ικανοποίηση της ζήτησης για την κονσόλα λόγω των περιορισμένων αποοθεμάτων, αλλά οι ελλείψεις έχουν επιδεινωθεί από τους scalpers που μεταπωλούν μεγάλες ποσότητες της κονσόλας με σημαντικά αυξημένες τιμές, κρατώντας τη μακριά από τα χέρια των καταναλωτών κάτι που βλάπτει τις πωλήσεις λογισμικού-παιχνιδιών.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα ασυνήθιστα χαμηλό ποσοστό προσάρτησης λογισμικού στην Ιαπωνία, αναφέρει το Bloomberg. Όπως σημειώνεται από τη δημοσίευση, μια υγιής αναλογία για μια νέα κονσόλα είναι περίπου ένα παιχνίδι που πωλείται για κάθε κονσόλα που αγοράστηκε.
Ωστόσο, με βάση τα δεδομένα πωλήσεων της Ιαπωνίας από το Famitsu, η Sony πούλησε περίπου 213.000 κονσόλες PS5 τον πρώτο μήνα διαθεσιμότητας του προϊόντος και μόλις 63.000 φυσικά παιχνίδια, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν αγοράσει λιγότερα από ένα συσκευασμένα παιχνίδια για κάθε τρεις κονσόλες που αγοράστηκαν.
Οι προσοδοφόρες πωλήσεις λογισμικού είναι ιδιαίτερα σημαντικές στην αρχή του κύκλου ζωής μιας κονσόλας όταν το υλικό πωλείται με απώλεια, πρόσθεσε το Bloomberg.
Υπάρχουν άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις πρώτες φυσικές πωλήσεις λογισμικού PS5, κυρίως η μετάβαση στις ψηφιακές αγορές. Κατά την τελευταία οικονομική χρήση της Sony, οι πωλήσεις ψηφιακού λογισμικού αντιπροσώπευαν το 55% των συνολικών πωλήσεων λογισμικού στο PS4 και αντιπροσώπευαν ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Το PS5 έρχεται επίσης προεγκατεστημένο με ένα παιχνίδι, το Astro’s Playroom και είναι συμβατό με τους τίτλους του PS4.
«Ακόμη και αν εξετάσουμε τις αγορές ψηφιακού λογισμικού, το ποσοστό των πωληθέντων PlayStation 5s που χρησιμοποιούνται πραγματικά δεν είναι τόσο υψηλό, πράγμα που σημαίνει ότι η τρέχουσα ζήτηση περιορίζεται από τους μεταπωλητές», λέει Hideki Yasuda, αναλυτής στο Ace Research Institute.