Με τον όρο “port” περιγράφεται η μεταφορά ενός παιχνιδιού από το σύστημα που έχει αρχικά σχεδιαστεί σε ένα άλλο σύστημα με τις ίδιες λειτουργίες. Η διαδικασία θεωρείται “εύκολη”, όμως αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια.
Τα ports απαιτούν και αυτά με την σειρά τους πολλές διαδικασίες ώστε να δουλέψουν σε κάποιο άλλο σύστημα από την ενσωμάτωση κώδικα στο άλλο σύστημα μέχρι την βελτιστοποίηση.
Στην αγορά δυστυχώς υπάρχουν πολλά ports με προβλήματα και θα σας παρουσιάσουμε μερικά ports με προβλήματα στις κονσόλες:
Far Cry: Vengeance / Nintendo Wii / 2006
To Far Cry Vengeance ήταν μία μεταφορά του Far Cry Insticts από το αρχικό Xbox στο Nintendo Wii με τρεις έξτρα αποστολές, νέα όπλα, οχήματα και νέο τρόπο χειρισμού.
Δυστυχώς, το παιχνίδι της Ubisoft παρουσίασε πάρα πολλά προβλήματα στο Wii. Tα γραφικά ήταν απογοητευτικά, η ΑΙ ήταν προβληματική, το παιχνίδι δεν έτρεχε με σταθερά καρέ και ο χειρισμός ήταν πολύ δύσκολος.
Grand Theft Auto San Andreas / Xbox 360-PlayStation 3-PC/ 2014-2016
H Rockstar Games είναι γνωστή για τα παιχνίδια που κυκλοφορεί χωρίς μεγάλα προβλήματα, όμως και οι καλύτεροι κάποιες φορές κάνουν λάθη.
H Rockstar Games έχασε μερικά μουσικά πνευματικά δικαιώματα από τραγούδια του Grand Theft Auto San Andreas, που την οδήγησαν να αφαιρέσει την αρχική έκδοση του 2005 από το Xbox Store, τον Οκτώβριο του 2014. Μία εβδόμαδα αργότερα από την αφαίρεση, η εταιρεία για να διατηρήσει τον τίτλο σε πώληση κυκλοφόρησε ένα Port του παιχνιδιού από την έκδοση του κινητού στην κονσόλα του Xbox 360 με γραφικά 720p, καλύτερα textures, καλύτερο φωτισμό, με μενού και επιτεύγματα.
Το Grand Theft Auto San Andreas port όμως είχε αρκετά προβλήματα. Χανόταν ο ήχος ξαφνικά μερικές φορές στα cutscenes, το ράδιο με τα τραγούδια παρέλειπε τραγούδια είτε έπαιζε κάποια άλλα σε επανάληψη και υπήρχε ένα τεράστιο bug που ορισμένες φορές χαλούσε την οθόνη με διάφορα pixels σκορπισμένα στην οθόνη και έπρεπε οι χρήστες να κάνουν επαννεκίνηση το σύστημά τους ώστε να παίξουν.
Αυτή η κυκλοφορία μετά από έναν χρόνο ακολούθησε στο PlayStation 3, αλλά και στο PC. Όμως η Rockstar αντικατέστησε όλες τις εκδόσεις του παιχνιδιού στο Steam με μία ενημέρωση, δηλαδή ανάγκασε τους PC χρήστες να κατέχουν αυτό το port. Αργότερα, βρέθηκαν τρόποι για επαναφορά της αρχικής έκδοσης του παιχνιδιού στο PC.
Dead Rising: Chop Till You Drop / Nintendo Wii / 2009
To Dead Rising: Chop Till You Drop ήταν μία μεταφορά του αρχικού Dead Rising από το Xbox 360 στην κονσόλα Nintendo Wii.
To Dead Rising ήταν γνωστό για τις ορδές ζόμπι που είχαν να αντιμετωπίσουν οι παίκτες μαζί με ενδιαφέρουσες αποστολές που οι παίκτες έπρεπε να ολοκληρώσουν σε 72 ώρες του παιχνιδιού.
Στην έκδοση του Nintendo Wii δεν υπάρχει κάτι από τα παραπάνω κάτι που δυσαρέστησε πολλούς οπαδούς του αρχικού παιχνιδιού. Υπήρχαν λίγα zombie στην οθόνη λόγω της μικρής υπολογιστικής δύμαμης της κονσόλας και η Capcom αποφάσισε να αφαιρέσει τα χρονικά όρια και την λήψη φωτογραφιών από την camera του προταγωνιστή Frank West, μετατρέποντας το σε ένα κοινό παιχνίδι zombie χωρίς κάποια από τα στοιχεία που λάτρεψαν οι παίκτες.
PAC-MAN / Atari 2600 / 1982
To θρυλικό παιχνίδι PAC-MAN θυμίζεται για την απλότητα και τον όμορφο σχεδιασμό του, όμως η μεταφορά του παιχνιδιού στο Atari 2600 ήταν απογοητευτική και πολύ πρόχειρη.
Η Atari προσπάθησε να κυκλοφορήσει το PAC-MΑΝ στην κονσόλα Atari 2600 για την περίοδο των Χριστουγεννιάτικων εορτών του 1982.
Η βιασύνη της Atari φάνηκε στο παιχνίδι δίνοντας την αίσθηση στους παίκτες ότι είναι σε έκδοση Beta.
Mortal Kombat / Super Nintendo Entertainment System / 1993
To θρυλικό fighting game Mortal Kombat κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1992 σε καμπίνες (Arcade Machines), και έναν χρόμο μετά το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε κονσόλες, όμως η έκδοση για το Super Nintendo Entertainment ήταν απογοητευτική για πολλούς fans του παιχνιδιού.
Η πολιτική της Nintendo για παιχνίδια φιλικά για όλη την οικογένεια δεν επέτρεπε τότε στους developers του παιχνιδιού να κυκλοφορήσουν το παιχνίδι στην ωμή του μορφή, δηλαδή με αίμα και τις βίαιες τελικές κινήσεις, γι’αυτό το λόγο το αίμα αντικαστάθηκε με ιδρώτα και οι τελικές κινήσεις διορθώθηκαν ώστε να είναι συμβατές με τους όρους της Nintendo.
Bayonetta / PlayStation 3 / 2010
To εκπληκτικό hack n’ slash παιχνίδι, Bayonetta ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια της Platinum Games. Η εταιρεία προγραμμάτισε τον τίτλο για την κονσόλα Xbox 360, ενώ η εκδότρια εταιρεία Sega ανάθεσε την μεταφορά του τίτλου στο PlayStation 3 στην Hex Entertainment με λίγα άτομα της Platinum Games.
Το αποτέλεσμα της PlayStation 3 έκδοσης ήταν απογοητευτικό για τους ιδιοκτήτες της κονσόλας, επειδή το παιχνίδι διέφερε πολύ από την έκδοση του Xbox 360 . Το παιχνίδι έτρεχε χωρίς σταθερότητα σε 30 καρέ το δευτερόλεπτο αντί για 60, ενώ είχε τεράστιας διάρκειας loading screens κάτι που εξόργισε πολλούς παίκτες. Επίσης υπήρχαν πολλές διαφορές στα χρώματα του παιχνιδιού όπου στην PS3 έκδοση φαινόταν πολύ ξεθωρισμένα, ενώ στο Xbox 360 ήταν φυσικά και ανοικτά. Τέλος, υπήρχαν και αρκετά θέματα με τον χειρισμό του παιχνιδιού.