Loot boxes, DLCs, in-game νομίσματα, pay to win παιχνίδια, skins που κοστίζουν 20 ευρώ. Είναι μια συνταγή που συναντάμε πολύ συχνά σε σύχρονα παιχνίδια, όχι μόνο online αλλά και σε offline, single player games.
Είναι τόσο συχνή αυτή η συνταγή, που πλέον την έχουμε συνηθίσει. Μπορεί ανά διαστήματα αρκετές κοινότητες παιχνιδιών (με τελευταία αυτή του Apex Legends) να ξεσηκώνονται εναντίον των εταιριών, όταν θεωρούν ότι υπερκοστολογούν αντικείμενα, όμως τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι.
Το 2006 ήταν από τις πρώτες χρονιές που είδαμε τα DLCs να συνοδεύουν αρχικές κυκλοφορίες παιχνιδιών. Εκείνη ήταν και η χρονιά που κυκλοφόρησε η Bethesda το The Elder Scrolls 4: Oblivion.
Η υποδοχή από τους παίχτες ήταν ιδιαίτερα θερμή και η εταιρία θεώρησε ότι ήταν μια καλή ευκαιρία να πειραματιστεί με τα DLCs, που δεν αφορούσαν την επέκταση της ιστορίας του, αλλά κυρίως κοσμητικά αντικείμενα. Έτσι, έφερε προς πώληση το Horse Armor DLC, που έφερνε ένα καινούργιο skin για το άλογο του χρήστη. Η τιμή του DLC ήταν 2,5 δολάρια.
Η κοινότητα του παιχνιδιού ξεσηκώθηκε, αντιδρώντας στην τιμή του αντικειμένου. Μια μόλις μέρα μετά, ο τότε αντιπρόεδρος μάρκετινγκ και δημοσίων σχέσεων της Bethesda, Pete Hines έξεδωσε ανακοίνωση στην οποία τόνισε:
“Θέλουμε να κυκλοφορήσουμε διαφορετικά πράγματα και να βρούμε τι θέλουν οι χρήστες και τι όχι. Αυτά είναι μη υποχρεωτικά πράγματα, όχι απαιτούμενα, άρα αν δεν τα θέλετε, δεν χρειάζετε να τα αγοράσετε“.
Τρία χρόνια μετά, η εταιρία διοργάνωσε μεγάλες εκπτώσεις στα DLCs του Oblivion για να γιορτάσει την Πρωταπριλιά. Σε όλα τα DLCs η τιμή είχε έκπτωση 50%, εκτός του Horse Armor DLC: σε αυτό η τιμή είχε διπλασσιαστεί!
