Τα Horizon: Zero Dawn και Dreams είναι δύο ολοκαίνουργια IP τα οποία παρουσίασε η Sony στην Ε3 2015. Ένας από τους καταλληλότερους ανθρώπους για να μιλήσει για αυτά τα παιχνίδια είναι ο Shuhei Yoshida, πράγμα που έκανε κιόλας.
Στην αναφορά του, έδωσε διάφορα στοιχεία για τα δύο παιχνίδια. Αρχικά, πολλοί από αυτούς που εργάστηκαν από την ομάδα της Guerrilla στο Killzone ήθελαν να κάνουν κάτι καινούργιο. Από την άλλη μεριά, αυτοί που ενσωματώθηκαν στην ομάδα μετά από το Killzone ήθελαν να συνεχίσουν να εργάζονται σε αυτό, και έτσι οι πρώτοι δούλεψαν για το Dawn, ενώ οι επόμενοι για το Killzone: Shadow Fall.Στην αρχή είχαν πολλά πράγματα στο μυαλό τους, όμως τελικά κατέληξαν σε αυτό που λέγεται σήμερα “Horizon“.
Το Horizon φτιάχτηκε από την second generation engine της Guerilla για το PlayStation 4, πράγμα που επιτρέπει να «σηκώνει» πάρα πολλά χαρακτηριστικά. Το gameplay είναι ολοκαίνουργιο, και έτσι η ομάδα προσπάθησε να το έχει έτοιμο από πολύ νωρίς, πράγμα που σημαίνει ότι δοκιμάζεται για πάνω από έναν χρόνο.Τα διαφορετικά μηχανήματα έχουν διαφορετικό AI. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά βέλη με διαφορετικά αποτελέσματα. Τέλος, κάθε μηχάνημα θέλει και διαφορετικό τρόπο σκέψης, πράγμα που κάνει την εμπειρία ακόμα καλύτερη.